ebbamor Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 så du mener at man kan fortsette med litt ris og poteter eller pasta? Nei, jeg mener du skal droppe ris, pasta, poteter og korn under vektreduksjonsfasen. Alle karbohydrater som ikke kommer fra grønnsaker som vokser over bakken, skal unngås mens du går ned i vekt. Dropp også mais og vær varsom med søte tomater. Når du nærmer deg den vekta det er naturlig for deg å veie, kan du introdusere de ulike stivelsesrike matsortene igjen og se om du tåler det. På denne måten er du nødt til å bli kjent med hvordan kroppen din responderer, i stedet for å følge en "typisk" slankekur. Normalvektige mennesker ser ut til å tåle sukker og stivelse bedre enn oss som veier betydelig mer enn det vi fra naturens side er ment å veie. Kanskje det er lettere hvis du tenker på at du er "allergisk" mot sukker og stivelse mens du går ned i vekt. Når du nærmer deg naturlig vekt igjen, prøver du deg fram til hva du tåler uten å legge på deg. Du skal ikke sulte deg ned i vekt. Følger du Skaldemans råd, trenger du ikke småspise hele dagen. Tre til fire solide måltider blir du mett og fornøyd og glad av :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 da er du ihvrtfall smart! lykke til på skolen! Takker! Det var litt av et kompliment *rødme* Jeg er nok ikke spesielt smart, synes bare samspillet mellom kost, kropp og psyke er så utrolig interessant:) Men jo mer jeg lærer, desto klarere ser jeg hvor lite jeg egentlig kan. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 ja nå med alle oppmuntrende svar føler jeg meg skikkelig motivert! skal ta til meg alle tips og komme igang nå! det verste er at eg er så glad i pasta og sånt, synes liksom ikke at det er ordentlig middag uten pasta eller ris. men alt går! Det finnes fullkornspasta og råris. Dette er mye bedre produkter enn de "vanlige hvite" alternativene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 ja nå med alle oppmuntrende svar føler jeg meg skikkelig motivert! skal ta til meg alle tips og komme igang nå! det verste er at eg er så glad i pasta og sånt, synes liksom ikke at det er ordentlig middag uten pasta eller ris. men alt går! Ser du har fått råd om fullkornspasta og råris. På helsekosten har de dessuten speltpasta, veldig godt! Tror karbohydratene i speltpasta er mer langsomme enn i hvetepasta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Jeg er kanskje feil person til å svare ettersom jeg ikke er overvektig. Men jeg har klart å gå ned ca. 7 kilo (og holdt meg der), så jeg vet litt av det som må til.... Foruten riktig kost (ser at du har fått mange gode svar) og mosjon synes jeg også at det er svært viktig å se en utvikling. For å se utvikling må jeg faktisk SKRIVE OPP ting. F.eks. skriver jeg opp dato og vekt (for å se at til tross for at det tar tid, så viser pila nedover). Jeg setter meg også må som er veldig overkommelig. F.eks. gå stavgang minst 2 timer hver uke i starten. Skriv opp dato, hvor lenge og gjerne hvor langt du går. Da kan du se at du har holdt målet ditt, og at du klarer å gå lengre i tid/distanse etter en tid. Om jeg har for høyt må og ikke klarer å holde det blir jeg deppa. Om jeg klarer å gjøre mer enn det jeg har som mål blir jeg fornøyd med meg selv. Kan også tipse om boka til Fedon Lindberg. Her er det mange gode oppskrifter på god og sunn mat. Helsekosten har også tabletter som demper søtbehovet. Mener det er Sink. Men med sunn mat blir også søtbehovet mindre. (Men jeg må innrømme at jeg nå er tilbake til å spise to biter smågodt etter middag hver dag:-( Men i perioden jeg gikk ned i vekt (Brukte mange mnd. på mine 7 kilo) spiste jeg kun bittelitt godteri på lørdag. Da la jeg godteriet høytidlig fram og spiste sakte *ler* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LOTUS78 Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 hei. I januar i fjor begynte jeg å slanke meg, jeg hadde behov for å gå ned over 40kg for å komme inn i kategorien overvektig. Jeg kjøpte bøkene til Lindberg og var på klinikken hans 1 gang. Jeg har fulgt kostholdsrådene og i tillegg har jeg syklet og gått 1,5 timer hver dag. Jeg greide å gå ned 30 kg på 6mnd og holde vekten der 6 mnd til. Det som er viktig når man skal gå ned så mye er å fokusere på det du har oppnådd og ikke det du ikke har oppnådd. Del opp det du skal ned i delmål. Jeg tok 10 og 10 kilo. Nå vet ikke jeg hvor mye du trenger å gå ned, men det med delmål har virkelig hjelpt meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tålmodighet kan lønne seg Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 hei. I januar i fjor begynte jeg å slanke meg, jeg hadde behov for å gå ned over 40kg for å komme inn i kategorien overvektig. Jeg kjøpte bøkene til Lindberg og var på klinikken hans 1 gang. Jeg har fulgt kostholdsrådene og i tillegg har jeg syklet og gått 1,5 timer hver dag. Jeg greide å gå ned 30 kg på 6mnd og holde vekten der 6 mnd til. Det som er viktig når man skal gå ned så mye er å fokusere på det du har oppnådd og ikke det du ikke har oppnådd. Del opp det du skal ned i delmål. Jeg tok 10 og 10 kilo. Nå vet ikke jeg hvor mye du trenger å gå ned, men det med delmål har virkelig hjelpt meg. Jeg har slanket meg rundt halvparten og endte greit opp med det. Vil tro det som er viktig er å ikke gå for fort ned, ikke mer enn en halv kilo i uka. I begynnelsen kanske det blir en del mer. Dessuten trene mens du slanker deg. Gjerne apparattrening på treningssenter. Kroppen din blir mindre kvapsete hvis du bruker lengre tid, og du får også da virkelig trent muskelmasse på kroppen din. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LOTUS78 Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Jeg har slanket meg rundt halvparten og endte greit opp med det. Vil tro det som er viktig er å ikke gå for fort ned, ikke mer enn en halv kilo i uka. I begynnelsen kanske det blir en del mer. Dessuten trene mens du slanker deg. Gjerne apparattrening på treningssenter. Kroppen din blir mindre kvapsete hvis du bruker lengre tid, og du får også da virkelig trent muskelmasse på kroppen din. ja, jeg skal begynne å trene igjen, og trene mer styrke. Er ikke så opptatt av antall kilo egentlig, en vil bytte ut fett med muskler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bamse grekar Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 hei. I januar i fjor begynte jeg å slanke meg, jeg hadde behov for å gå ned over 40kg for å komme inn i kategorien overvektig. Jeg kjøpte bøkene til Lindberg og var på klinikken hans 1 gang. Jeg har fulgt kostholdsrådene og i tillegg har jeg syklet og gått 1,5 timer hver dag. Jeg greide å gå ned 30 kg på 6mnd og holde vekten der 6 mnd til. Det som er viktig når man skal gå ned så mye er å fokusere på det du har oppnådd og ikke det du ikke har oppnådd. Del opp det du skal ned i delmål. Jeg tok 10 og 10 kilo. Nå vet ikke jeg hvor mye du trenger å gå ned, men det med delmål har virkelig hjelpt meg. Er det mye igjen av deg nå da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LOTUS78 Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Er det mye igjen av deg nå da? Det er masse å ta av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tålmodighet kan lønne seg Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 ja, jeg skal begynne å trene igjen, og trene mer styrke. Er ikke så opptatt av antall kilo egentlig, en vil bytte ut fett med muskler. Jeg var forbauset over hvor fast(relativt sett da) kroppen min kunne bli etter vekttapet, når jeg tok det litt med ro, og trente vekter, ikke bare gikk på tur og syklet. Noe jeg også gjorde. Men tror det er viktig at kroppen og huden får litt tid på seg. Håper du kommer igang. Man føler seg lettere lenge før en har nådd målet, og sett opp delmål som er fornuftige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LOTUS78 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg var forbauset over hvor fast(relativt sett da) kroppen min kunne bli etter vekttapet, når jeg tok det litt med ro, og trente vekter, ikke bare gikk på tur og syklet. Noe jeg også gjorde. Men tror det er viktig at kroppen og huden får litt tid på seg. Håper du kommer igang. Man føler seg lettere lenge før en har nådd målet, og sett opp delmål som er fornuftige. Det med delmål har jeg brukt og fokusert på det jeg har oppnådd og ikke det jeg ikke har oppnådd. Hvor ofte og hvor mye trente du vekter? Hvor mye gikk og syklet du? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnaSara Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg kan anberfale deg å gå inn på slankenett.no Her finner du svært mange som er i samme situasjon som deg!! Du vil oppleve enorm støtte fra de andre medlemmene og slik sett føler du ikke at du er aleine. Ikke vent et minutt lenger. Registrer deg og bli aktiv der.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tålmodighet kan lønne seg Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Det med delmål har jeg brukt og fokusert på det jeg har oppnådd og ikke det jeg ikke har oppnådd. Hvor ofte og hvor mye trente du vekter? Hvor mye gikk og syklet du? Jeg var på SATS tre ganger i uka, og trente apparattrening, med en god oppvarming først. Så gikk jeg tur eller syklet på ergometersykkel stort sett de resterende dagene. Noen uker ble det en-to fridager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tung Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Hei! Jeg er i samme situasjon. Vil veldig gjerne ned i vekt. Må jobbe med selvdisiplinen. Det har jeg skjønt. Jeg kan gjerne maile med deg, så kan vi oppmuntre hverandre. Har du mailadresse? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gul blomst Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 hei. I januar i fjor begynte jeg å slanke meg, jeg hadde behov for å gå ned over 40kg for å komme inn i kategorien overvektig. Jeg kjøpte bøkene til Lindberg og var på klinikken hans 1 gang. Jeg har fulgt kostholdsrådene og i tillegg har jeg syklet og gått 1,5 timer hver dag. Jeg greide å gå ned 30 kg på 6mnd og holde vekten der 6 mnd til. Det som er viktig når man skal gå ned så mye er å fokusere på det du har oppnådd og ikke det du ikke har oppnådd. Del opp det du skal ned i delmål. Jeg tok 10 og 10 kilo. Nå vet ikke jeg hvor mye du trenger å gå ned, men det med delmål har virkelig hjelpt meg. takk det var nok et godt tips....(til lotus) har du vært gravid? ble du det mens du var overvektig? vi har så lyst på barn men det sies jo at det kan være vanskelig å bli gravid hvis man er overvektig.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gul blomst Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg kan anberfale deg å gå inn på slankenett.no Her finner du svært mange som er i samme situasjon som deg!! Du vil oppleve enorm støtte fra de andre medlemmene og slik sett føler du ikke at du er aleine. Ikke vent et minutt lenger. Registrer deg og bli aktiv der.... ksoter det noe? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gul blomst Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Hei! Jeg er i samme situasjon. Vil veldig gjerne ned i vekt. Må jobbe med selvdisiplinen. Det har jeg skjønt. Jeg kan gjerne maile med deg, så kan vi oppmuntre hverandre. Har du mailadresse? hei, vil gjerne ha kontakt med deg men vil helst ikke skrive email adresse her........(til tung) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LOTUS78 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 hei. I januar i fjor begynte jeg å slanke meg, jeg hadde behov for å gå ned over 40kg for å komme inn i kategorien overvektig. Jeg kjøpte bøkene til Lindberg og var på klinikken hans 1 gang. Jeg har fulgt kostholdsrådene og i tillegg har jeg syklet og gått 1,5 timer hver dag. Jeg greide å gå ned 30 kg på 6mnd og holde vekten der 6 mnd til. Det som er viktig når man skal gå ned så mye er å fokusere på det du har oppnådd og ikke det du ikke har oppnådd. Del opp det du skal ned i delmål. Jeg tok 10 og 10 kilo. Nå vet ikke jeg hvor mye du trenger å gå ned, men det med delmål har virkelig hjelpt meg. Nei, jeg har ikke barn eller prøvd å bli gravid, så dette er kun tips for å gå ned i vekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LOTUS78 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 takk det var nok et godt tips....(til lotus) har du vært gravid? ble du det mens du var overvektig? vi har så lyst på barn men det sies jo at det kan være vanskelig å bli gravid hvis man er overvektig.... Nei, jeg har ikke barn eller prøvd å bli gravid. Dette var bare tips som har hjelpt meg å motivere meg for å gå ned i vekt. Det kan føles litt uoverkommelig når man skal ned 30-40kg, derfor er det greit å ha delmål å jobbe mot. Jeg har også hørt at dersom du er overvektig og har problemer med å bli gravid, så kan det skyldes overvekten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.