Gå til innhold

Angst


Gjest Barbie

Anbefalte innlegg

Jeg har angst, tror jeg.

Jeg har vondt. Det gjør vondt i brystet, det verker i venstre arm. Muskler, kanskje?

Jeg har problemer med å puste skikkelig.

Jeg er redd.

Har en puls som hopper kjapt fra 80 til 140.

Jeg føler meg helt utenfor i dag. Orker ingenting, men tvinger meg selv til å jobbe, ettersom det er noe jeg må.

Ringte legen, men han kunne ikke snakke med meg. Og ingen andre var tilstede, og så vil jeg ikke mase så mye.

Unnskyld. Kanskje det er fordi ting jeg ikke har turt å la komme frem enda, er på vei?

Kanskje jeg rett og slett får meg et lite hjerteinnfarkt?

Hvem vet. Inte jag i alla fall.

Nei, det går vel over på et eller annet vis?

Håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Barbie!

Huff, dette hørtes ikke kjekt ut, man blir redd av slike symptomer, det forstår jeg godt. Det er sikkert bare stress, og jo mer du tenker på det, dess verre føler du deg. Prøv å gjøre noe som får deg til å slappe av, vennen!

Hva med å ta et langt, godt bad med masse oljer, bobler og skum, sette på avslappende musikk og et lite glass rødvin på badekarkanten? Koz deg!

Varm klem og god bedring!

Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok angst, og angsten for angsten som river i deg nå! Ikke farlig, bare grusomt ubehagelig. Pust med magen, dra lufta ned i magen, sørg for at du ser at magen buler ut på innpust, og ikke skuldrene/brystkassa og finn noen å skravle med! Unngå te og kaffe, det gjør deg bare skjelven i tillegg.

Gå ut av huset, senk skuldrene og lang ut i rask gange!

Altså, -kroppen din spiller deg et puss, - IKKE FARLIG!!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Kjenner meg igjen der..var på legevakten for et par år siden med noe lignende..trodde jeg skulle dø av hjertestans....det var ikke det - det var noen som heter panikkangst.

Snakk med legen din eller noen..for går det for lenge kan det ta helt over. Jeg ble helt kvitt det - men det er tilbake nå...og da greier man ikke gå på butikken engang.

Prøv å slapp av selv om det er vanskelig - og det som hjelper aller best ( på meg iallefall) er lange turer i frisk luft..helt i regnvær (og det er jo ikke noe problem her på vestlandet *smiler*)

Ta godt vare på deg selv og mail meg gjerne om du ønsker.

[email protected]

Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Kjenner meg igjen der..var på legevakten for et par år siden med noe lignende..trodde jeg skulle dø av hjertestans....det var ikke det - det var noen som heter panikkangst.

Snakk med legen din eller noen..for går det for lenge kan det ta helt over. Jeg ble helt kvitt det - men det er tilbake nå...og da greier man ikke gå på butikken engang.

Prøv å slapp av selv om det er vanskelig - og det som hjelper aller best ( på meg iallefall) er lange turer i frisk luft..helt i regnvær (og det er jo ikke noe problem her på vestlandet *smiler*)

Ta godt vare på deg selv og mail meg gjerne om du ønsker.

[email protected]

Klemmer fra meg

Takk for svarene, alle sammen.

Jeg tok meg en sobril, og "poff", der sov jeg. Så fikk jeg sovet en stund, men nå er det tilbake igjen. Og jeg liker det IKKE.

Men jeg skal vel klare meg, tror jeg. Får ta en prat med legen i morgen, og se om han kan hjelpe meg.

Det suser for ørene, verker i hodet, jeg er svimmel, og alt er bare rør.

Så på en film om Ebola, og fant ut at det måtte være DET jeg har fått, siden første symptomene er hodepine.

HEHE..:-)

Godt å ha humor. Ja, det blir vel stående på min gravsten, at " Der ser dere, jeg VAR syk"..:-)

Kommer inn i morgen igjen, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanna

Takk for svarene, alle sammen.

Jeg tok meg en sobril, og "poff", der sov jeg. Så fikk jeg sovet en stund, men nå er det tilbake igjen. Og jeg liker det IKKE.

Men jeg skal vel klare meg, tror jeg. Får ta en prat med legen i morgen, og se om han kan hjelpe meg.

Det suser for ørene, verker i hodet, jeg er svimmel, og alt er bare rør.

Så på en film om Ebola, og fant ut at det måtte være DET jeg har fått, siden første symptomene er hodepine.

HEHE..:-)

Godt å ha humor. Ja, det blir vel stående på min gravsten, at " Der ser dere, jeg VAR syk"..:-)

Kommer inn i morgen igjen, jeg.

Kjære Barbie.

Håper det går bedre med deg. Sånne dager som du har nå er noe skikkelig "dritt".. Kjenner seg helt ute av stand til å gjøre noe. ringer man legen . så er det ikke time.. osj.. Jeg er enig med Grethe at egenpleie er en god greie.. jeg skulle på aromaterapi en dag.. men avbestilte timen for jeg

orket ikke at noen tok i meg. Vi er no rare selvutslettende skapninger innimellom.. God bedrings klem fra meg. ((Jeg lusket meg innpå selvom jeg ble frustrert over et innlegg en dag) *KLEM*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svarene, alle sammen.

Jeg tok meg en sobril, og "poff", der sov jeg. Så fikk jeg sovet en stund, men nå er det tilbake igjen. Og jeg liker det IKKE.

Men jeg skal vel klare meg, tror jeg. Får ta en prat med legen i morgen, og se om han kan hjelpe meg.

Det suser for ørene, verker i hodet, jeg er svimmel, og alt er bare rør.

Så på en film om Ebola, og fant ut at det måtte være DET jeg har fått, siden første symptomene er hodepine.

HEHE..:-)

Godt å ha humor. Ja, det blir vel stående på min gravsten, at " Der ser dere, jeg VAR syk"..:-)

Kommer inn i morgen igjen, jeg.

HEI

Godt å se du har humor.

Håper du får den hjelpen du trenger.

Hilsen meg.:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...