Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg?

Gjest litt for mye her og der!

Anbefalte innlegg

Gjest litt for mye her og der!

Jeg er en jente på ca 1.67. Jeg veier 70kg og VET at jeg er overvektig. Jeg synes ikke jeg ser veldig feit ut, men vet at jeg må gjøre noe med livsstilen min etterhvert.

Jeg veide ca60 kg for ett år siden, men pga. depresjon har jeg gått opp i vekt. Nå vil jeg, og er klar for, å gjøre noe med dette. Men jeg trenger hjelp! Jeg hadde for 5 år siden en spiseforstyrrelse (absolutt ikke planlagt!!!) som gjorde at jeg slet lenge med å spise normalt igjen. Dette helvete vil jeg IKKE tilbake til igjen. Er ikke kult å kjøpe klær på barne avd!

Men nå får jeg panikk. Jeg veier altfor mye og skammer meg veldig over at jeg har blitt så "stor". Samboeren min jobber i nordsjøen, og når han er på jobb i to uker, sulter jeg meg. Jeg klarer ikke å la være. Jeg faster ikke helt, for jeg spiser noen skiver hver dag (som regel i allefall), men når han kommer hjem spiser jeg normalt igjen. Dette kan jo overhode ikke være bra for kroppen min å ha et sånt "jojo" forhold til mat! Jeg trener til tider (og skal skjerpe meg med det) men lurer på om det går an å få hjelp og veiledning i forhold til kostholdet.

Skal jeg på egenhånd slanke meg vet jeg at det fort kan gå galt. Sånn som f.eks. i dag klarer jeg ikke å tillate meg å spise, fordi jeg ikke har vært på trening! Dette skremmer meg. Vær så snill å ikke døm meg, men kom med konstruktiv tilbake melding.

Håper noen har noen gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest missa n.

ja det stemmer, om du ikke tillater deg å spise så går det galt. Derimot om du istedet spiser det du vil, men trener kondisjon (det du foretrekker, jeg syns spinn og step og aerobic er gøy) 5 ganger i uken, og slutter med godteri/brus, men spiser nok MAT til at du blir mett, så går du ned i vekt.

Jeg er 9-10 cm kortere enn deg. Jeg veide 75 kg på det verste.Mye takket være medisiner som ga enorm matkick

Men ved den metoden jeg beskriver over, så gikk jeg ned til den perfekte vekten for meg. 60 kg. Fant ut det var langt penere enn 50-tallet der jeg ville være før, pga all oppmerksomheten jeg fikk fra guttene etter at jeg gikk ned overvekten , men beholdt de kvinnelige formene...

Og jeg har også hatt spiseforstyrrelse, vært undervektig, sultet, kastet opp hver dag, i min fortid.

Så det er mulig. Og du er jo langt slankere enn jeg var på mitt verste, så trenger neppe gå ned særlig mye heller.

Bare det å gå ned 10 kg, er jo ingenting. Tar ikke akkurat flere år, ikke ett en gang.

Men... står du på det med å sulte i perioder... så kommer du ingen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missa n.

ja det stemmer, om du ikke tillater deg å spise så går det galt. Derimot om du istedet spiser det du vil, men trener kondisjon (det du foretrekker, jeg syns spinn og step og aerobic er gøy) 5 ganger i uken, og slutter med godteri/brus, men spiser nok MAT til at du blir mett, så går du ned i vekt.

Jeg er 9-10 cm kortere enn deg. Jeg veide 75 kg på det verste.Mye takket være medisiner som ga enorm matkick

Men ved den metoden jeg beskriver over, så gikk jeg ned til den perfekte vekten for meg. 60 kg. Fant ut det var langt penere enn 50-tallet der jeg ville være før, pga all oppmerksomheten jeg fikk fra guttene etter at jeg gikk ned overvekten , men beholdt de kvinnelige formene...

Og jeg har også hatt spiseforstyrrelse, vært undervektig, sultet, kastet opp hver dag, i min fortid.

Så det er mulig. Og du er jo langt slankere enn jeg var på mitt verste, så trenger neppe gå ned særlig mye heller.

Bare det å gå ned 10 kg, er jo ingenting. Tar ikke akkurat flere år, ikke ett en gang.

Men... står du på det med å sulte i perioder... så kommer du ingen vei.

styrketrening begynte jeg ikke med før etter at jeg hadde gått ned til riktig vekt, er kondisjon som raskt får deg ned. Så kan en kjøre på med litt styrke, føle seg sterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...