Gå til innhold

å gå opp i vekt?

siljemor3

Anbefalte innlegg

Samboeren min er 31 år 172cm og 54kg.

Han sliter så med dårlig sjøltillit pga. av att han er så tynn, men i stede for å legge på seg så går han ned i vekt. Han har en jobb der det er mye stress, har ikke faste matpauser (han har ikke tid til å spise) sier han.

Han sliter rett og slett med å spise nok, han får det ikke til.

Hva gjør man for å gå opp ivekt litt kjapt.?

Kan han få dekket slike nærings juicer på apoteket?

Det er jo litt lettere og drikke enn å spise.

Eller hva må til for å få slike juicer dekket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tviler på at han får dekket slike drikker, han har jo ingen medisinsk grunn til det. Han MÅ bare skjerpe seg betraktelig og begynne å spise regelemssig. Og gjerne ha smør på skiva, ikke spise de magre påleggsvariantene og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Jeg tviler på at han får dekket slike drikker, han har jo ingen medisinsk grunn til det. Han MÅ bare skjerpe seg betraktelig og begynne å spise regelemssig. Og gjerne ha smør på skiva, ikke spise de magre påleggsvariantene og sånt.

Det merkelige er at røykere har tid til å ta røykepauser , mens andre har ikke tid til å ta et kjapt mellommåltid for helsas skyld.......?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller beste ville nok være at han bare aksepterer at han er en slank type ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det merkelige er at røykere har tid til å ta røykepauser , mens andre har ikke tid til å ta et kjapt mellommåltid for helsas skyld.......?

*Hehe* Det er vel en prioriteringssak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Samfunnskritiker

31 år 172cm og 54kg, syns jeg er en medisins grunn. Han må da være undervektig?

Nå er det vell ikke alle menn, som springer til legen hver gang de møter en utfordring.

Men jeg ville tatt en samtale med legen, fortalt at dette er et problem- fysisk(Han må jo være slapp og orke lite)? og mest av allt et sosialt hinder.

Jeg tror legen vil hjelpe han med søknad om slik drikke du snakker om. Disse finnes i mange varianter, både drikke, yoghurt, som matbriks, juice, osv.

Noen av disse produktene selges i apoteket, uten resept. De er dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Klart han må ta seg tid til å spise! Kan kan umulig klare å yte nok på arbeidsplassen dersom han ikke får i seg næring i løpet av dagen.

Spiser han bra hjemme da?

Jeg synes nesten dette høres ut som et spiseproblem...., men mulig jeg tar helt feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil ikke få dekket næringsdrikker fra apoteket. Problemet med disse er også at de stort sett ikke smaker godt, i allefall ikke for folk med dårlig apetitt,

Løsningen for ham må vel bestå i en blanding av planlegging samt å finne ut av hvorvidt han er "ment å være ganske tynn" eller ikke.

Hvis vekten reduseres uten at dere vet hvorfor, bør han oppsøke lege. Det kan være tegn på alvorlig sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...