Gå til innhold

Deprimert-deprimertere-deprimertest (langt)

Anbefalte innlegg

Gjest MinimizeMe

Diagnostiseringen bør gjøres med et anerkjent diagnoseverktøy som MINI eller SCID. Om denne viser depresjon, skal depresjonens alvorlighet måles med en skåringsverktøy som f.eks MADRS eller Hamilton.

Det må også avklares om depresjonen er bipolar eller ikke.

Behandling er både medisiner, psykoterapi og litt til. Ulike medisiner må prøves alt etter diagnose.

Kanskje er det ikke depresjon, men personlighet. Det må også avklares.

I det du skriver finner jeg ingenting som ville få meg til å tenke i retning tvangsinnleggelse.

Takk, takk! Det var betryggende. Nå har jeg våget å ringe til legekontoret(og snakket med svareren;), vwnter bare på å bli oppringt her.

Diagnoseverktøyene som du nevner har jeg aldri vært borti..De gjettet seg vel bare fram med meg i høst, da. Hmm.

Du skriver "Kanskje er det ikke depresjon, men personlighet". At jeg bare er en trist person altså? Huffda. Men jeg har ikke alltid vært sånn som dette. Jeg gledet meg til ting før og hadde tiltakslyst iallfall. Isolerte meg ikke så mye tidligere heller, selv om jeg aldri har vært hypersosial av meg.

Men vi får nå se da, om jeg kan komme noe vei. Jeg har ikke så kjempemye tro på noenting. Men får jeg bare noen innsovningstabletter skal jeg være takknemlig.

En god helg til deg!

Fortsetter under...

Gjest Lysglimt

Hei igjen:)

Jeg sov ingenting natt til i går, og så var det typisk obligatorisk moment i skolen (og lang dag) i går. Hadde så knallrøde øyner, men tror folk gikk på forklaringen min om pollenallergi..;-p Nå har jeg sovet iaf., så jeg kjenner meg piggere. Søvn har endel å si det også. Faktisk så kan jeg jo skylle på søvnmangel når jeg prater med legen/sekretæren. Det er vel en legitim grunn for å oppsøke lege at en ikke får sove..?

Vet du, jeg tok faktisk mot til meg og ringte til legekontoret nå i stad! Trodde det var stengt for tidsbestilling fredager, men den gang ei...Så nå venter jeg på å bli oppringt av dem(hvis jeg le igjen rett tlf. nr på svareren, noe jeg er litt i tvil om..=O/)

Takk igjen, snille du! Hvordan er det med deg da? Jeg håper du får en trivelig helg!

*klem*

Hei på deg!

Søvnmangel er nok grunn til å søke lege ja,mange gjør det.

Søvn er bare sååå nødvendig,uten søvn blir en iallefall fjern..uff!

Så kjempeflott at du tok mot til deg og ringte,syns du er flink,det viser at du har styrke i deg...=)

Jeg er litt skjelven for tiden,men skal tenke posetivt.

Har forstått nå at jeg må takle alt selv,og ta ansvar for livet mitt selv,har jo alltid gjort det da,men ikke taklet ting bra.

Egentlig er jeg en sterk person,ellers hadde jeg ikke vært i livet.

Kampen forsetter,og jeg skal vinne..=)...yea!!!

Du får ha lykke til med legetimen,og når de ringer..=)

Og må si det igjen:Du er flink!

*klem*

Gjest MinimizeMe

Hei på deg!

Søvnmangel er nok grunn til å søke lege ja,mange gjør det.

Søvn er bare sååå nødvendig,uten søvn blir en iallefall fjern..uff!

Så kjempeflott at du tok mot til deg og ringte,syns du er flink,det viser at du har styrke i deg...=)

Jeg er litt skjelven for tiden,men skal tenke posetivt.

Har forstått nå at jeg må takle alt selv,og ta ansvar for livet mitt selv,har jo alltid gjort det da,men ikke taklet ting bra.

Egentlig er jeg en sterk person,ellers hadde jeg ikke vært i livet.

Kampen forsetter,og jeg skal vinne..=)...yea!!!

Du får ha lykke til med legetimen,og når de ringer..=)

Og må si det igjen:Du er flink!

*klem*

Du har så fin innstilling, Lysglimt! Jeg prøver å bli smittet:-)

Ja, jeg er faktisk ganske stolt av meg selv som ringte legekontoret i går:-) Men hadde nok ikke klart det uten peppingen fra dere!

Legesekretæren ringte meg jo opp igjen etter at jeg hadde lagt igjen beskjed på svareren. Men legen min hadde ikke veldig mange ledige timer framover...Dumme meg sa da at det ikke hastet:-P Det gjør det forsåvidt ikke heller, brotsett fra at jeg gjerne skulle hatt litt imovane el.l å true med..

Får vel se når innkallingen kommer i posten,hvor lenge det blir å vente..Vet du om det går an å bare ringe og få de til å skrive ut en resept(på innsovningspiller) hvis legetimen er langt fram?

Klem

Gjest Lysglimt

Du har så fin innstilling, Lysglimt! Jeg prøver å bli smittet:-)

Ja, jeg er faktisk ganske stolt av meg selv som ringte legekontoret i går:-) Men hadde nok ikke klart det uten peppingen fra dere!

Legesekretæren ringte meg jo opp igjen etter at jeg hadde lagt igjen beskjed på svareren. Men legen min hadde ikke veldig mange ledige timer framover...Dumme meg sa da at det ikke hastet:-P Det gjør det forsåvidt ikke heller, brotsett fra at jeg gjerne skulle hatt litt imovane el.l å true med..

Får vel se når innkallingen kommer i posten,hvor lenge det blir å vente..Vet du om det går an å bare ringe og få de til å skrive ut en resept(på innsovningspiller) hvis legetimen er langt fram?

Klem

Så bra at du føler at du får støtte fra oss her,det var veldig kjekt å lese...=)

Kjenner til den der "haster ikke nei",tyspisk "snille piker det da..=)

Men av og til haster det,selv om vi sier det ikke gjør det,og søvn er jo sååå viktig.

Og ja,du kan ringe til legekontoret og få en resept på imovane,du kan ikke vente så lenge når du sliter slik.

Jeg er faktisk aldri hos legen min omtrent,bare ringer jeg og bestiller resept på det jeg vil ha,men har kuttet veldig ned på vivalene nå,liker dem ikke i grunn,tar når det er høyst nødvendig.

Ring på mandag du,og få deg imovane,søvn må du ha vættø..=)

*klem til deg*

Gjest MinimizeMe

Så bra at du føler at du får støtte fra oss her,det var veldig kjekt å lese...=)

Kjenner til den der "haster ikke nei",tyspisk "snille piker det da..=)

Men av og til haster det,selv om vi sier det ikke gjør det,og søvn er jo sååå viktig.

Og ja,du kan ringe til legekontoret og få en resept på imovane,du kan ikke vente så lenge når du sliter slik.

Jeg er faktisk aldri hos legen min omtrent,bare ringer jeg og bestiller resept på det jeg vil ha,men har kuttet veldig ned på vivalene nå,liker dem ikke i grunn,tar når det er høyst nødvendig.

Ring på mandag du,og få deg imovane,søvn må du ha vættø..=)

*klem til deg*

Smart. Ringer på mandag, ja det skal jeg jammen gjøre! Det er en trygghet bare å ha pillene synes jeg,i tilfelle-tilfelle, liksom:) Vil jo helst unngå pillebruk jeg også, men har erfart tidligere at å ta det et par dager hjelper til å "få i gang" søvnen på en måte.

Stor klem på deg:)

Gjest Lysglimt

Smart. Ringer på mandag, ja det skal jeg jammen gjøre! Det er en trygghet bare å ha pillene synes jeg,i tilfelle-tilfelle, liksom:) Vil jo helst unngå pillebruk jeg også, men har erfart tidligere at å ta det et par dager hjelper til å "få i gang" søvnen på en måte.

Stor klem på deg:)

Bra du ringer mandag,masse lykke til..=)

Ja godt å ha "en pille,for alt som er ille" på lur,sant det.

Ha en fin helg da!

*klem tilbake*

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...