Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nils Håvard Dahl, psykiater

9

• Mary Poppins

9

• sick85

9

• frosken

7

Mest aktive i denne tråden

Nå må du skille snørr og bart, her.

Det er jo liten tvil at en som videreutdanner seg får _høyere_ kompetanse enn en som ikke gjør det. Vel å merke innenfor det spesifikke feltet.

F.eks en hjertespesialist har selvsagt høyere kompetanse på hjerter enn hva en almennpraktiserende lege har. Dermed bør man bruke hjertespesialister til hjerteoperasjoner. Trenger du imidlertid en fysisk helsjekk, går du i første omgang til almennlegen.

Det betyr selvsagt ikke at den som har lavere kompetanse ikke er noe verdt, eller har mindre status. Det er simpelthen en beskrivelse av hva vedkommende kan og ikke kan utføre _innenfor det området_.

Neida!!!

En lekegravemaskin er akkurat like god som en de bruker i gruvedrift.

Så det så!

Furter....

;-)

mvh

Gjest Regine-nick

Bare noen spørsmål. Har du gått til denne psykologen ett år? Jeg har også gått til en i ett år, men kjenner jeg nesten får panikk når han kommer inn på overgrepene jeg har vært utsatt for. Håper virkelig ikke han har tenkt å gi meg opp av den grunn. Men situasjonen var den samme da jeg gikk til behandling sist for nesten 10 år siden.Jeg blånektet å snakke om overgrepene... Er vel den skamfølelsen som sitter i...

Bare noen spørsmål. Har du gått til denne psykologen ett år? Jeg har også gått til en i ett år, men kjenner jeg nesten får panikk når han kommer inn på overgrepene jeg har vært utsatt for. Håper virkelig ikke han har tenkt å gi meg opp av den grunn. Men situasjonen var den samme da jeg gikk til behandling sist for nesten 10 år siden.Jeg blånektet å snakke om overgrepene... Er vel den skamfølelsen som sitter i...

ja det har jeg. nei hun gir meg ikke akkurat opp, men mener vi kan ta en pause, siden jeg ikke klarer å prate om overgrepene. evnt.. 6mnd på dagklinikk. men jeg vet ikke helt jeg.

Du skriver veldig tydelig og forståelig om dette, og reaksjonen din virker på en måte helt logisk. Psykologen din vil sannsynligvis sette pris på om du hadde formulert dette for henne også.

det var det da.. skal se om jeg gjør det. men litt usikker nå. for har skjedd så mye annet som er viktigere å prate om.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...