Gå til innhold

lese sin egen journal?

Anbefalte innlegg

javelda1365380927

Tror jeg har sett dette blitt diskutert en gang tidligere, men da leste jeg ikke...

Jeg har gått en stund til psykolog, og lurer på følgende

- har det noe for seg/til hvilken nytte har det og be om å få lese sin egen journal?

Hvorfor vil noen dette? Er det for å lære mer om seg selv? Se seg selv -kanskje i et annet perspektiv?

Hva mer kan man få ut av det?

Noen som har opplevd dette som veldig ubehagelig?

Hvor vanlig er det at pasienter ber om dette? Erfaringer?

Alt som kan bidra til at jeg kommer raskere ut av "gjørma" ønsker jeg og forsøke...søker desperat etter selvinnsikt...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230135-lese-sin-egen-journal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg skiftet behandler fikk jeg lagt journalen min i fanget. Jeg leste den og ble skikkelig sur og fornærmet! Hvordan kunne h*n påstå så mye stygt?

Det tok litt tid før jeg skjønte at h*n hadde brukt et diagnoseverktøy og skrev ut fra det. Da var det helt greit, men nyttig? Jeg vet ikke.

Hvis du klarer å lese det som saksopplysninger, kan det kanskje være greit.

Kanskje det er viktig å stille seg selv spørsmålet: Hva er det jeg ønsker å oppnå med å lese min journal?

Lykke til!

Jeg ville lese journalen legen min hadde skrevet fordi jeg var småparanoid for hva som stod der. Var sikker på at det stod masse dårlig om meg. Så jeg ble overrasket over at det ikke gjorde det overhodet:-)

Selvinnsikt tar jo tid å få, selv om man blir veldig utålmodig. Skjønner det.

Gjest Lysglimt

Grunnen til at jeg vil ha kopi av alle journaler,er at jeg vil ha full kontroll på hva de skriver,men tar i betraktning at det er skrevet,sett meg gjennom en persons øyne.

Hadde en annen person skrevet det,hadde det stått noe annet,slik tenker jeg om det.

Men kan ofte bli utmattet av å lese,så det gjør en ikke bedre.

Men man kan lære å se seg selv,gjennom en annens øyne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...