Gå til innhold

når trene igjen

Gjest missya

Anbefalte innlegg

Gjest missya

når jeg har trent styrke, eller tatt sit ups, og blitt meget støl, bør en helst ikke trene før en ikke føler seg støl lenger, eller er det bare å kjøre på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir også kjempestøl. Men etter to dager er det bra igjen. (Dag nr. 2 er verst)

Man skal jo ikke trene samme muskelgruppe for ofte. Dersom du har trent hardt er 1-2 ganger pr. uke passe.

Så om du vil trene styrker flere ganger i uka, så må du dele opp kroppen og bare trene en del av den hver gang. (F.eks. Bein, skuldre og armer den ene dagen, og bryst, rygg og mage den andre dagen.)

Om jeg er veldig støl synes jeg også det hjelper å trene samme øvelsen igjen to dager etterpå. Men da trener jeg veeeeldig lett. Dvs. at det ikke egentlig blir trening, men at jeg får god varme/blodgjennomstrømming i musklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest staedtler

Jeg blir også kjempestøl. Men etter to dager er det bra igjen. (Dag nr. 2 er verst)

Man skal jo ikke trene samme muskelgruppe for ofte. Dersom du har trent hardt er 1-2 ganger pr. uke passe.

Så om du vil trene styrker flere ganger i uka, så må du dele opp kroppen og bare trene en del av den hver gang. (F.eks. Bein, skuldre og armer den ene dagen, og bryst, rygg og mage den andre dagen.)

Om jeg er veldig støl synes jeg også det hjelper å trene samme øvelsen igjen to dager etterpå. Men da trener jeg veeeeldig lett. Dvs. at det ikke egentlig blir trening, men at jeg får god varme/blodgjennomstrømming i musklene.

"Så om du vil trene styrker flere ganger i uka, så må du dele opp kroppen og bare trene en del av den hver gang."

Ikke nødvendigvis. Man kan også kjøre et fullkroppsprogram 2-3 ggr. i uka, men må da tilpasse intensiteten deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Så om du vil trene styrker flere ganger i uka, så må du dele opp kroppen og bare trene en del av den hver gang."

Ikke nødvendigvis. Man kan også kjøre et fullkroppsprogram 2-3 ggr. i uka, men må da tilpasse intensiteten deretter.

Kanskje litt dårlig forklart.

Det jeg mente var at dersom du vil trene _hardt_ OG skal trene mer enn to dager i uka, da bør du ikke trene hele kroppen hver gang. To ganger i uka med hard trening av en musklelgruppe er bra. Mer enn det gjør fort at du bryter ned mer enn du bygger opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staedtler

Kanskje litt dårlig forklart.

Det jeg mente var at dersom du vil trene _hardt_ OG skal trene mer enn to dager i uka, da bør du ikke trene hele kroppen hver gang. To ganger i uka med hard trening av en musklelgruppe er bra. Mer enn det gjør fort at du bryter ned mer enn du bygger opp.

Fint, for da er vi på linje. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...