Gå til innhold

TreningsBH

Gjest Pås

Anbefalte innlegg

Jeg løper en god del, fire økter i uken, hvorav en er lang! Problemet er treningsBH, jeg har kjøpt SÅ mange av dem, men ingen er helt 100%! Jeg har ganske alminnelige bryster, ikke spes. store, bruker B-cup, de er vel litt preget av tidens tann på den måten at de ikke peker oppover akkurat...

Er det noen damer der ute som kan gi meg et godt tips? Har ikke spesielt lyst å gå til den kjekke 20-åringen i sportsbutikken og be om råd til "hengepuppene" mine..

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Styrketrening på brystmusklene er viktig da.

Man da har ikke muskler i selve brystene?? Uansett, problemet med hengepupper er ikke SÅ stort, problemet med å finne en god BH er større!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om noen som bruker to utenpå hverandre, for maksimal støtte.

Selv synes jeg Tri Action fra Triumph er veldig bra saker.

Men jeg har ufrivillig løpepause og har det fælt. Øm akillessene i begge føtter som har plaget meg en måneds tid.

Så hvis du eller noen andre har noen gode råd og/eller oppmuntrende ord om at det går over, vil jeg være takknemlig.

Jeg har kjøpt innleggsputer til å ha under hælene, og de er ikke så dumme, men jeg blir ikke kvitt plagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har ufrivillig løpepause og har det fælt. Øm akillessene i begge føtter som har plaget meg en måneds tid.

Så hvis du eller noen andre har noen gode råd og/eller oppmuntrende ord om at det går over, vil jeg være takknemlig.

Jeg har kjøpt innleggsputer til å ha under hælene, og de er ikke så dumme, men jeg blir ikke kvitt plagene.

Så leit at du ikke får løpt!! Klart det snart går over, men du gjør sikkert lurt i å ta det med ro... Har aldri hørt om at slike overbelastningsskader blir kroniske, så du er snart på veien igjen! Helt sikkert!

Problemet med BH er egentlig ikke manglende støtte, men at de gnager så lett på den tynne huden på puppene, men skal prøve den du foreslo!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at du ikke får løpt!! Klart det snart går over, men du gjør sikkert lurt i å ta det med ro... Har aldri hørt om at slike overbelastningsskader blir kroniske, så du er snart på veien igjen! Helt sikkert!

Problemet med BH er egentlig ikke manglende støtte, men at de gnager så lett på den tynne huden på puppene, men skal prøve den du foreslo!

mvh

Jeg var plaget av såre brystvorter en stund, men bruker nå alltid ammeinnlegg i sportsBHen når jeg løper. Sånne engangs som man får på coopen. I tillegg smører jeg dem.

Takk for trøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man da har ikke muskler i selve brystene?? Uansett, problemet med hengepupper er ikke SÅ stort, problemet med å finne en god BH er større!

mvh

Nei, men man har muskler som holder stellet mer på plass ikke sant. Hadde vi ikke hatt muskler hadde vi jo ligget på gulvet alle sammen, hadde ikke holdt noenting oppe. Skjønner'u? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ingenting som passet i sportsbutikken. Men på Cubus fant jeg en sportsBH til bare 150,- som jeg er kjempefornøyd med. Det er visst et av Cubus' egne merker. Endte opp med å kjøpe tre stykk for den var så god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staedtler

Typisk løperskade. Hvordan pronerer du?

Aquajogg er en bra alternativ treningsform for skadde løpere. Muskelbruken er her mer lik løping enn ved sykling, svømming osv., så man slipper å begynne på igjen med myye dårligere arbeidsøkonomi enn man hadde da skaden tiltok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ingenting som passet i sportsbutikken. Men på Cubus fant jeg en sportsBH til bare 150,- som jeg er kjempefornøyd med. Det er visst et av Cubus' egne merker. Endte opp med å kjøpe tre stykk for den var så god.

Takk for tipset! Har nå vært og kjøpt den Babette anbefalte og brukt den to ganger, er kjempefornøyd, den gnager ikke noe sted! Men trenger noe å variere med, så stikker nok innom Cubus igjen!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk løperskade. Hvordan pronerer du?

Aquajogg er en bra alternativ treningsform for skadde løpere. Muskelbruken er her mer lik løping enn ved sykling, svømming osv., så man slipper å begynne på igjen med myye dårligere arbeidsøkonomi enn man hadde da skaden tiltok.

Jeg pronerer nok en tanke innover med den ene foten, pluss bittelitt "ti på to" med begge. Men har testet løpesettet på Løplabbet og har bra sko.

Siden sist jeg klaget min nød tror jeg at kiropraktoren er i ferd med å kurere mine plager. Han sier at årsaken til betennelsen er stivhet i muskulaturen, og har konsentrert seg både om ryggen, bekkenpartiet og selve anklene.

Nå skal jeg snart prøve å løpe igjen. Noen anbefaler innleggsputer under hælen i skoene for å minske støtene, andre sier det motsatte.

Uansett må jeg ta det pent i starten, og legge bånd på meg. Men jeg vil nok føle meg som en kalv om våren. Problemet er at jeg ikke har vett til å stoppe om jeg igjen føler smerte.

Det er kanskje uvanlig å gå til kiropraktor med slike plager, men det kan så absolutt anbefales. Tror jeg skal investere i en vedlikeholdstime i ny og ne for å forebygge ny stivhet i muskulaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staedtler

Jeg pronerer nok en tanke innover med den ene foten, pluss bittelitt "ti på to" med begge. Men har testet løpesettet på Løplabbet og har bra sko.

Siden sist jeg klaget min nød tror jeg at kiropraktoren er i ferd med å kurere mine plager. Han sier at årsaken til betennelsen er stivhet i muskulaturen, og har konsentrert seg både om ryggen, bekkenpartiet og selve anklene.

Nå skal jeg snart prøve å løpe igjen. Noen anbefaler innleggsputer under hælen i skoene for å minske støtene, andre sier det motsatte.

Uansett må jeg ta det pent i starten, og legge bånd på meg. Men jeg vil nok føle meg som en kalv om våren. Problemet er at jeg ikke har vett til å stoppe om jeg igjen føler smerte.

Det er kanskje uvanlig å gå til kiropraktor med slike plager, men det kan så absolutt anbefales. Tror jeg skal investere i en vedlikeholdstime i ny og ne for å forebygge ny stivhet i muskulaturen.

Ja jøss, jeg har sjøl hatt mine plager (er triatlet, tidl. roer), og har fått dritgod hjelp av en naprapat. Han har hjulpet meg med å se sammenhenger jeg ikke har sett før, og da heller ikke den (i Norge) tradisjonelle skolemedisinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en fra Lindex. Den vant en test på tv2 for en god stund tilbake. bortsett fra at den er delvis lagd i bomull , er jeg kjempefornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Nei, men man har muskler som holder stellet mer på plass ikke sant. Hadde vi ikke hatt muskler hadde vi jo ligget på gulvet alle sammen, hadde ikke holdt noenting oppe. Skjønner'u? :)

Joda, men man kan ikke trene bort hengebryster gitt. :o) Samme hvor trent brystmusklene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men man kan ikke trene bort hengebryster gitt. :o) Samme hvor trent brystmusklene er.

Trene bort hengepupper kan man nok ikke, men man kan forhindre at de detter lengre og lengre til en viss grad hvertfall... holder på mitt jeg... man _kan_ holde brystene mer spenstig ved hjelp av styrketrening, men selvsagt er en god sportsbh det aller beste hjelpemiddel for å unngå at de detter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...