Gå til innhold

prostata


Gjest suriam

Anbefalte innlegg

Gjest suriam

hei, jeg ble operert i 1996 pga dår-lig vannlating-stor prostata. opera-sjonen ble utført polyklinisk med laser. litt problemer den første tiden- måtte gå med kateter i 3 uker

etter det har jeg vært fornøyd- det

er lite trykk, og jeg må opp 1-2 g. om natten. siste halvår her jeg merket forandring. det går bra om dagen, men om natten må jeg opp 2-3

g. og det tar tid før tisset kommer,

og det er dårlig trykk. det kan gå

11/2-2t mellom hver gang jeg må opp.

hva kan dette skyldes? er virkningen

etter operasjonen avtatt. bør jeg prøve å få en ny operasjon? jeg er

83 år og i god form- bruker hjerte-

medisin for angina pectoris siden

1991. jeg er litt bekymret og ber om råd. takker på forhånd.

hilsen suriam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Du må altså late vannet ofte om natten og det renner tregt, mens det er nokså bra om dagen.

Siden det renner tregt, kan det godt være at prostatvevet har vokst ut på nytt. Jeg synes du bør ta kontakt med avdelingen som opererte deg så du kan komme til ny undersøkelse.

Men det er også andre årsaker til at man må late vannet om natten. Det kan være hevelse i kroppen i løpet av dagen - som så skilles ut om natten når man ligger flatt. Dette er ikke sjelden hod dem som har hjertesykdom - og hos eldre. Du bør altså bli undersøkt på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...