Gå til innhold

bulimi,anoreksi hva er galt med meg?

Ulrikke karolin

Anbefalte innlegg

Ulrikke karolin

vet ikke helt hva jeg skal skive, det er så mye som foregår i hodet mitt for tiden..

Jeg har gått til psykolog for angst/deprisjon, selvskading og sucidale tanker..noe som førte til at jeg fikk spiseproblem..

Jeg tenker konstant på vekt..veier meg 10 ganger dagelig MINST.. jeg er sliten av dette..lei.. lyger..og smug spiser..for å så sulte meg eller kaste opp.. jeg vil ikke kalle meg anorektiker for jeg er ikke så tynn,og jeg klarer som regel spise noe i løpet av dagen, og bulemi har jeg heller ikke for jeg kaster ikke opp hver dag..så hva er jeg??.. sukk!!

spiser minimalt hele uken..lite som mulig og spiser jeg er det ett he***e med følelser,spiser jeg mer enn jeg pleier ja, da må det kastes opp..

Jeg vet ikke lenger hvilket tempo som en skal spise i.. når jeg spiser så trykker jeg innpå, smaker ikke maten engang.=( vet ikke lenger hvor mange kcal en skal spise til dagen eller noe??? de dagene jeg spiser MYE så¨får jeg i meg ca.500 kcal.. og jogger 1 time og går tur på kvelden før jeg legger meg på ca.30 min.. reknet ut at jeg forbrenner rundt 700 kcal hver dag, med min trening. Jeg liker ikke treningen min lenger, syns ikke det er kjekt lenger..bare ett ork for at jeg MÅ gjøre det!

Men nå står jeg fast på vekten...og klikker..er deprimert, vondt i hode og er ikke i humør igjen..er 18 år og snart er det sommerferie ALLE gleder seg til å slutte på vgs for godt.. men ikke jeg...

huff.. lei av mitt liv..

har ventet på å få ny psyk nå i 3 måneder måtte slutte hos hun psyk jeg hadde, for at jeg var blitt for gammel til å gå på bup.!! klarer ikke ha det lenger slik jeg har det, skulle øsnke jeg bare kunne lagt meg inn, fått hvilt meg..om noen skjønner?? klarer ikke trekke inn min familie, den er ikke en vanlig familie..vi er splittet som bare det(mye vondt som har skjedd)..

Har jeg sf?? jeg vet jeg er undervektig...måler bmi og slik..veier 51 kg, 164 høy og 18 år??

jeg ser ikke tynn ut..desverre har jeg masse muskler..vet ikke hvorfor..alltid før ble jeg kalt muskel damen.. syns ikke dette var morsomt ettersom jeg ikke likte de kraftige muskel armene mine=( så klart det er jo pluss å være jente og ta over 35 manne armhevinger...

men hindrer musklene mine meg i å bli tynnere så lenge jeg trener som jeg gjør?? vet ikke lenger hva jeg gjør..har ikke kontrollen lenger, og tenker ikke annet enn vekt, mat, kropp og avføringstabletter i tilleg til selvskading,sucidale tanker, derisjon og angst..

måtte bare skrive ut noen av tankenen mine..klarer ikke ha dem selv lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg,

Det høres ut som du kunne trengt noen å snakke med. Ring til damene i IKS, de vet hva dette handler om, og kan være til god støtte og hjelp for deg når du strever sånn som du gjør nå :-)

Telefonnummeret er 22 42 22 22, og internettadressen er www.iks.no

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulrikke karolin

Kjære deg,

Det høres ut som du kunne trengt noen å snakke med. Ring til damene i IKS, de vet hva dette handler om, og kan være til god støtte og hjelp for deg når du strever sånn som du gjør nå :-)

Telefonnummeret er 22 42 22 22, og internettadressen er www.iks.no

Lykke til :-)

takk for svar ebbamor og takk for nummeret=)

skal prøve å ringe, men syns det er vanskelig..

hva kal jeg si når jeg ringer osv..

men skal virkelig prøve..klarer ikke ha det slik jeg har det heller..så har vel ingenting å tape på det..

vanskelig...

klem=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fffffeeee

du trenger ikke kaste opp hver dag for å ha bulimi.

Gjennomsnittlig 2 ganger i uka gjennom 3 mnd er visst "kravet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv ut dette innlegget og gå til fastlegen din. Som du selv forstår så er du syk. Leger skal ha god erfaring i slikt, og kommer sikkert til å henvise deg videre så du får kvalifisert hjelp til å takle disse problemene.

Vet ikke om det hjelper, men litt fakta.

Om du veier 51 kilo. (Og det er lite. Jeg er like høy som deg og veier 58, og er IKKE fet. Og jeg har også mye muskler)

Dersom du ligger i senga hele dagen vil du forbrenne ca. 1224 kalorier. Dette forutsetter at du spiser flere ganger om dagen slik at forbrenningen fungerer normalt. Dvs. 1 kalori pr kilo kroppsvekt pr. time. 1*51*24 =

Om du gjør noe annet enn å ligge i senga, f.eks. trener, så vil du forbrenne mer.

En diett som er under hvileforbruk er IKKE bra. Og det gjelder t.o.m. de som er overvektige.

Men jeg vet jo at det ikke hjelper å fortelle deg at du skal spise mer for å holde deg frisk:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En SF sitter i hodet..tanker, følelser, og når dagene dine, døgnet ditt blir innvadert av tanker som vekt,bmi,kcal,trening,hvor mye,hvor lite, ja, da har du helt klart en SF. Jeg skal ikke sette noen diagnose når det gjelder type SF, selvom jeg nok har en mening om det personlig. Finnes jo forskjellige, og blandingstyper etc.

Håper du får den hjelpen du trenger. DU virker iallfall motivert for å få hjelp, og det er godt å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...