Gjest mbo Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hei. Økte Cipralex i går fra 15 til 20mg, Føler meg litt fjern og rar i hodet men det er vel normalt og går over? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230050-%C3%B8kt-cipralex/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Høres normalt ut ja. Alle slags snådiffuse plager kan du nok relatere til oppjusteringen av dose den første uken++. Søvn, mage, hodepine, svimmelhet, ørhet osv. Du må nok gå på den i en to tre uker før det kan vurderes om 20 mg gir for mange bivirkninger eller ikke, sett i forhold til hva den gir av virkning kanskje enda lenger. lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230050-%C3%B8kt-cipralex/#findComment-1741558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mbo Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Høres normalt ut ja. Alle slags snådiffuse plager kan du nok relatere til oppjusteringen av dose den første uken++. Søvn, mage, hodepine, svimmelhet, ørhet osv. Du må nok gå på den i en to tre uker før det kan vurderes om 20 mg gir for mange bivirkninger eller ikke, sett i forhold til hva den gir av virkning kanskje enda lenger. lykke til. Går nok bra. Litt slitsomt at familien venter at en skal fungere samtidig, Har lyst og bare ligge, er så trøtt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230050-%C3%B8kt-cipralex/#findComment-1741601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Går nok bra. Litt slitsomt at familien venter at en skal fungere samtidig, Har lyst og bare ligge, er så trøtt. La familien lese bivirkningslisten på cipralex. Det må min mann alltid, så han vet om noe skulle skje. Høres litt dramatisk ut, men gir han et innblikk i hva jeg kanskje må igjennom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230050-%C3%B8kt-cipralex/#findComment-1741602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemoren Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Delte meninger om det går over. Jeg må si for min del at jeg ikke blir helt meg selv igjen selv etter å ha avslutta bruken av Cipralex. Hører andre jeg kjenner sier det samme. Nei, best å holde seg uten, men ikke lett for vi vil jo prøve det som vi blir anbefalt for å få det bedre med oss selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230050-%C3%B8kt-cipralex/#findComment-1742576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tidligere seponeringsproblemer Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Delte meninger om det går over. Jeg må si for min del at jeg ikke blir helt meg selv igjen selv etter å ha avslutta bruken av Cipralex. Hører andre jeg kjenner sier det samme. Nei, best å holde seg uten, men ikke lett for vi vil jo prøve det som vi blir anbefalt for å få det bedre med oss selv. Hva mener du med 'ikke helt meg selv'? Er det store problemer, eller mindre ting? Hadde store problemer i langt tid etter seponering av Efexor, voldsom irritasjon, aggresjon og indre uro. Går nå på Cipralex og er redd for at det samme skal skje hvis jeg eventuelt slutter med de. Kan du berolige meg om at denne 'ikke meg selv'-følelsen ikke er så ille som jeg beskrev her? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230050-%C3%B8kt-cipralex/#findComment-1743012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Hva mener du med 'ikke helt meg selv'? Er det store problemer, eller mindre ting? Hadde store problemer i langt tid etter seponering av Efexor, voldsom irritasjon, aggresjon og indre uro. Går nå på Cipralex og er redd for at det samme skal skje hvis jeg eventuelt slutter med de. Kan du berolige meg om at denne 'ikke meg selv'-følelsen ikke er så ille som jeg beskrev her? Jeg har sluttet med begge to, og synes det var himmelvid forskjell. Cipralex var mye lettere å slutte på for meg i hvertfall. Efexor var tøff. Men det er individuelt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230050-%C3%B8kt-cipralex/#findComment-1743023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemoren Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Hva mener du med 'ikke helt meg selv'? Er det store problemer, eller mindre ting? Hadde store problemer i langt tid etter seponering av Efexor, voldsom irritasjon, aggresjon og indre uro. Går nå på Cipralex og er redd for at det samme skal skje hvis jeg eventuelt slutter med de. Kan du berolige meg om at denne 'ikke meg selv'-følelsen ikke er så ille som jeg beskrev her? Jeg har dessverre indre økt uro og irritasjon, som du skriver. Angsten er også der, heller mere enn mindre enn tidligere. Var jo bedre under bruk av Cipralex, men verre ved slutt synes jeg. Vet jo ikke om det kommer av at jeg brukte Cipralex, men må jo lure....Jeg tar Sobril ved behov nå, 1-2 stk. 15mg. daglig, men kun i korte perioder for vil ikke bruke for mye av disse. De virker bra på meg, også fordi de er lett muskelavslappende. Håper det går bra med deg. God helg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230050-%C3%B8kt-cipralex/#findComment-1743070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
inkink Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Hva mener du med 'ikke helt meg selv'? Er det store problemer, eller mindre ting? Hadde store problemer i langt tid etter seponering av Efexor, voldsom irritasjon, aggresjon og indre uro. Går nå på Cipralex og er redd for at det samme skal skje hvis jeg eventuelt slutter med de. Kan du berolige meg om at denne 'ikke meg selv'-følelsen ikke er så ille som jeg beskrev her? Cipralex har for meg vært et H, fra dag en. Og veste er at jeg ikke klarer å slutte. Får anfall og abstinenser og forferdelig økning i angst/dep ved hver smulenedgang/oppgang. Har ikke styrke til mer seponering nå. Disse anfallene skremmer vettet av meg. Fikk de på opptrapping og. Underveis i "behandling" tendens hele tiden..slike småanfall--som jeg også har nå i seponeringfasen hele dagen. Har forandret livet mitt helt,og har en ekkel følelse av at livet er levd. resten blir eksistens. Før hadde jeg mange psykomatiske kropplige symptomer som jeg var redd for hva var. Hadde sorg fordi jeg jeg var så svimmel og utmattet, og de begresninger det gav. Men jeg jobbet halv tid, og det fungerte på et vis.. tøffe dager fysisk men det fungerte. Psykisk fungerte jeg. For jeg trivdes i jobben min. I dag er jeg sofa menneske med deprejon som jeg aldri har hatt før* og og masse angst og uro som varer fra jeg våkner halv seks tida til jeg legger meg. slikt har jeg heller ikke opplevd før. Det er stor forkjell på redsel og sorg/ angst og depresjon. Det har cipralex lært meg. De har også lært meg hva panikkangst er. Jeg fungerer ikke lenger.Må søke uføretrygd, da rehab tiden snart er over, og jeg er fullt sykemeldt igjen. Greide å jobbe en dag i uken under behandling med håp om å øke. Men nå har jeg mer enn nok med å eksistere. Skulle til ny vurdering for å søke om rehab ennå et år i juni, men den sjansen løper jo fra meg nå da jeg er fullt sykemeldt igjen. Det er min smertefulle erfaring med cipralex. Er redd de har "kludret" til noe i mitt før oppskrudde sns, og at det ikke er opprettelig. Særlig når jeg ikke greier å slutte heller da. Og siden jeg er blitt så forverret i min tilstand, så vet jeg ikke hva som venter hvis jeg engang kommer av heller? og ingen vet? Men jeg er visst alene om å reagere slik på dette stoffet i følge NHD. Så dere andre må ikke bli for oppskremet av mitt inlegg. Men føler det er riktig å belyse det. De verste tilfellene av ssri-skadde er heller ikke på dette forumet. For faslegen min hadde vært på seminar og der ble det opplyst at cipralex var så induviduell i virkning at det var mange som måtte bruke mer enn ett år på seponering. Så hun mente jeg ikke var alene. De ble jo presentert som det reneste ssriet når det kom på markedet, minst bivirkning og minst seponeringsvansker. Husker jeg leste at de var forsket fram over mange år for å ha denne gode virkninger som en stor forbedrer til forgjengeren cipramil. Men her har altså erfaringen blitt en annen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230050-%C3%B8kt-cipralex/#findComment-1743096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Veronika27 Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Cipralex har for meg vært et H, fra dag en. Og veste er at jeg ikke klarer å slutte. Får anfall og abstinenser og forferdelig økning i angst/dep ved hver smulenedgang/oppgang. Har ikke styrke til mer seponering nå. Disse anfallene skremmer vettet av meg. Fikk de på opptrapping og. Underveis i "behandling" tendens hele tiden..slike småanfall--som jeg også har nå i seponeringfasen hele dagen. Har forandret livet mitt helt,og har en ekkel følelse av at livet er levd. resten blir eksistens. Før hadde jeg mange psykomatiske kropplige symptomer som jeg var redd for hva var. Hadde sorg fordi jeg jeg var så svimmel og utmattet, og de begresninger det gav. Men jeg jobbet halv tid, og det fungerte på et vis.. tøffe dager fysisk men det fungerte. Psykisk fungerte jeg. For jeg trivdes i jobben min. I dag er jeg sofa menneske med deprejon som jeg aldri har hatt før* og og masse angst og uro som varer fra jeg våkner halv seks tida til jeg legger meg. slikt har jeg heller ikke opplevd før. Det er stor forkjell på redsel og sorg/ angst og depresjon. Det har cipralex lært meg. De har også lært meg hva panikkangst er. Jeg fungerer ikke lenger.Må søke uføretrygd, da rehab tiden snart er over, og jeg er fullt sykemeldt igjen. Greide å jobbe en dag i uken under behandling med håp om å øke. Men nå har jeg mer enn nok med å eksistere. Skulle til ny vurdering for å søke om rehab ennå et år i juni, men den sjansen løper jo fra meg nå da jeg er fullt sykemeldt igjen. Det er min smertefulle erfaring med cipralex. Er redd de har "kludret" til noe i mitt før oppskrudde sns, og at det ikke er opprettelig. Særlig når jeg ikke greier å slutte heller da. Og siden jeg er blitt så forverret i min tilstand, så vet jeg ikke hva som venter hvis jeg engang kommer av heller? og ingen vet? Men jeg er visst alene om å reagere slik på dette stoffet i følge NHD. Så dere andre må ikke bli for oppskremet av mitt inlegg. Men føler det er riktig å belyse det. De verste tilfellene av ssri-skadde er heller ikke på dette forumet. For faslegen min hadde vært på seminar og der ble det opplyst at cipralex var så induviduell i virkning at det var mange som måtte bruke mer enn ett år på seponering. Så hun mente jeg ikke var alene. De ble jo presentert som det reneste ssriet når det kom på markedet, minst bivirkning og minst seponeringsvansker. Husker jeg leste at de var forsket fram over mange år for å ha denne gode virkninger som en stor forbedrer til forgjengeren cipramil. Men her har altså erfaringen blitt en annen. Jeg hadde ikke problemer med å slutte på cipralex første gang. Var helt bra for angsten da jeg sluttet. Trappet ned over 3 uker. Fikk ikke noen abstinenser. Men fikk jo angsten tilbake nå da etter å ha vært fri for cipralex i ett år. (Gikk på cipralex ett år sist) Jeg hadde god virkning av 10 mg da, men det tok lang tid å "komme opp". Begynner på 15 mg i dag. Håper på raskere framgang denne gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230050-%C3%B8kt-cipralex/#findComment-1743217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Delte meninger om det går over. Jeg må si for min del at jeg ikke blir helt meg selv igjen selv etter å ha avslutta bruken av Cipralex. Hører andre jeg kjenner sier det samme. Nei, best å holde seg uten, men ikke lett for vi vil jo prøve det som vi blir anbefalt for å få det bedre med oss selv. hei. Ser ut til å gå bra med økningen av c , litt svimmel og øren men og ha angst er jo mye verre så jeg er optimist. Noen av oss må gå på medisiner ganskje resten av livet så jeg håper det går seg til. Ha en god dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230050-%C3%B8kt-cipralex/#findComment-1743401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mbo Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Cipralex har for meg vært et H, fra dag en. Og veste er at jeg ikke klarer å slutte. Får anfall og abstinenser og forferdelig økning i angst/dep ved hver smulenedgang/oppgang. Har ikke styrke til mer seponering nå. Disse anfallene skremmer vettet av meg. Fikk de på opptrapping og. Underveis i "behandling" tendens hele tiden..slike småanfall--som jeg også har nå i seponeringfasen hele dagen. Har forandret livet mitt helt,og har en ekkel følelse av at livet er levd. resten blir eksistens. Før hadde jeg mange psykomatiske kropplige symptomer som jeg var redd for hva var. Hadde sorg fordi jeg jeg var så svimmel og utmattet, og de begresninger det gav. Men jeg jobbet halv tid, og det fungerte på et vis.. tøffe dager fysisk men det fungerte. Psykisk fungerte jeg. For jeg trivdes i jobben min. I dag er jeg sofa menneske med deprejon som jeg aldri har hatt før* og og masse angst og uro som varer fra jeg våkner halv seks tida til jeg legger meg. slikt har jeg heller ikke opplevd før. Det er stor forkjell på redsel og sorg/ angst og depresjon. Det har cipralex lært meg. De har også lært meg hva panikkangst er. Jeg fungerer ikke lenger.Må søke uføretrygd, da rehab tiden snart er over, og jeg er fullt sykemeldt igjen. Greide å jobbe en dag i uken under behandling med håp om å øke. Men nå har jeg mer enn nok med å eksistere. Skulle til ny vurdering for å søke om rehab ennå et år i juni, men den sjansen løper jo fra meg nå da jeg er fullt sykemeldt igjen. Det er min smertefulle erfaring med cipralex. Er redd de har "kludret" til noe i mitt før oppskrudde sns, og at det ikke er opprettelig. Særlig når jeg ikke greier å slutte heller da. Og siden jeg er blitt så forverret i min tilstand, så vet jeg ikke hva som venter hvis jeg engang kommer av heller? og ingen vet? Men jeg er visst alene om å reagere slik på dette stoffet i følge NHD. Så dere andre må ikke bli for oppskremet av mitt inlegg. Men føler det er riktig å belyse det. De verste tilfellene av ssri-skadde er heller ikke på dette forumet. For faslegen min hadde vært på seminar og der ble det opplyst at cipralex var så induviduell i virkning at det var mange som måtte bruke mer enn ett år på seponering. Så hun mente jeg ikke var alene. De ble jo presentert som det reneste ssriet når det kom på markedet, minst bivirkning og minst seponeringsvansker. Husker jeg leste at de var forsket fram over mange år for å ha denne gode virkninger som en stor forbedrer til forgjengeren cipramil. Men her har altså erfaringen blitt en annen. Hei Inkink. Hvordan går det med deg,har du det like ille? Virker som AD er rene giften for deg. Håper du blir bedre når du er ferdig nedtrappet for det er fælt og høre hvor grusomt du har det. Tenker mye på deg. Stor klem fra meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230050-%C3%B8kt-cipralex/#findComment-1743813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
inkink Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Hei Inkink. Hvordan går det med deg,har du det like ille? Virker som AD er rene giften for deg. Håper du blir bedre når du er ferdig nedtrappet for det er fælt og høre hvor grusomt du har det. Tenker mye på deg. Stor klem fra meg. Hei mbo,takk for mail og takk for omtanke. Håper du er bedre og at 20 mg hjelper deg.I dag fikk jeg xanor for å være mer styrket til å klare å seponere resten. Vet ikke om jeg vil få et nytt seponeringsproblem, da dette xanor forsøket i første omgang er for å bli kvitt cipralex seponerings-angsten. Skal ta 0,5mg kvelden og 0,25 mg morgen og 0,25 mg om ettermiddagen. Vet ikke om dette vil virke. Kanskje jeg som du må bruke 3x0,5 mg?? Jeg har jo hittil brukt valium i mange,mange år, tror du det blir noe problem å gå rett på xanor og kutte valium?? Brukte du noe annet benzo da du begynte på xanor? Gikk det evt greit?? og forsto det slik at xanor aleine hjalp deg?? Psykiatikeren trodde ikke jeg ville få de store seponeringsplagene siden jeg ikke skal av benzo, men tilbake til min terapautiske valium dose etterpå. Skal ta 0,5 i kveld, og håper jeg slipper å våkne halv seks i morgen med angst kramper i magen. Han foreslo først å prøve efexor, men etter alt seponeringstrøbbelet jeg har hørt om dem, pluss at det omtrent rablet for en venninne av meg da hun forsøkte dem, sa jeg at jeg rett og slett ikke turde prøve. Vil prøve å bli som før, takle min "fysiske" angst plager, og utmattelse, og håper,at å kvitte meg helt med cipralex kan bidra til det. Ha en god natt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230050-%C3%B8kt-cipralex/#findComment-1744201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mbo Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Hei mbo,takk for mail og takk for omtanke. Håper du er bedre og at 20 mg hjelper deg.I dag fikk jeg xanor for å være mer styrket til å klare å seponere resten. Vet ikke om jeg vil få et nytt seponeringsproblem, da dette xanor forsøket i første omgang er for å bli kvitt cipralex seponerings-angsten. Skal ta 0,5mg kvelden og 0,25 mg morgen og 0,25 mg om ettermiddagen. Vet ikke om dette vil virke. Kanskje jeg som du må bruke 3x0,5 mg?? Jeg har jo hittil brukt valium i mange,mange år, tror du det blir noe problem å gå rett på xanor og kutte valium?? Brukte du noe annet benzo da du begynte på xanor? Gikk det evt greit?? og forsto det slik at xanor aleine hjalp deg?? Psykiatikeren trodde ikke jeg ville få de store seponeringsplagene siden jeg ikke skal av benzo, men tilbake til min terapautiske valium dose etterpå. Skal ta 0,5 i kveld, og håper jeg slipper å våkne halv seks i morgen med angst kramper i magen. Han foreslo først å prøve efexor, men etter alt seponeringstrøbbelet jeg har hørt om dem, pluss at det omtrent rablet for en venninne av meg da hun forsøkte dem, sa jeg at jeg rett og slett ikke turde prøve. Vil prøve å bli som før, takle min "fysiske" angst plager, og utmattelse, og håper,at å kvitte meg helt med cipralex kan bidra til det. Ha en god natt! Hei Gikk det bra? Hvordan har du det i dag? Jeg brukte ingenting da jeg startet med xanor og det gikk greit. Håper dette blir riktig for deg og at du får det bedre. Skriv noen ord og fortell hvordan det går. Håper så inderlig at du får det bedre. Klem fra meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230050-%C3%B8kt-cipralex/#findComment-1744556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemoren Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 hei. Ser ut til å gå bra med økningen av c , litt svimmel og øren men og ha angst er jo mye verre så jeg er optimist. Noen av oss må gå på medisiner ganskje resten av livet så jeg håper det går seg til. Ha en god dag. Ja, er enig i det, angsten kan være fryktelig vond den og noen ganger må man ha hjelp for den. Ønsker deg lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230050-%C3%B8kt-cipralex/#findComment-1746346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.