Gå til innhold

muskelstrekk


Gjest thorn

Anbefalte innlegg

Var og spilte oldboysturnering i helga. I en kamp på fredag pådro jeg meg en muskelstrekk (tror jeg) i høyre legg. Idag tirsdag er det fortsatt litt ømt når jeg tråkker normalt på foten. Kjennes ut som jeg har en småstein under helen når jeg prøver å gå normalt. Hvor lang tid tar det normalt å lege en slik skade og hva er beste måte å trene seg opp på igjen? Kjente at det var en ganske alvorlig strekk med det samme skaden oppsto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

joachimpedersen

Det trenger nødvendigvis ikke være muskelen du har strekt, du KAN ha strekt en sene.

Jeg strakk en sene i foten min for mange år siden. Det skjedde da jeg skulle ha lengdehopp på skolen. Denne skaden fikk ikke grodd skikkelig før en stund (mnd./halvt år cirka) fordi jeg var stadig for ivrig i gymmen. Men nå har den grodd, og foten min er helt frisk :)

Og det tar nok noen mnd. før senen blir leget av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Kjære thorn.

En slik strekk i selve leggen skyldes gjerne småruptur av muskelfibre. Tykkleggen er da gjerne øm å ta på, det er vondt å stå på tå , løpe osv.

Det tar gjerne 2-3 uker før det har blitt helt bra. I mellomtiden kan svømming, sykkel og annen avlastende aktivitet være bra. Ellers håper jeg at du la på is med en gang etter skaden. Det forkorter gjerne forbruket.

Vennlig hilsen Thor-Øistein Endsjø. Idrettslege NIMF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...