Gå til innhold

Orker ikke lamictal mer! NHD

Anbefalte innlegg

Gjest tompengpung
Skrevet

Orker ikke engang lukten. Brekker meg.

Har gått på lamictal i 4 år, og har bra virkning. Men nå brekker jeg meg hver gang jeg skal ta dem. Jeg får de ikke ned lenger.

Hatt slike perioder før. men Nå har jeg ikke tatt pillene på en uke.

Har bipolar 1 lidelse, RC.

Bruker litium , seroquel og efexor i tillegg.

Vet at litium ikke er nok til å holde meg oppe på sikt.

Tenkte å prøve lamictal uten smak.. men de løser seg jo like fort opp og er heslige..

Noe annet jeg kan legge til?

Skrevet

Enig i at de er ekle. Hvorfor har de tilsatt den der ekle solbærsmaken???!!! Jeg takler ikke noe som minner om det lenger. Og jeg brekker meg.

Men fra det til å slutte er jeg ikke akkurat klar,for de hjelper jo. Men prøv å ha noe godt på lur rett etterpå, med mye smak. Eller svelg med masse vann/saft. Ta bare en om gangen også, det hjeper. :)

Skrevet

jeg hater rett og slett den smaken, men tro meg, å tygge dem er et rent helvete

jeg legger de midt på tunga, uten å lukke igjen munnen, og heller raskt nedpå med en halv liter brus, det funker for meg

Gjest linnelinn
Skrevet

Enig i at de er ekle. Hvorfor har de tilsatt den der ekle solbærsmaken???!!! Jeg takler ikke noe som minner om det lenger. Og jeg brekker meg.

Men fra det til å slutte er jeg ikke akkurat klar,for de hjelper jo. Men prøv å ha noe godt på lur rett etterpå, med mye smak. Eller svelg med masse vann/saft. Ta bare en om gangen også, det hjeper. :)

De har satt til denne solbærsmaken for å forsøke kamuflere den virkelig grusomme smaken på lamotrigin liksom... mer eller Mindre vellykket... Eneste som var sterkt nok sikkert.Men jeg hender våkner om morgenen og må løpe til do å kaste opp pga pilla der. Lenge etter jeg har tatt den. Gir veldig kvalme. Grusomme greier. Jeg kommer nok ti å kutte den ut å bare bruke litium etterhvert...

Gjest huff og æsj
Skrevet

De har satt til denne solbærsmaken for å forsøke kamuflere den virkelig grusomme smaken på lamotrigin liksom... mer eller Mindre vellykket... Eneste som var sterkt nok sikkert.Men jeg hender våkner om morgenen og må løpe til do å kaste opp pga pilla der. Lenge etter jeg har tatt den. Gir veldig kvalme. Grusomme greier. Jeg kommer nok ti å kutte den ut å bare bruke litium etterhvert...

Jeg har samme problemet. Må begynne å ta Lamictal igjennom sonde dersom det fortsetter slik som det er nå. For sånn som det er nå så får jeg ikke i meg Lamictal. Iallefall ikke nok.

Skrevet

Jeg legger alle pillene under tunga og svelger det med en stor slurk vann. Med litt øvelse så er de ikke en gang i nærhetene av smaksløkene.

Skjønner problemet ditt, er jeg litt "uheldig" og får tabletten på tunga smaker det pyton. Og den løser seg jo opp på et tidels sekund.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...