Gjest thorn Skrevet 15. august 2000 Skrevet 15. august 2000 Var og spilte oldboysturnering i helga. I en kamp på fredag pådro jeg meg en muskelstrekk (tror jeg) i høyre legg. Idag tirsdag er det fortsatt litt ømt når jeg tråkker normalt på foten. Kjennes ut som jeg har en småstein under helen når jeg prøver å gå normalt. Hvor lang tid tar det normalt å lege en slik skade og hva er beste måte å trene seg opp på igjen? Kjente at det var en ganske alvorlig strekk med det samme skaden oppsto. 0 Siter
joachimpedersen Skrevet 15. august 2000 Skrevet 15. august 2000 Det trenger nødvendigvis ikke være muskelen du har strekt, du KAN ha strekt en sene. Jeg strakk en sene i foten min for mange år siden. Det skjedde da jeg skulle ha lengdehopp på skolen. Denne skaden fikk ikke grodd skikkelig før en stund (mnd./halvt år cirka) fordi jeg var stadig for ivrig i gymmen. Men nå har den grodd, og foten min er helt frisk Og det tar nok noen mnd. før senen blir leget av seg selv. 0 Siter
Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege Skrevet 18. august 2000 Skrevet 18. august 2000 Kjære thorn. En slik strekk i selve leggen skyldes gjerne småruptur av muskelfibre. Tykkleggen er da gjerne øm å ta på, det er vondt å stå på tå , løpe osv. Det tar gjerne 2-3 uker før det har blitt helt bra. I mellomtiden kan svømming, sykkel og annen avlastende aktivitet være bra. Ellers håper jeg at du la på is med en gang etter skaden. Det forkorter gjerne forbruket. Vennlig hilsen Thor-Øistein Endsjø. Idrettslege NIMF 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.