Bellamina Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Jeg begynte på Nokadietten for en og en halv uke siden. Jeg skal ned 10 kilo til sammen. er 166 cm og veide 73 kilo da jeg startet. Har gått ned 3 kilo til nå. Men i fire dager nå har jeg gått med skikkelig svimmehet. Er svimmel stort sett hele dagen. Og gjør jeg en rask bevegelse blir det skikkelig ille, og føles som jeg skal svime av. En sterk hodepine kan også komme da. Jeg drikker rikelig med veske, vann og kaffe->(ikke så veldig mye kaffe da) Drikker ihvertfall 3-4 liter om dagen. Jeg prøvde å spise vanlig mat i går for å se om det hjalp mot svimmelheten, men funket ikke i det hele og store. Lurer på om noen vet hva dette kan komme av? Er jo veldig ugunstig å gå rundt med stor svimmelhet hele dagen, og jeg blir jo redd for å svime av. Blir litt farlig da siden jeg går hjemme med min sønn på 2 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Oi da! Dette høres plagsomt ut. Du har jo hatt et veldig raskt vekttap, ser jeg. Kanskje det er årsaken. Kan du kanskje ta det litt saktere? Jeg forstår at du er utålmodig, men er det verdt det å sette helsen på spill? Tenk om du faller og slår deg. Og som du nevner, setter du sønnen din i fare med å holde på som du gjør. La oss si at du høyner energiinntaket ditt noe (med 300-500 kcal for eksempel), og går ned 1 kg i uken fra nå. Da er du 7 kg lettere(enn ved start) den 12. juni. Ergo veier du da 66 kg og har en BMI på 24=normalvekt. Kan du kanskje være nøye deg med det i første omgang tror du? De siste tre kg forsvinner sikkert under sommeren, om du bare er litt påpasselig med hva du putter i munnen. Du kan nesten ikke forvente at 1 dag med vanlig mat etter en og 1/2 ukers råslanking. Dessuten forteller du ikke hva og hvor mye du spiste. Noka-kuren er jo en LCD-diett som gir rundt 1000 kcal per dag. Dette er et veldig lavt nivå å ligge på, spesielt om man har en aktiv hverdag-noe du trolig har, som mor til en toåring? Pass på deg selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellamina Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 Oi da! Dette høres plagsomt ut. Du har jo hatt et veldig raskt vekttap, ser jeg. Kanskje det er årsaken. Kan du kanskje ta det litt saktere? Jeg forstår at du er utålmodig, men er det verdt det å sette helsen på spill? Tenk om du faller og slår deg. Og som du nevner, setter du sønnen din i fare med å holde på som du gjør. La oss si at du høyner energiinntaket ditt noe (med 300-500 kcal for eksempel), og går ned 1 kg i uken fra nå. Da er du 7 kg lettere(enn ved start) den 12. juni. Ergo veier du da 66 kg og har en BMI på 24=normalvekt. Kan du kanskje være nøye deg med det i første omgang tror du? De siste tre kg forsvinner sikkert under sommeren, om du bare er litt påpasselig med hva du putter i munnen. Du kan nesten ikke forvente at 1 dag med vanlig mat etter en og 1/2 ukers råslanking. Dessuten forteller du ikke hva og hvor mye du spiste. Noka-kuren er jo en LCD-diett som gir rundt 1000 kcal per dag. Dette er et veldig lavt nivå å ligge på, spesielt om man har en aktiv hverdag-noe du trolig har, som mor til en toåring? Pass på deg selv. Ja det er kanskje som du sier at årsåken er fort vekttap. Kan være godt mulig. Men jeg vil tro det meste er bare vesketap i kroppen, ikke noe spesielt fett. Og er jo slett ikke sikkert jeg går så mye ned i vekt så fort framover. Men klart 1 kilo i uken er jo helt greit å kunne gått ned, ikke noe i veien med det. At jeg kunne økt noe med inntak, problemet mitt er bare det at jeg skjønner ikke bæra av kcal og slik. Hehe.. Er også en grunn for at jeg valgte Noka da, så slipper jeg å bekymre meg noe over kalorier og sånt. Men har du noe tips da for hva jeg eventuelt kunne spist i tilegg? Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Jeg kan til tider være veldig svimmel. Nesten så jeg blir kvalm. (Spesielt i forbindelse med hard trening). Legen mener at grunnen kan være lavt blodtrykk. Han har anbefalt meg å få i meg nok salt de gangene jeg er plaget. Dvs. at jeg da må drikke væske med salter i under hard trening. Etter forrige trening hvor jeg slet veldig kjøpte jeg meg peanøtter etterpå. Tok en liten håndfull, og det hjalp i løpet av få minutter. Men om du har høyt blodtrykk bør du holde deg borte fra salt.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gretefan Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Jeg fikk samme problemet av å gå på Fedon dietten. Nå tok jeg den ekstreme typen og kuttet ut alt brød, pasta, ris, poteter). Gikk til slutt til legen og hadde 60 i overtrykk og 50 i undertrykk. Normalt har jeg 120/80..... Droppet hele dietten og ble bedre etter en ukes tid... Begynte istedet på Grete Roede der man spiser litt mer og går ned ca 1 kg i uken, men så er det mere holdbart i lengden... Uansett, lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.