Gjest mamma til hjelpesløst barn! Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Hei. Jeg har en datter på 7 år som jeg mistenker å ha adhd. Hun er hele tiden full av energi, har smått hodepine, klarer ikke sitte rolig særlig lenge verken i skolesammenheng eller hjemme. Hun prater som en foss og avbryter hele tiden andre. Hun klarer ikke vente på tur. Hun klarer ikke konsentrere sseg så fremst ikke en voksen sitter sammen med henne. Og det virker som om hun stenger ørene når vi snakker til henne, og bare prater o andre ting. Hun har store problemer med å skaffe seg venner. Hun prøver, men blir for voldsom og \\\"kveler\\\" dem med sitt ivrige vesen som hun er... Hun eier ikke redsel for fremmede folk og har heller lite hemninger og går rett på. Hun gråter veldig lett for den minste ting. Og er enda litt hva kan jeg si...-barnslig og ødelegger ting,samt finner på mye galskap uten å tenke seg om. Klarer ikke ta vare på ting, og roter stadig bort både klær og leker. Det eneste jeg kan si hun kan sitte i ro på er når hun tegner. Hun elsker å tegne. Men skravla stopper aldri.... Dette er bare noen av tingene. Har vurdert å melde henne opp til ppt, men vil forhøre meg litt her om det er noen som kan si noe om hennes adferd. (oppdatert) Men ting har forværret seg. Og jeg vet snart ikke min arme råd. Jenta mi kom til meg helt uten videre, gråtene å sa at hun savnet å gjøre gernskap(odelegge ting) Fordi hun ikke har noe å gjøre og ingen å være sammen med! Og hun gjentar seg på at hun bare vil dø. Det første jeg da gjorde var å ta kontakt med ppt. Som bare ga meg beskjed om at hun foreløpig ikke var henvist til BUP, men til nevropsykologisk senter for testing. Åhhh sier jeg bare! Klarte ikke slå meg til ro med dette og ba om en time til legen og fikk det. Forklarte han problemet og han skrev mens jeg satte der en henvisning til BUP. Men kunne ikke love noen fortgang da det er lang vente tid. Huff jeg spørr meg selv en7(snart8)år gammel jente som bare vil dø, bør jo bli tatt alvorlig!??? Dette er nå snart 4 uker siden. Og ting har bare ballet på seg. Og jenta er nå blitt tjuv på heltid oxo. Stjeler flere ganger om dagen. Både på skolen, hjemme og hos andre. Senest i dag stjal hun en fotball som hun gjemte i en campingvogn hun hadde klart å åpna. Hun ble opservert og vi fikk sef en telefon fra de sinte naboene. Da vi spurte henne om hvorfor hun gjorde det sa hun: Jeg hadde bare lyst og ville gjemme den for å leke med den senere. Det at hun nå har begynt å stjele gjør jo ikke hverdagen hennes noe enklere heller, med tanke på å prøve å etablere venskap her vi bor. De snakker jo seg imellom både foreldrene og barna og hun blir jo ikka akkurat den som man vil ha inn i hus. Og det er jo igrunnen forståelig! Vil også nevne at hun her om dagen bare forsvant. Hun satt å så på tv og reiste seg og gikk. Jeg trodde hun gikk på do eller på rommet sitt. Men da hun ikke kom ned igjen begynte jeg å lure. Og gikk for å se etter henne. Hun var ikke å finne noen steder. Jeg og min eldste sønn begynte straks leteaksjonen, men hun var ingen steder å finne. Vi lette på alle mulige tenkelige steder. Men intet resultat. I to timer lette vi. Klokken var nå blitt 20.00 og hun pleier altid å komme inn i 19 tia da det på den tiden blir stilt i gata. Panikken tok meg... Vi gikk in for å ringe etter letehjelp. Men akkurat i det jeg tok opp tlf røret så kom hun inn. Det viste seg da at hun hadde gått å ringt på hos ei nabodame som ingen av oss vet hvem er og bedt om å få komme inn. Og der har hun sittet i to timer å sett tv uten at dama reagerte. Hun hadde vistnok ingen barn selv. Og det syns jeg var veldig merkelig at hun da lot henne inn i det hele tatt. . Men huff... Jeg sitter med tårer i øynene mine nå. Er det ikke noe man kan gjøre for at hun skal få hjelp. Klarer ikke bare sitte å se på at min elskede datter bare forfaller 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230451-hjelp-min-datter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Du har gjort de riktige tingene. Du har kontaktet PPT og du har fått fastlegen til å henvise til BUP. I morgen kan du ringe til BUP. Be om en samtale med øverse leder eller lederen for den aldersguppen som din datter er i. Forklar akkurat slik som du har gjort her. Din beskrivelse her er en utmerket henvisning som absolutt bør tas på alvor og behandles innen kort tid. Kopier innlegget ditt i et word-dokument. Lag noen avsnitt slik at det blir noe mer lesbart, og send det som et vedlegg til søknaden til BUP. Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230451-hjelp-min-datter/#findComment-1746320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma til hjelpeløst barn Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Du har gjort de riktige tingene. Du har kontaktet PPT og du har fått fastlegen til å henvise til BUP. I morgen kan du ringe til BUP. Be om en samtale med øverse leder eller lederen for den aldersguppen som din datter er i. Forklar akkurat slik som du har gjort her. Din beskrivelse her er en utmerket henvisning som absolutt bør tas på alvor og behandles innen kort tid. Kopier innlegget ditt i et word-dokument. Lag noen avsnitt slik at det blir noe mer lesbart, og send det som et vedlegg til søknaden til BUP. Lykke til :-) Åh... Tuse takk for så raskt svar... Skal gjøre det så snart morgendagen er her! Igjen tusen takk!... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230451-hjelp-min-datter/#findComment-1746339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramir Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Åh... Tuse takk for så raskt svar... Skal gjøre det så snart morgendagen er her! Igjen tusen takk!... Meget heldig er din datter som har en mor som deg: du ser henne, tar henne på alvor, gjør ditt ytterste og søker hjelp. Husk å ta godt vare på deg selv oppi denne prosessen også! Ønsker deg og din familie alt godt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230451-hjelp-min-datter/#findComment-1746375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til hjelpeløst Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Meget heldig er din datter som har en mor som deg: du ser henne, tar henne på alvor, gjør ditt ytterste og søker hjelp. Husk å ta godt vare på deg selv oppi denne prosessen også! Ønsker deg og din familie alt godt. Takk så mye for det... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230451-hjelp-min-datter/#findComment-1749000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma 24-7 Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Ser du har fått raskt og greit svar her. ville bare ønske deg lykke til, håper hun kan komme inn på BUP som hastesak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230451-hjelp-min-datter/#findComment-1749656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til hjelpeløst Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Du har gjort de riktige tingene. Du har kontaktet PPT og du har fått fastlegen til å henvise til BUP. I morgen kan du ringe til BUP. Be om en samtale med øverse leder eller lederen for den aldersguppen som din datter er i. Forklar akkurat slik som du har gjort her. Din beskrivelse her er en utmerket henvisning som absolutt bør tas på alvor og behandles innen kort tid. Kopier innlegget ditt i et word-dokument. Lag noen avsnitt slik at det blir noe mer lesbart, og send det som et vedlegg til søknaden til BUP. Lykke til :-) Det gjorde jeg uten hell... men nå har jenta mi gått fra å si at hun vil dø, til å si hun vil drepe seg selv. Så i går ringte jeg bup og forlangte en hurtigsak! De skulle ta det opp på fordelingsmøte på mandag... Så får vi se da! Dette går ikke. Jeg tørr jo knapt slippe henne av syne om du skjønner! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230451-hjelp-min-datter/#findComment-1932600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.