Gå til innhold

Kvitt angst uten medisiner?

Anbefalte innlegg

Gjest Agnelina31

jeg har fått en del angst etter jeg var sammen med en mann som mishandlet meg psykisk. Har klart meg utrolig bra, dumpet han og prøver å komme meg videre. Ikke så lett når vi har barn sammen og jeg må holde kontakten.Det har gitt meg en del angst, når jeg skal treffe han/har treffet han ( det er alltid kun pga vår datter) Men jeg får det også nå i forbindelse med sosial ting. Prøver å komme meg ut, og gjør det en del. Men det er alltid store smerter i bryste. Kjennes ut som puste vansker. Men det er angst. Jeg er ikke noe glad i å ta medisiner men vil bli kvitt den. Er noen tips for dette? evtn øvelser, måtter å tenke på som kan sette meg inn på "ritig" spor igjen? Håper å høre fra alle som har noe å si...

På forhånd takk for alle svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237331-kvitt-angst-uten-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest my sunshine

hei! du kan gå inn på: http://www.mentalhelse.no/Mental_Helse_Kompetanse/Brukerorganisasjoner/ (der vil du finne :kurs-og mestringsprosjekt,gå inn der ) mental helse har begynt med et slikt prosjekt noen steder i landet,men det finnes tilbud også gjennom andre.du kan lese om dette,og forhøre deg litt om det finnes et lignende tilbud der du bor.det høres veldig bra ut. ellers vet jeg at man vinner over angsten ved å oppsøke det man er redd for.lykke til:) klem fra meg

hei! du kan gå inn på: http://www.mentalhelse.no/Mental_Helse_Kompetanse/Brukerorganisasjoner/ (der vil du finne :kurs-og mestringsprosjekt,gå inn der ) mental helse har begynt med et slikt prosjekt noen steder i landet,men det finnes tilbud også gjennom andre.du kan lese om dette,og forhøre deg litt om det finnes et lignende tilbud der du bor.det høres veldig bra ut. ellers vet jeg at man vinner over angsten ved å oppsøke det man er redd for.lykke til:) klem fra meg

Hei.

Leste ditt innlegg og dine svar.

Ikke for å skremme deg, men snakk med noen som kansje vet hvor du kan handvende deg.Ring gjærne Mental helses hjelpetelefon når du har det som værst om du ikke har mulighet til å ringe akkurat da,så prøv å tenke på HVA du føler og tenker i det øyeblikket angsten kommer.Prøv i ettertid å sette deg inn i akkurat den "følelsen" og snakk med noen!

Det behøver ikke være helsepersonell.Mamma,søster,bror eller pappa og tanter/onkler eller noen du er komfortabel med.

Alt behøver ikke nødvendigvis å behandles med medisiner, MEN,- ikke forkast medisinsk hjelp om du blir rådet til det. Tenk nøye gjennom hva du bestemmer deg for.

Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...