Gå til innhold

Karbohydratmat

Dory

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal i denne uken spise mat med mye karbohydrat.

Vet at det er Spagghetti, ris, pasta osv.

Boller osv inneholdrer jo også dette.

Men hva slags mat anbefales? Sjokolade også? (Nam nam) Tips til middager og annen mat taes i mot med takk.

Skal trene veldig mye i helga, og trenger myyye karbohydrater.

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal du spise dette hele uka for å trene mye til helgen? Karbohydratene får jo opp blodsukkeret, men det ramler jo relativt fort igjen, og du får jo ingen nytte av det flere dager senere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du spise dette hele uka for å trene mye til helgen? Karbohydratene får jo opp blodsukkeret, men det ramler jo relativt fort igjen, og du får jo ingen nytte av det flere dager senere???

Jeg vet ikke. Fikk beskjed om å spise mye karbohydrater...

Lagres ikke disse?

Skal være med på sykkelritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagres ikke disse?

Etter hva jeg vet så lagres ikke raske karbohydrater i hvertfall. Det gjør bare at blodsukkeret får store svingninger. Men før sykkelrittet bør du lade opp med både raske og treige karbohydrater så du har noe å gå på utover i rittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg vet så lagres ikke raske karbohydrater i hvertfall. Det gjør bare at blodsukkeret får store svingninger. Men før sykkelrittet bør du lade opp med både raske og treige karbohydrater så du har noe å gå på utover i rittet.

Med før rittet så mener jeg samme dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...

Takk for tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest staedtler

Lagres ikke disse?

For velfylte glukogenlagre bør du spise mye karbohydrater dagene i forveien, ja. Drikk også mye væske, gjerne en del Farris e.l. for mineraler og salter.

Grovbrød, pasta, ris, lasagneplater, havregrøt, poteter osv. gjør susen.

Sjøl skal jeg sykle Lillehammer-Oslo. Du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For velfylte glukogenlagre bør du spise mye karbohydrater dagene i forveien, ja. Drikk også mye væske, gjerne en del Farris e.l. for mineraler og salter.

Grovbrød, pasta, ris, lasagneplater, havregrøt, poteter osv. gjør susen.

Sjøl skal jeg sykle Lillehammer-Oslo. Du også?

Jepp:))

Takk for tips. Har spist en del karbohydrater i dagene nå i forveien jeg også...

Gått i spaggetthi, ris, lasange osv;)

God tur!!

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...