Gå til innhold

NHD: Melk, korn og psykiske lidelser.

Anbefalte innlegg

Jeg gleder meg på dine vegne.

Jeg kjenner ikke en eneste biologisk orientert psykiater som ikke ville gitt andre typer behandling fremfor medisiner om de var like virksomme.

Forøvrig bruker avdelingen svært mye tid på kostholdsveiledning til pasientene.

Alle pasienter på vår psykosepost er med i et 6 uker langt kursopplegg - "Et sunnere liv".

Du verden! Synd at jeg ikke var innlagt på din avdeling :-)

Nå har kanskje mye endret seg siden jeg var pasient på Vinderen for 12 år siden ... ser bare ikke slik ut, ut fra det jeg hører av pasienthistorier i brukerorganinsasjonene.

Takk for din glede :-)

Fortsetter under...

Gjest baremei

Et interessant spørsmål du stiller. Men husk at ukebladene skriver mye rart, og tolker forskning litt som de vil:O) Det er lurt å undersøke litt, slik du gjør, før man hopper på ulike dietter. Å kutte ut både melk og korn er jo en ganske omfattende kostomlegging for de fleste (ihvertfall i Norge, her melk og brød er basismatvarer), og ikke noe man gjør om det er unødvendig. Kanskje.

Mvh,

mental1365380830

Jeg gleder meg på dine vegne.

Jeg kjenner ikke en eneste biologisk orientert psykiater som ikke ville gitt andre typer behandling fremfor medisiner om de var like virksomme.

Forøvrig bruker avdelingen svært mye tid på kostholdsveiledning til pasientene.

Alle pasienter på vår psykosepost er med i et 6 uker langt kursopplegg - "Et sunnere liv".

...er vel det programmet heter. Bare for å være unødvendig kverulerende her, men det er det det heter.

Har du lyst til å prøve å få en schizofren person til å holde seg til glutenfri kost 24t i døgnet i et halvt år?

Jeg har jobbet på sikkerhetspost og på ungdomspsykiatrisk, og begge steder er det folk som oppholder seg i månedsvis. På ungdomspsykiatrisk er det dog unntaket. På sikkerhetsposten ville jeg slett ikke se det som uoverkommelg å holde folk på glutenferi kost.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...