Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en man på 30 år og med ellers god helse. Men jeg har konstant smerter i kjevemusklaturen som helt sikkert kommer pga at jeg har en del bekymringer og har lett for å bite ting i meg. Jeg går til psykolog og har fått letta på trykket der, men det virker som om de anspente kjevene ikke vil slappe av selvom. Jeg har vært til kiroprator som kunne fortelle meg at han ikke kunne hjelpe meg fordi dette ikke bare var et muskulært problem, men også pga psyken min. Men hvordan skal jeg får hjelp med detta da? Nettopp kommet hjem fra en sykkeltur der jeg var nødt å stresse avgårde. Det resulterte i enda større smerter i kjevene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230224-anspent-kjevemusklatur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tipper du biter tennene sammen om natten. Er du øm i kjeven om morgenen?

Dette kan du få hjelp for hos tannlegen din. Du kan få en bittskinne til å sove med som hindrer deg i å bite så hardt sammen.

En psykomotorisk fysioterapeut vil kunne hjelpe deg. Legen din kan henvise deg dit. Desverre er det ofte lang ventetid.

Gjest kan løses

Bestill time hos tannlege for å få en vurdering. Du trenger muligens biteskinne.

Det var iallefall redningen for meg. Har hatt problemer med kjevespenninger i årevis, men så toppet det seg og jeg klarte nesten ikke å tygge lenger.

Etter fire uker med biteskinne forsvant smertene og jeg har vært nesten ok i ett år nå (uten fast bruk av skinne).

Du får dekket mesteparten av tannlegeutgiftene til dette av trygdekontoret.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...