Gå til innhold

Hundebitt og stivkrampe


christinal

Anbefalte innlegg

I dag er det søndag. På fredag morgen ble jeg bitt av en hund i leggen. Det tok ca tre timer før jeg fikk stivkrampevaksine. Legen skrev ut antibiotika tilfelle jeg fikk infeksjon.

I går så en sykepleier i familien på bittet og sa at dette så bra ut og her kom det ingen infeksjon. Det er ikke ømt, betent varmt eller sygg farve på såret.

Men i ettermiddag har jeg hatt litt feber. Er det tegn på infeksjon eller er det vanlig feber?

Såret er fremdels ikke forandret eller vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Stivkrampe forekommer heldigvis meget sjelden i våre strøk. Blant annet fordi vi er ganske godt gjennomvaksinert. Jeg antar at du er også vaksinert (trippelvaksine). Det er kanskje det første jeg ville sjekke om du har fått fornyet din vaksinasjon i løpet av de siste 10 årene. Jeg tror ikke at feber er vanlig første tegn på infeksjon. Det tar noen dager før stivkrampesymptomene utvikler seg ( 3 til 20 dager). Det er i første rekke lokalereaksjon, dessuten stivhet eller kramper som er typiske ved stivkrampe. Hvis det er mistanke bør du få fornyet vaksinen, akkurat som du gjorde. Hvis det er store dype sår og det er lokalreaksjoner, bår du få antibiotika (penicillin), men som du sier det er ikke tilfelle hos deg. Jeg tror at du har fått riktig behandling.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...