Gå til innhold

Undrer


hansi1983

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gutt på 22 år. Jeg er 170 cm høy og veier 90 kg. Fram til jeg gikk ut av videregående i 2002 var jeg svært aktiv og trente fire ganger i uka. Da jeg gikk ut derfra var jeg 170 cm og veide 70 kg. Men så skjedde det ting etter det som gjorde at jeg kutta ut fysisk aktivitet, droppa frokost, men spiste en del på kvelden.La raskt på meg 20 kg. Mitt spm er om jeg kunne vært høyere hvis jeg hadde fortsatt den sunne livsstilen og ikke lagt på meg. Har alltid fått høre at jeg skulle bli 180-185.

Til opplysning er min mor 159 cm og far 180 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Når man regner statistikk på hvor høye man blir, er det nok riktig at du skulle blitt litt høyere enn din far ( det finnes egne formler for dette). Men dette gjelder ikke alltid enkeltpersoner. kanhende har du arvet mer av moren din når det gjelder faktorer som styrer høyden. Det skal SVÆRT dårlig kosthold til før det går utover lengdeveksten mot slutten av tenårene, så jeg tror ikke du skal legge skylden på endringen din i livvstil. Du bør av helsemessige grunner absolutt gå tilbake til "gammel livsstil". Snakk med fastlegen din og be om hjelp til en langsom og sunn vektreduksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...