Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest tante_q

Svaret på alle dine oppramsinger er en sterk legeforening og frykt og skremselspropaganda overfor styrer og myndigheter. Leger er slett ikke spesielt gode administratorer og leder.

Alle leger er like, mener du?

Det finnes færre gode ledere blant en gruppe leger enn blant en gruppe bussjåfører, ingeniører --- ?

Fortsetter under...

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nils Håvard Dahl, psykiater

9

• Mary Poppins

9

• sick85

9

• frosken

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Lysglimt

takk;-)

godt å høre.

ja hun fikk det plutserlig så travelt etter at jeg kom ut fra psykiatrisk etc.var skikkelig langt nede, var mye styr å blei henta a politi å greier, men vet ikke hva hu egentlig vil og mener at jeg skal klare nå for tiden. alt er så vanskelig. jeg gir opp

Forstår deg utrolig godt!

Men du må ikke gi deg selv opp,gi heller psykologen opp.

Det er der "feilen" ligger.

Noen som er satt til å behandle mennesker,burde jobbet med statuer istedenfor.

Eller leire,så de kunne formet flotte statuer på sin måte,i sitt tempo,men vi er ikke leire og kan ikke formes etter "behov".

Tror ikke enkelte skjønner hvordan det er,vi er mennesker,som dem...=)

Kanskje er de heller ikke "fullkomne",tenk på det.

Gjest policy

Alle leger er like, mener du?

Det finnes færre gode ledere blant en gruppe leger enn blant en gruppe bussjåfører, ingeniører --- ?

Alle leger er selvsagt ikke like, men de er ikke lederutdannet. De har derfor ikke noen proffesjonell utdanning på området viss de ikke har tillegsutdanning. Men likevel forlanger de å få lede.

Gjest Lysglimt

Det var en sammenligning som er umulig å forstå. Det er nesten som å si at hvis bilen er rusten under så tar vi den ikke til verksted, men til bensinstasjonen for å vaske den.

Hva skal en psykiatrisk sykepleier på "lavere" kompetansenivå enn psykolog (merkelig definering) gjøre?

Jeg forstod det på en måte,han sammenlignet sick85 med en død ting...spookie!

Biler har ikke kropp,sinn og ånd.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Svaret på alle dine oppramsinger er en sterk legeforening og frykt og skremselspropaganda overfor styrer og myndigheter. Leger er slett ikke spesielt gode administratorer og leder.

Har jeg skrevet et eneste ord om ledelse?

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har lest gjennom hele tråden, og lagt spesielt merke til et par ting du har skrevet. Du skriver at du har lyst til å "flykte igjen", og at du får problemer med å snakke med henne nå som du føler at hun kjenner deg for godt. (Bare for å ha sagt det, kjenner jeg meg godt igjen i begge deler.)

Å bytte psykolog tror jeg ikke er en god løsning. Da kan du starte fra begynnelsen igjen, du kan gjenta det det er "trygt" å snakke om, men da kommer du ikke noe videre. Og hva når den nye blir kjent med deg? Skal du flytte på nytt og få enda en ny start?

Jeg merket met også at du skrev at psykologen din hadde foreslått en "pause", ikke en avslutning. Jeg håper du ser den store forskjellen der. Kanskje du trenger tid til å stabilisere deg, føle deg trygg på deg selv og bli kjent med deg selv der du er nå. Spør om dere kan prøve å ta en pause frem til høsten, så kan du se hvordan du har det nå. Kanskje det her og nå er viktigere for deg å få livet til å fungere, å bli kjent med og trygg på deg selv, ikke til å gå dypere inn i overgrepene. Kanskje tiden er inne for å snakke om det til høsten, kanskje om noen år, kanskje du aldri skal gjøre det. Det vil bare tiden vise. Hvis du vil føle det tryggere kan du be om å få en time en gang i måneden for å beholde kontakten, men uten å gå dypt inn på overgrepene.

Selv har jeg ingen erfaring med dagavdelinger, men vet at det er en veldig intens behandlingsform.

Dette innlegget støttes fult ut.

Hva når neste psykolog også har blitt kjent med deg?

Har du sett folk som skal bade når det ikke er alt for varmt i sjøen? Noen bruker en evighet på å dukke seg nedi. Vannet blir ikke varmere om en står en time eller to med vann til kneet. Før eller siden må en bare kaste seg uti. Ubehaget er like stort om en gjør det nå eller senere.

Jeg har lest gjennom hele tråden, og lagt spesielt merke til et par ting du har skrevet. Du skriver at du har lyst til å "flykte igjen", og at du får problemer med å snakke med henne nå som du føler at hun kjenner deg for godt. (Bare for å ha sagt det, kjenner jeg meg godt igjen i begge deler.)

Å bytte psykolog tror jeg ikke er en god løsning. Da kan du starte fra begynnelsen igjen, du kan gjenta det det er "trygt" å snakke om, men da kommer du ikke noe videre. Og hva når den nye blir kjent med deg? Skal du flytte på nytt og få enda en ny start?

Jeg merket met også at du skrev at psykologen din hadde foreslått en "pause", ikke en avslutning. Jeg håper du ser den store forskjellen der. Kanskje du trenger tid til å stabilisere deg, føle deg trygg på deg selv og bli kjent med deg selv der du er nå. Spør om dere kan prøve å ta en pause frem til høsten, så kan du se hvordan du har det nå. Kanskje det her og nå er viktigere for deg å få livet til å fungere, å bli kjent med og trygg på deg selv, ikke til å gå dypere inn i overgrepene. Kanskje tiden er inne for å snakke om det til høsten, kanskje om noen år, kanskje du aldri skal gjøre det. Det vil bare tiden vise. Hvis du vil føle det tryggere kan du be om å få en time en gang i måneden for å beholde kontakten, men uten å gå dypt inn på overgrepene.

Selv har jeg ingen erfaring med dagavdelinger, men vet at det er en veldig intens behandlingsform.

Bra innlegg, orio!!

Synes også du fortjener ros for å beholde fokus mot hovedinnlegget i denne tråden hvor mange av oss ble opptatt av noe helt annet.

Annonse

takk for bra svar:-) vel du har helt rett der, da får jeg samme problemet på nytt.. vært der alt.. vet at det ikke er noen god løsning, men det frister veldig.

ja kanskje jeg skal gjøre det. nå går jeg til henne hver 2-3uke. vi skal ha evalueringstime 1.juli. hun mener også siden medisinene fungerer så skal jeg få lov til å nyte det. for så å ta en mer intensiv behandling.

jeg bør kanskje lære litt om megselv en periode, se hva jeg klarer og ikke klarer, tåler og ikk tåler. lære litt. blir det kaos så kan jeg bare ring ehenne eller legen.

jeg skal a å vente med overgrepa litt til jeg, skrive det ned, men prate om det om en stund.

tneke litt mer på denne saken jeg..

Har du sett folk som skal bade når det ikke er alt for varmt i sjøen? Noen bruker en evighet på å dukke seg nedi. Vannet blir ikke varmere om en står en time eller to med vann til kneet. Før eller siden må en bare kaste seg uti. Ubehaget er like stort om en gjør det nå eller senere.

sant det. men jeg liker ikke at mennesker blir kjent med meg, den jeg er innvendig. de skal bare bli kjent med den p utsiden. ikke meg. da ville ingen ha hatt kontakt med meg. det er skummelt.

men jeg bør kanskje prate med henne om det problemet der, ikke vet jeg. jeg må jo bare prøve å late som om hu ikkekjenner meg, det kan jo være en mulighet.. for det blir det samme om ett år hvis jeg bytter. var jo slik det blei nå..

takk for bra svar:-) vel du har helt rett der, da får jeg samme problemet på nytt.. vært der alt.. vet at det ikke er noen god løsning, men det frister veldig.

ja kanskje jeg skal gjøre det. nå går jeg til henne hver 2-3uke. vi skal ha evalueringstime 1.juli. hun mener også siden medisinene fungerer så skal jeg få lov til å nyte det. for så å ta en mer intensiv behandling.

jeg bør kanskje lære litt om megselv en periode, se hva jeg klarer og ikke klarer, tåler og ikk tåler. lære litt. blir det kaos så kan jeg bare ring ehenne eller legen.

jeg skal a å vente med overgrepa litt til jeg, skrive det ned, men prate om det om en stund.

tneke litt mer på denne saken jeg..

Synes det høres ut som om psykologen din er opptatt av å ivareta deg på best mulig måte:-)

Pause fra behandling kan for mange være både konstruktivt og oppleves positivt.

sant det. men jeg liker ikke at mennesker blir kjent med meg, den jeg er innvendig. de skal bare bli kjent med den p utsiden. ikke meg. da ville ingen ha hatt kontakt med meg. det er skummelt.

men jeg bør kanskje prate med henne om det problemet der, ikke vet jeg. jeg må jo bare prøve å late som om hu ikkekjenner meg, det kan jo være en mulighet.. for det blir det samme om ett år hvis jeg bytter. var jo slik det blei nå..

Du skriver veldig tydelig og forståelig om dette, og reaksjonen din virker på en måte helt logisk. Psykologen din vil sannsynligvis sette pris på om du hadde formulert dette for henne også.

Folk med hjerteproblemer kan faktisk dø av å kaste seg for fort ut i det kalde vannet, etter hva jeg har forstått.

Bare for å være sikker på at jeg har kverulert minst en gang i dag.

mvh

Folk med hjerteproblemer kan faktisk dø av å kaste seg for fort ut i det kalde vannet, etter hva jeg har forstått.

Bare for å være sikker på at jeg har kverulert minst en gang i dag.

mvh

Du må svare på bugge sitt innlegg hvor hun beskriver fastlegens evne til å servere selvfølgeligheter! Tenkte på deg hele tiden mens jeg leste det....*s*

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=3108987

En lege har høyere utdanning enn en sykepleier. Men det finnes erfarne sykepleiere som kan nesten mere enn leger. F.eks har jeg som sykepleier foreslått flere ganger hvilke medisiner pasienter skal settes på og legene har fulgt mitt råd. Nå har ikke jeg jobbet i psykiatrien men vil tro det samme kan skje der. En psykiartisk sykeplier som har jobbet der i årrekk kan være langt mere kompetent enn en nyutdannet psykolog/psykiater.

Som erfaren sykepleier har du utviklet spisskompetanse som på enkelte områder. Men du mangler fortsatt den grunnutdanningen, bredden og dybden i kunnskap og kompetanse en fersk lege har.

Dyktige fagfolk vet å dra veksler på sine kollegaers spisskompetanse enten de har høyere eller lavere utdanning enn dem selv. Dyktige fagfolk kjenner også sin begrensning.

Jeg kjenner mange både leger og spesialsykepleiere som har revet seg i håret og endog byttet jobb pga medarbeidere med lavere kompetanse som mener seg å ha så mye erfaring at de ikke lengre trenger å lytte til overordnede.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...