Gå til innhold

Forslag til nytt forum: Psykologi


Gjest a survivor

Anbefalte innlegg

Gjest a survivor

Doktoronline.no har forum for Psykiatri. Jeg ser på doktoronline.dk at man der i tillegg har et forum for Psykologi.

Kan dere tenke dere å opprette et slik forum her på doktoronline.no også?

Jeg tror psykologer lettere vil forstå mitt problem enn psykiatere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnaLexia

    1

  • Hatsumomo

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest a survivor

Vi planlegger ikke å opprette et eget forum for psykologi.

Takk for svar. Men nå fikk dere iallefall et innspill om et behov. Så kan det jo være at det kommer med i senere planlegging. Om et par år, eller ti år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Personifica

Takk for svar. Men nå fikk dere iallefall et innspill om et behov. Så kan det jo være at det kommer med i senere planlegging. Om et par år, eller ti år.

Synes det var et godt forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Synes det var et godt forslag.

Takk for støtten. Da er vi 2 :) Kan jeg driste meg til å si at det ikke ligger noen link til denne tråden på Psykiatri-forumet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Personifica

Takk for støtten. Da er vi 2 :) Kan jeg driste meg til å si at det ikke ligger noen link til denne tråden på Psykiatri-forumet....

Gjør det ikke?? Du verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest a survivor

Jeg tør jo ikke skrive noe som helst der ute nå vet du...

Men ikke legg ut noe der heller om saken. Jeg vil ikke oppfordre til det.

Det er folk som har nytte av Psykiatri-forum, slik det er nå, uten meg der, så det godtar jeg selvsagt.

Jeg skal ikke plage noen. Selvsagt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Personifica

Men ikke legg ut noe der heller om saken. Jeg vil ikke oppfordre til det.

Det er folk som har nytte av Psykiatri-forum, slik det er nå, uten meg der, så det godtar jeg selvsagt.

Jeg skal ikke plage noen. Selvsagt ikke.

Neida. Det skal jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Og godt er det :)

Takk for støtten. Da er vi 2 :) Kan jeg driste meg til å si at det ikke ligger noen link til denne tråden på Psykiatri-forumet....

Og noen av oss synes det er fint :) Satt nettopp og tenkte på hvor behagelig det var blitt der inne igjen. Dessuten har vel ikke opprettelse av et psykologiforum noe der inne å gjøre. Du har postet på helt riktig forum nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Og noen av oss synes det er fint :) Satt nettopp og tenkte på hvor behagelig det var blitt der inne igjen. Dessuten har vel ikke opprettelse av et psykologiforum noe der inne å gjøre. Du har postet på helt riktig forum nå :)

Så bra da! Tenk at jeg kan gjøre noe riktig da! Så bra da :)

Og så fint at du trives der nå, uten meg :)

Jeg beklager igjen at det ble som det ble. Men det var ikke mulig å forhindre. Det var en boomerang av tidligere opplevelser. Og jeg gjorde mitt beste for å begrense det. Slik jeg har gjort på alle arenaer disse sju årene.

Takk for tilbakemeldingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Og godt er det :)

Så bra da! Tenk at jeg kan gjøre noe riktig da! Så bra da :)

Og så fint at du trives der nå, uten meg :)

Jeg beklager igjen at det ble som det ble. Men det var ikke mulig å forhindre. Det var en boomerang av tidligere opplevelser. Og jeg gjorde mitt beste for å begrense det. Slik jeg har gjort på alle arenaer disse sju årene.

Takk for tilbakemeldingen!

Og du er hjertelig velkommen tilbake når du har klart å begrense deg igjen også (Håper jeg da. Jeg er jo hverken NHD eller webmaster, så jeg bestemmer jo ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest a survivor

Og du er hjertelig velkommen tilbake når du har klart å begrense deg igjen også (Håper jeg da. Jeg er jo hverken NHD eller webmaster, så jeg bestemmer jo ikke)

Jeg har jo allerede begrenset meg. Det er ingen sak. Men dersom jeg ikke kan være meg selv der, så har jeg ikke noe der å gjøre. You see?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellipse

Så bra da! Tenk at jeg kan gjøre noe riktig da! Så bra da :)

Og så fint at du trives der nå, uten meg :)

Jeg beklager igjen at det ble som det ble. Men det var ikke mulig å forhindre. Det var en boomerang av tidligere opplevelser. Og jeg gjorde mitt beste for å begrense det. Slik jeg har gjort på alle arenaer disse sju årene.

Takk for tilbakemeldingen!

Hei, survivor.

Jeg synes også forlsaget ditt om et psykologiforum er bra! Skulle gjerne hatt et psykologiforum!! :)

Bare så det er sagt så har jeg ikke noe imot deg,survivor, jeg tror du er en snill person og jeg forstår at du må ha hatt veldig uflaks med psykiatrien:(

Skjønner at du sliter veldig med det, og skulle ønske du kunne slippe. Men jeg tror ikke det gagner noen(hverken deg selv eller andre brukere) at du skriver side opp og side ned med samme negative innhold på psykiatriforum.

Forresten, bare lurer, er du mann eller kvinne? (Du trenger ikke svare hvis du ikke vil, så klart!)

:-) *et forsiktig smil* til deg ifra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Jeg har jo allerede begrenset meg. Det er ingen sak. Men dersom jeg ikke kan være meg selv der, så har jeg ikke noe der å gjøre. You see?

Vel, det er en stor sak å begrense seg. Selvsagt er det. Men den saken har jeg allerede fikset. Jeg trenger ikke to uker på slikt.

Men uansett - systemer som ikke tillater at man er seg selv, når man ikke plager andre, de har jeg vanskelig for å forholde meg til. For da vet man aldri når man går over grensen liksom.

Når jeg er den eneste som skriver ut mine følelser. Og ingen andre gjør det. Før plutselig en dag, når de har samlet seg opp.

Alt som ble skrevet tidligere om meg var jo kritikk av meg, og ikke direkte om deres følelser.

Dersom jeg kommer tilbake til Psykiatri-forum. Så det være for å forsøke å lære bort hvor viktig det er å prate om seg selv og sine følelser, uten å kritisere andre for deres handlinger.

Kritikken er berettighet, og kan gjerne fremkomme direkte. Men man må også fortelle hvordan det berører en selv.

Dette var nok også mitt problem da jeg var tvangsinnlagt, at jeg ikke klarte å formidle mine egne følelser av hvor belastnende det var. Og så gikk jeg til protestaksjoner. Og da forstår jeg jo at det er vanskelig å tolke meg.

Men på den andre side, så skulle jo nettopp psykiatrien være trent i å få frem et menneskets følelser.

Men jeg skjønner at psykaitriens fokus er tanker, og ikke følelser.

Det blir stadig tydligere for meg.

Og når følelser er i fokus, så er det beste om de fjernes, slik det eksempelvis gjøres gjennom medikamentering. Ikke fordi at dette er målet, men fordi det er en sideeffekt.

Kanskje er det derfor at psykiatrien ikke er så opptatte av følelser, fordi de er så lite synlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Jeg er for et psykologiforum!!

Fint! Da er vi 3 som har uttrykt sitt ønske om dette!

- Personifica

- Ellipse

- a survivor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åååå, så lei!

Vel, det er en stor sak å begrense seg. Selvsagt er det. Men den saken har jeg allerede fikset. Jeg trenger ikke to uker på slikt.

Men uansett - systemer som ikke tillater at man er seg selv, når man ikke plager andre, de har jeg vanskelig for å forholde meg til. For da vet man aldri når man går over grensen liksom.

Når jeg er den eneste som skriver ut mine følelser. Og ingen andre gjør det. Før plutselig en dag, når de har samlet seg opp.

Alt som ble skrevet tidligere om meg var jo kritikk av meg, og ikke direkte om deres følelser.

Dersom jeg kommer tilbake til Psykiatri-forum. Så det være for å forsøke å lære bort hvor viktig det er å prate om seg selv og sine følelser, uten å kritisere andre for deres handlinger.

Kritikken er berettighet, og kan gjerne fremkomme direkte. Men man må også fortelle hvordan det berører en selv.

Dette var nok også mitt problem da jeg var tvangsinnlagt, at jeg ikke klarte å formidle mine egne følelser av hvor belastnende det var. Og så gikk jeg til protestaksjoner. Og da forstår jeg jo at det er vanskelig å tolke meg.

Men på den andre side, så skulle jo nettopp psykiatrien være trent i å få frem et menneskets følelser.

Men jeg skjønner at psykaitriens fokus er tanker, og ikke følelser.

Det blir stadig tydligere for meg.

Og når følelser er i fokus, så er det beste om de fjernes, slik det eksempelvis gjøres gjennom medikamentering. Ikke fordi at dette er målet, men fordi det er en sideeffekt.

Kanskje er det derfor at psykiatrien ikke er så opptatte av følelser, fordi de er så lite synlige?

Du har da for pokker ikke begrenset deg, selv om du holder deg unna psykiatri-forumet!

Du har skrevet sikkert tredve innlegg på Åpent i dag, og er sikkert flere enn meg som er DRITTLEI! Finn deg en dagbok å skrive i. Dette er et DISKUSJONSFORUM, men 90% av det du skriver er jo bare vissvass og innbyr ikke til diskusjon i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest a survivor

Hei, survivor.

Jeg synes også forlsaget ditt om et psykologiforum er bra! Skulle gjerne hatt et psykologiforum!! :)

Bare så det er sagt så har jeg ikke noe imot deg,survivor, jeg tror du er en snill person og jeg forstår at du må ha hatt veldig uflaks med psykiatrien:(

Skjønner at du sliter veldig med det, og skulle ønske du kunne slippe. Men jeg tror ikke det gagner noen(hverken deg selv eller andre brukere) at du skriver side opp og side ned med samme negative innhold på psykiatriforum.

Forresten, bare lurer, er du mann eller kvinne? (Du trenger ikke svare hvis du ikke vil, så klart!)

:-) *et forsiktig smil* til deg ifra

Jeg skriver ikke side opp og side på Psykiatri-forum.

Jeg skrev side opp og side på Psykiatri-forum.

Jeg kunne gjerne sagt om jeg er kvinne eller mann. Men jeg finner det unaturlig. Det er slikt som man bare vet, det slikt som man skjønner. Det faller meg unaturlig å svare på, etter å ha skrevet så mye som jeg har gjort iallefall. Jeg har også noen ganger direkte skrevet svaret der det falt seg naturlig.

Takk for gode ord fra deg! Beklager mitt noe merkelige svar. Men sånn ble det nå :)

Tusen takk for de gode ordene dine, Ellipse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...