Gå til innhold

Depresjon og røyking

Anbefalte innlegg

Gjest slutte NÅ eller vente?
Skrevet

Slutte å røyke mens man er deprimert fordi man tenker man er patetisk når man driver med noe sånnt og fordi den dårlige kondisjonen virker negativt inn på en osv.? Har også hørt at røyking disponerer for depresjon. Og man vet jo om mange andre skadelige effekter.

Eller vente til man eventuelt er mer ovenpå psykisk fordi forandring av livsstil er en stressfaktor og fordi man har større sjanse for å lykkes hvis man ikke er deprimert, og hvis man mislykkes blir man enda mindre fornøyd med seg selv?

Noen flere argumenter?

Gjest MinimizeMe
Skrevet

Jeg tror iallfall at du hvis du skal endre noe i livet ditt, bør du konsentrere deg om en ting av gangen. Tenk over hva som er aller viktigst for deg å få orden på akkurat nå, for å få det bedre i hverdagen, og bli mindre deprimert. Er det røykeslutt som er viktigst? Eller er det noe annet som kommer foran? Kanskje du trenger å jobbe med å bli mer sosial, komme deg mer ut, eller få et bedre søvnmønster? Når du har valgt et problemområde skal du sette deg små og realistiske mål innenfor det området. Gjerne sammen med en bahandler, legen din el.l. Du trenger noen til å støtte og motivere deg, og som ser tingene fra en annen vinkel.

Hva tenker du? Jeg er ingen ekspert på det her altså, bare så det er sagt!!

Gjest Hei33
Skrevet

Hadde det vært meg så hadde jeg ventet med å kutte ut røyken til jeg kom meg mer ovenpå. Personlig synes jeg røyken er veldig grei og trygg å ha, spesielt i vanskelige perioder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...