Gå til innhold

nhd: spørsmål om resept

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei. Det er forøvrig pasientens ansvar.

Jeg vil imidlertid vite om det dersom pasienten ikke følger våre avtaler.

Pasienter som lyver/holder ting skjult kan avsluttes med det samme. De kan likevel ikke hjelpes.

Gjest Lysglimt

Pasienter som lyver/holder ting skjult kan avsluttes med det samme. De kan likevel ikke hjelpes.

Okey,så de kan bare gå å "bli kvitt seg selv"?

Takk for rådet,det skal jeg ta til meg..=)

Du gjør din jobb utmerket.

Gjest tkgls

Til refleksjon:

Mener du at det er behandlers ansvar å sjekke at pasienten snakker sant? Tror du det blir god behandling hvis behandleren arbeider ut fra falske forutsetninger?

Hva mener du er NHDs jobb? Han svarte på spørsmålet.

Hvordan kan legen din hjelpe deg dersom du lar vedkommende tro at du følger avtalen om medisiner, men i virkeligheten tar du dem ikke?

Gjest b0lla

blir tvunget til å ta medisiner i tillegg din "hovedmedisin" som jeg føler meg verre av... sagt ifra men får skrevet ut mer. skal jeg spare dem bryet siden jeg ikke kan hjelpes?

Annonse

blir tvunget til å ta medisiner i tillegg din "hovedmedisin" som jeg føler meg verre av... sagt ifra men får skrevet ut mer. skal jeg spare dem bryet siden jeg ikke kan hjelpes?

Nei, men du skal være ærlig med at du ikke vil ta dem /ikke tar dem.

De fleste behandles frivillig. Da er også medisinering frivillig.

Det jeg skriver om, er når en later som om en er enig og later som om en tar medisiner når en virkelig ikke gjør det.

Gjest Lysglimt

Til refleksjon:

Mener du at det er behandlers ansvar å sjekke at pasienten snakker sant? Tror du det blir god behandling hvis behandleren arbeider ut fra falske forutsetninger?

Hva mener du er NHDs jobb? Han svarte på spørsmålet.

Det er jo det jeg ikke forstår,jobben demmes...

Mener ikke at noen skal skjekke noen som helst,herregud!!!

Bare reagerer på måten de håndterer folk på,kaste dem "på bålet" på en måte.

"Her er det ikke håp,la dem gå til Helvete",det reagerer jeg på.....

Gjest Lysglimt

Hvordan kan legen din hjelpe deg dersom du lar vedkommende tro at du følger avtalen om medisiner, men i virkeligheten tar du dem ikke?

Det "slo meg ned",har en slik "avtale",men har ikke tenkt å lyve å si jeg har tatt dem,og jeg lyver ikke om jeg holder ting "tilbake"

Skal si jeg ikke har tatt dem,jeg er en ærlig person.

Men det som "slo meg neg" som et lyn i hode var,at jeg er en håpløs person som ikke kan være i psykiatrien lenger.

Jeg kan jo ikke hjelpes,det mener jo du sant?

Vil ha hjelp jeg,men er det virkelig sånn da,"hvis du ikke gjør som vi sier,kan vi ikke hjelpe deg"?

Får heller kutte ut da,men bra du er ærlig og sier det som det er.

Det er jo det jeg ikke forstår,jobben demmes...

Mener ikke at noen skal skjekke noen som helst,herregud!!!

Bare reagerer på måten de håndterer folk på,kaste dem "på bålet" på en måte.

"Her er det ikke håp,la dem gå til Helvete",det reagerer jeg på.....

Det er ikke snakk om å kaste noen på bålet. Det NHD sier er at det ikke har noen hensikt å gå i terapi dersom en ikke er ærlig om hva som er problemet eller lyver om at man tar medisiner som en ikke tar.

Forestill deg at du går til en fysioterapeut og sier at du har en vond rygg, men at sannheten er at du har vondt i kneet... Hvor mye tror du det hjelper å gå til fysioterapeuten da da? Det samme gjelder i psykiatrien. Man må være ærlig mot terapeuten for å få riktig hjelp.

serenity777

Det er ikke snakk om å kaste noen på bålet. Det NHD sier er at det ikke har noen hensikt å gå i terapi dersom en ikke er ærlig om hva som er problemet eller lyver om at man tar medisiner som en ikke tar.

Forestill deg at du går til en fysioterapeut og sier at du har en vond rygg, men at sannheten er at du har vondt i kneet... Hvor mye tror du det hjelper å gå til fysioterapeuten da da? Det samme gjelder i psykiatrien. Man må være ærlig mot terapeuten for å få riktig hjelp.

Jeg skjønner ikke hva du mener Lysglimt. Har man ingen intensjoner om å følge behandlingen, så har man vel heller ikke noen rett på behandling? Ser ikke problemet ditt. Da er det bedre at man bruker tid på folk som faktisk vil ha behandling. Skulle tatt seg ut om feks somatiske pasienter driter i å ta medisinen sin. Er vel ikke noe forskjell fra psykiatri?

Gjest Lysglimt

javel!

Annonse

Gjest Lysglimt

Jeg skjønner ikke hva du mener Lysglimt. Har man ingen intensjoner om å følge behandlingen, så har man vel heller ikke noen rett på behandling? Ser ikke problemet ditt. Da er det bedre at man bruker tid på folk som faktisk vil ha behandling. Skulle tatt seg ut om feks somatiske pasienter driter i å ta medisinen sin. Er vel ikke noe forskjell fra psykiatri?

Enig,man bør bruke tid på dem som vil ha hjelp.

Har jeg sakt jeg ikke vil ha hjelp?

Whatever,trenger det ikke uansett,hvis jeg er overflødig,greit nok for meg..=)

Gjest Lysglimt

Til ettertanke til deg,jeg mener det er forskjeller på psykisk og somatisk sykdom,og bør behandles deretter.

Uansett hvor man er,man må være sterk for å være syk..=)

Forstod ikke helt hva ditt poeng var,har jeg sakt jeg

ikke vil ha hjelp?

Det er medikamentene jeg er livredd for,vil ikke forklare hvorfor en gang,for tror ikke du forstår det,siden du tror jeg kan velge....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...