Gå til innhold

Naar er det rett og avslutte behandling?

Anbefalte innlegg

Jeg har gaatt i behandling for emosjonell ustabil pf i snart 1 og ett halvt aar. Jeg naermer med slutten paa behandlingen og er redd for og vaere alene.

Jeg ser min psykolog annenhver uke, og jeg merker tydelig at han mener jeg er 'frisk' nok til og klare meg alene. Jeg er veldig opp og ned, og paa gode dager har jeg persektiv til og se at han har rett.

Paaa darlige dager, klarer jeg ikke aa fungere, og foeler meg veldig avhengig av stoette apparatet.

Jeg er redd for aa vaere alene igjen. Jeg har saa mange omraader jeg fortsatt proever aa jobbe med, overspising, sosial angst og manglende sosiale evner, redsel for fremtide etc. Vet at alle har problemer og at det er sunt med pauser fra terapi, men naar finner du rett rtidspunkt?

Hvordan takler jeg aa gaa plutselig uten terapi og ett fast holdepunkt til aaa vaere helt alene?

alle raad mottas med takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230203-naar-er-det-rett-og-avslutte-behandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hei33

Jeg har tenkt mye på det selv. Jeg nærmer meg vel også slutten på individualterapi; jeg skal i alle fall begynne i gruppe til høsten.

(Gruppeterapi).

Jeg føler meg veldig engstelig med tanke på å skulle "klare meg helt alene" uten psykologen. Jeg har også følt engstelse i de 14 dagene jeg går mellom hver time. Hva hvis det skjer noe i mellomtida, liksom..?

Jeg har tatt det opp med psykologen at jeg føler det sånn, og da har h*n sagt at jeg på dagtid kan ringe DPS (hvor jeg går) og snakke med vakthavende. Legevakta er et alternativ på kvelden/natta å gå til hvis det skulle oppstå krise. H*n sa også at når jeg slutter kunne jeg muligens få tildelt en psyk. sykepleier å ringe til/snakke med om det skulle butte imot.

Jeg synes jeg har fått veldige gode tilbud om hjelp, og jeg kjenner meg ikke SÅ engstelig lenger, når jeg vet at det finnes "back-up-hjelp" å få når jeg slutter. Det gjelder jo også for deg. Bare fortell psykologen din om hvordan du føler det i forhold til det å slutte, så kommer h*n nok med lignende forslag til "back-up".

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...