Gjest Jente som vil bli litt mindre dvask. Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Jeg veier 57-59 kg, er 160 høy og har ekstremt spinkel benbygging. Trener ikke noe og spsier ganske så usunt hvertfall i helger. Derfor ser jeg litt slaskete ut, litt valker på magen, cellulitter på lår og generelt litt dvask i mage, rumpe lår region. Armene er pipestilker... Hvis jeg nå begynner trene, dvs jogge litt, gå turer, sykle, rollerblades, styrke hjemme som sit ups, armhevninger osv, og litt på benk med vekter, og trappe ned litt på godteri og spise mindre mat oftere, hvor raskt kan jeg forvente å se noen reultater? Eller skjer det lite uten ekstreme tiltak? Ser at film stjernen ofte har intensivkurer på 3 mnd før filmer, men disse er vel mye mer intesive både treningsmessig og kostholdsmessig. Kan jeg håpe på å se litt jeg også om feks 3 mnd? Bli litt strammere og ikke så dvask, og kanskje balansere vekta på under 55? (Eller går jeg opp når jeg får mer muskler? Veide 52 leeenge før jeg fikk kjæreste og begynte å spise mer og trene mindre. Jeg er 30 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selurdog Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Med trening og omlegging av kosthold kan du se resultater innen 3 mnd. uten tvil. Men poenget her er å legge om livsstil, ikke bare for en periode men for godt. Dette må du gjøre: -Tren minst 4-5 ganger i uken. -Treningsøktene må være på minst 30 minutter. (oppvarming 10 min. først) -2 av øktene må være slik at pulsen kommer skikkelig opp og blir der under hele økten. Ikke så du holder på å svime av, men slik at du ikke kan føre en normal samtale mens du trener. -Jo nøyere du er med kostholdet, jo fortere kommer resultatene. -Ikke spis etter 20.00 -Få i deg rikelig med væske, dvs. vann. -Sov 7-8 timer hver natt. Med dette bør du være på vei til en ny, flottere og ikke minst sunnere kropp. Jeg kunne selvsagt lagt opp et mer detaljert treningsopplegg, men tror ikke det er noe poeng. Tren lystbetont, gjør det du har lyst til, men ikke tro at resultater kommer av å luske litt rundt på rulleskøyter mens man prater i mobiltelefonen. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente som vil bli litt mindre dvask. Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Med trening og omlegging av kosthold kan du se resultater innen 3 mnd. uten tvil. Men poenget her er å legge om livsstil, ikke bare for en periode men for godt. Dette må du gjøre: -Tren minst 4-5 ganger i uken. -Treningsøktene må være på minst 30 minutter. (oppvarming 10 min. først) -2 av øktene må være slik at pulsen kommer skikkelig opp og blir der under hele økten. Ikke så du holder på å svime av, men slik at du ikke kan føre en normal samtale mens du trener. -Jo nøyere du er med kostholdet, jo fortere kommer resultatene. -Ikke spis etter 20.00 -Få i deg rikelig med væske, dvs. vann. -Sov 7-8 timer hver natt. Med dette bør du være på vei til en ny, flottere og ikke minst sunnere kropp. Jeg kunne selvsagt lagt opp et mer detaljert treningsopplegg, men tror ikke det er noe poeng. Tren lystbetont, gjør det du har lyst til, men ikke tro at resultater kommer av å luske litt rundt på rulleskøyter mens man prater i mobiltelefonen. ) Tusen takk for fint svar. Jeg hadde satt pris på mer detaljert opplegg også jeg, men det har du vel ikke tid til? Håper jeg greier det her. Går alt i vasken om jeg skeier ut litt med godteri i helgene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selurdog Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Tusen takk for fint svar. Jeg hadde satt pris på mer detaljert opplegg også jeg, men det har du vel ikke tid til? Håper jeg greier det her. Går alt i vasken om jeg skeier ut litt med godteri i helgene? Nei, det er viktig å unne seg litt godt. Om du setter av 1-2 dager til litt ekstra godt så hjelper det deg til å holde deg på matta de andre dagene. Jeg setter nå opp en lett og en hard økt for løping og sykling og en lett for rulleskøyting. Samt noen tips for styrketrening. Løping: Lett: -Rolig løping i "pratetempo" i ca.45 min. Hard: -10 min. rolig oppvarming. Så 4 minutter med raskere løping, og 1 minutt gåing. Så 4 minutter løping igjen, 1 minutt løping osv..... Du gjennomfører 4-6 slike 4 min. intervaller. De 4 minuttene skal være såpass harde at du kjenner hjertet slå rimelig fort, men ikke så fort at du er helt ferdig etter den første eller andre. Prøv å holde jevn fart alle 4 intervallene. Når du er ferdig med alle 4 skal du fortsatt ha noe krefter igjen. Klarte jeg å gjøre meg forstått med dette? Hvis ikke, si ifra. Sykling: Lett: -Sykle 45-60 minutter rolig. Hard: -15 minutter rolig sykling. Så 10 minutter hurtig, 5 minutter rolig, 3 ganger slik. Tilsammen blir dette 1 time. Rulleskøyter: Bruk disse til lett trening. 40 minutter med rulling. Ikke så rolig at du bare daffer rundt, men start helt rolig første 10 minutter. Neste 10 minutter LITT fortere enn de første, neste LITT fortere....osv. Siste 10 skal være et godt stykke unna maks.fart, ikke slit deg HELT ut. Slik kan du gjøre det: Mandag-lett trening Tirsdag-hard Onsdag-lett Torsdag-hard Fredag-lett Lørdag-fri Søndag-lett/fri Du velger selv treningsaktivitet ut fra planen min ovenfor. Om du føler for å sykle en tirsdag, så tar du den harde. Skjønner? Slik kan du holde på trivselen i treningen, noe som er utrolig viktig. Styrketrening: Ikke ta armhevinger/sit-ups hver dag!!!! Da bryter du ned mer enn du bygger opp. Ta det annenhver dag, de dagene du har lette økter. -Om du f.eks. klarer 10 armhevinger, ta 4x7. Altså 4 ganger 7 armhevinger, med 30 sek. pause mellom. -Samme prinsipp med sit-ups. Ikke ta maks en gang og la det bli med det. Ta 3/4 av det du klarer 4 ganger, med 30 sek pause. Om du ikke klarer så mange 4 ganger, kutt litt ned til 1/2 av maks. Dette finner du ut av. Etterhvert vil du se at du ikke blir like sliten lenger av det, og da kan du øke med 2-3 stk. (kanskje etter 1 måned) Prøv deg frem. Som sagt, unn deg litt godt i helgene, men ikke gå helt berserk. Kjøp deg deilige steinfrie druer istedetfor godteri på hverdagene. Prøv å ha dem i en boks i fryseren, og ta dem frem om du skal på tur eller noe. Frosne druer er nydelig!!! Dette treningsprogrammet vil kreve mye av deg, vær forberedt på det. Men resultatene vil GARANTERT komme. Om du kjenner antydninger av skader, kutt en eller to økter i uken, og tren deg gradvis opp til å tåle programmet. Ser dette ok ut? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jenta som vil bli mindre dvask Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Nei, det er viktig å unne seg litt godt. Om du setter av 1-2 dager til litt ekstra godt så hjelper det deg til å holde deg på matta de andre dagene. Jeg setter nå opp en lett og en hard økt for løping og sykling og en lett for rulleskøyting. Samt noen tips for styrketrening. Løping: Lett: -Rolig løping i "pratetempo" i ca.45 min. Hard: -10 min. rolig oppvarming. Så 4 minutter med raskere løping, og 1 minutt gåing. Så 4 minutter løping igjen, 1 minutt løping osv..... Du gjennomfører 4-6 slike 4 min. intervaller. De 4 minuttene skal være såpass harde at du kjenner hjertet slå rimelig fort, men ikke så fort at du er helt ferdig etter den første eller andre. Prøv å holde jevn fart alle 4 intervallene. Når du er ferdig med alle 4 skal du fortsatt ha noe krefter igjen. Klarte jeg å gjøre meg forstått med dette? Hvis ikke, si ifra. Sykling: Lett: -Sykle 45-60 minutter rolig. Hard: -15 minutter rolig sykling. Så 10 minutter hurtig, 5 minutter rolig, 3 ganger slik. Tilsammen blir dette 1 time. Rulleskøyter: Bruk disse til lett trening. 40 minutter med rulling. Ikke så rolig at du bare daffer rundt, men start helt rolig første 10 minutter. Neste 10 minutter LITT fortere enn de første, neste LITT fortere....osv. Siste 10 skal være et godt stykke unna maks.fart, ikke slit deg HELT ut. Slik kan du gjøre det: Mandag-lett trening Tirsdag-hard Onsdag-lett Torsdag-hard Fredag-lett Lørdag-fri Søndag-lett/fri Du velger selv treningsaktivitet ut fra planen min ovenfor. Om du føler for å sykle en tirsdag, så tar du den harde. Skjønner? Slik kan du holde på trivselen i treningen, noe som er utrolig viktig. Styrketrening: Ikke ta armhevinger/sit-ups hver dag!!!! Da bryter du ned mer enn du bygger opp. Ta det annenhver dag, de dagene du har lette økter. -Om du f.eks. klarer 10 armhevinger, ta 4x7. Altså 4 ganger 7 armhevinger, med 30 sek. pause mellom. -Samme prinsipp med sit-ups. Ikke ta maks en gang og la det bli med det. Ta 3/4 av det du klarer 4 ganger, med 30 sek pause. Om du ikke klarer så mange 4 ganger, kutt litt ned til 1/2 av maks. Dette finner du ut av. Etterhvert vil du se at du ikke blir like sliten lenger av det, og da kan du øke med 2-3 stk. (kanskje etter 1 måned) Prøv deg frem. Som sagt, unn deg litt godt i helgene, men ikke gå helt berserk. Kjøp deg deilige steinfrie druer istedetfor godteri på hverdagene. Prøv å ha dem i en boks i fryseren, og ta dem frem om du skal på tur eller noe. Frosne druer er nydelig!!! Dette treningsprogrammet vil kreve mye av deg, vær forberedt på det. Men resultatene vil GARANTERT komme. Om du kjenner antydninger av skader, kutt en eller to økter i uken, og tren deg gradvis opp til å tåle programmet. Ser dette ok ut? Tusen takk:) Skal prøve så godt jeg kan! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Hvorfor haster det så mye? Ha som mål å trene for å holde deg i form, så kommer kroppen etter i sitt eget tempo. Det høres ut som om du vil ha raske endringer for så å slutte å trene igjen. Men da er du raskt tilbake til der du er nå. Jeg skjønner heller ikke hvorfor vekten skal bety så mye. Det du skal fokusere på er at du får en veldreid, fast og fin kropp, om den veier 52 eller 60 er ikke så viktig. For meg er dette bare tall. Det er riktig som du sier at muskler veier mer enn fett, men ikke la det styre treningen din. At du skeier ut litt i helgene med usunn mat innenfor visse grenser er ikke farlig. Lykke til med treningen:-) jeg skal forresten i vei å trene om en halv times tid:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.