Eva Elise Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Venninnen min har anorexia og spiser ca. 2 ganger i uka. Nylig fortalte hun meg at hun hadde forstoppelse og bad meg kjøpe avføringstabeletter (noe jeg ikke gjorde). Men spørsmålet er: er det mulig å få forstoppelse når man spiser så lite som hun gjør. Tidligere gikk hun 3 uker uten mat, men bare drakk vann og saft (hun drikker ca. 4 ganger daglig). Er redd for at hun kan misbruke tabelettene. Er det mulig å slanke seg på dem? Hun forsikret meg om at hun ikke skulle gjøre det (noe som gjorde meg mer skeptisk), men hun er syk, og i den tilstanden hun nå er i, hvem vet hvor langt hun vil gå for å bli tynnere. Hvordan er det avføringstabelettene virker? Skiller de ut maten før næringsstoffene og vitaminene blir tatt opp i blodet? (Jeg kjøpte ikke tabelettene, men hun gjorde det selv et par dager senere. Nå har hun brukt opp en hel pakke, og har bedt en annen veninne kjøpe en ny. Overtalte henne til å ikke gjøre det, fordi jeg syntes det hørtes mystisk ut. Hun går til psykolog, men nekter innleggelse. Hun sier hun skal vurdere det til sommeren.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MLLR Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Vet ikke helt hvordan de funker nøyaktig mtp næringsstoffer, men vet at de absolutt er hyppig brukt blant anoretikere som slankemiddel. Avføringstablettene gjør jo at man må på do og deretter "fjerner" avfall/mat ol fra kroppen som ville ha vært der og gitt næring hvis ikke det hadde vært for disse tablettene. Venninnen din levde helt klart farlig før, men dette begynner å bli veldig skummet. Man tuller ikke med avføringstabletter, hvertfall ikke når man vet effekten av disse (man kan faktisk slanke seg på det - ikke særlig lurt, men si det til en anoretiker..) og at de er velgi "populære" blant mennesker med spiseforrstyrrelser. Men når det er sagt - ikke alle anoretikere ville ha spurt deg om det. Ville hun vilrkelig ha skjult det hadde hun aldri spurt deg - sikker på at det ikke var et lite rop om hjelp...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fffeee Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Vet ikke helt hvordan de funker nøyaktig mtp næringsstoffer, men vet at de absolutt er hyppig brukt blant anoretikere som slankemiddel. Avføringstablettene gjør jo at man må på do og deretter "fjerner" avfall/mat ol fra kroppen som ville ha vært der og gitt næring hvis ikke det hadde vært for disse tablettene. Venninnen din levde helt klart farlig før, men dette begynner å bli veldig skummet. Man tuller ikke med avføringstabletter, hvertfall ikke når man vet effekten av disse (man kan faktisk slanke seg på det - ikke særlig lurt, men si det til en anoretiker..) og at de er velgi "populære" blant mennesker med spiseforrstyrrelser. Men når det er sagt - ikke alle anoretikere ville ha spurt deg om det. Ville hun vilrkelig ha skjult det hadde hun aldri spurt deg - sikker på at det ikke var et lite rop om hjelp...? man kan ikke slanke seg på avføringstabletter. Om du spiser masse og tar avføringstabletter blir du feit, og det har skjedd mang en bulimiker eller spiseforstyrret. Om du tar avføringstabletter og er tynn, er det fordi du enten spyr opp alt også eller omtrent ikke spiser! Du ville hatt samme lave vekt uten dritepillene. Du kan legges inn på medisinsk med lav kalium pga misbruk av avføringstabletter, og likevel være overvektig. Du bare driter fortere og mister væske. Ikke fett! De fleste med sf vet dette, men bruker dem likevel fordi de "føler seg" tom etterpå. Og blir hekta på å sitte der å drite. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnaLexia Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 man kan ikke slanke seg på avføringstabletter. Om du spiser masse og tar avføringstabletter blir du feit, og det har skjedd mang en bulimiker eller spiseforstyrret. Om du tar avføringstabletter og er tynn, er det fordi du enten spyr opp alt også eller omtrent ikke spiser! Du ville hatt samme lave vekt uten dritepillene. Du kan legges inn på medisinsk med lav kalium pga misbruk av avføringstabletter, og likevel være overvektig. Du bare driter fortere og mister væske. Ikke fett! De fleste med sf vet dette, men bruker dem likevel fordi de "føler seg" tom etterpå. Og blir hekta på å sitte der å drite. Helt enig med fffeee. Man mister væske, og det er kjempefarlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.