Gå til innhold

beina er ødelagte..

Gjest krykkebabe

Anbefalte innlegg

Gjest krykkebabe

Det er ikke mye håp for meg lengre. Før var jeg ei skikkelig aktiv idrettsjente. Nå er det bare skade på skade. Har vært operert i kneet, men det ble bare værre. Har blitt operert i ankelen for 7mnd siden, fordi alle leddbånda hadde ryki for 2år siden, og jeg måtte på radiologisk avd for at de skulle finne det ut. Nå har jeg tråkket over igjen og mest sannsynlig ryki leddbånda igjen. Jeg har samme problem med den andre ankelen, men de finner ikke nor på mr. Jeg har problemer med begge knærne, de låser seg og er vonde når jeg går. De finner ikkenoe på mr der heller. Jeg gir opp. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Styrketrening gjør det ikkenoe bedre, nesten bare værre. Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre? Vil tilbake til idretten, ikke minst fotballen, men det ser mørkt ut. Har vært ute nå i 2 nesten 3år. Men jeg har lyst til å presse kroppen videre bare for å spille fotball igjen. Men de sier at da kommer jeg til å havne i rullestol før jeg er 40, og det er jo egentlig ikke verdt det.. Er det vel?

Trenger særiøst noen tips her.. Jeg har vært på NIMI og der fant de heller ikke noen ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

hei, du høres litt dyster ut. Fatt mot! hvis du skal bli bedre, kreves i alle fall en stor egeninnsats.

Ang følgende råd, snakker jeg ut ifra erfaringer med samme type skader;

overtråkkankler må trenes masse på balansebrett/-matte for å få tilbake igjen styrke og stabilitet. Dette gjelder også slarkete knær.

Hvis det er dette som er hovedproblemet med anklene, er det kanskje her man skal starte. Er det smerteproblematikken som er størst, må du få hjelp i forhold til dette.smerte er jo tegn på at noe ikke er som det skal.

Har du ikke oppfølging av en god fysio?

De har som regel veldig god peiling, og kan gi deg veiledning på opptrening.

Skal du tilbake til idrett, må du uansett skaffe deg nok stabilitet og styrke til å kunne tåle belastning.dette er tålmodighetsarbeid!!!

Rullestoltankene dine synes jeg høres litt vel dystre ut, og hvis dette er tilfelle, så bør du uansett revurdere dine fotballdrømmer, og tenke hva som er viktigst.idrett er ikke alt..

har selv vært der at jeg måtte slutte med toppidrett på landslagsnivå pga kneskade. nå 4 år etter, og med mye kjip erstatningetrening og "synes-synd-på-meg-selv-tanker" begynner jeg å finne gode eratatninger for min primæridrett, som mitt dårlige kne kan tåle bedre.smerter er allikevel en daglig del av trening, så ting tar tid.

Konklusjon; - hvis du er så dårlig som du fremstiller; opptrening må uansett til for å nå et normalfunksjonsnivå. så må status for konkurransemulighet tas deretter.rulloestol er vel ingen god alternativ mot noen fotballkamper...finn evt andre idretter som er bedre å tåle.

lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, du høres litt dyster ut. Fatt mot! hvis du skal bli bedre, kreves i alle fall en stor egeninnsats.

Ang følgende råd, snakker jeg ut ifra erfaringer med samme type skader;

overtråkkankler må trenes masse på balansebrett/-matte for å få tilbake igjen styrke og stabilitet. Dette gjelder også slarkete knær.

Hvis det er dette som er hovedproblemet med anklene, er det kanskje her man skal starte. Er det smerteproblematikken som er størst, må du få hjelp i forhold til dette.smerte er jo tegn på at noe ikke er som det skal.

Har du ikke oppfølging av en god fysio?

De har som regel veldig god peiling, og kan gi deg veiledning på opptrening.

Skal du tilbake til idrett, må du uansett skaffe deg nok stabilitet og styrke til å kunne tåle belastning.dette er tålmodighetsarbeid!!!

Rullestoltankene dine synes jeg høres litt vel dystre ut, og hvis dette er tilfelle, så bør du uansett revurdere dine fotballdrømmer, og tenke hva som er viktigst.idrett er ikke alt..

har selv vært der at jeg måtte slutte med toppidrett på landslagsnivå pga kneskade. nå 4 år etter, og med mye kjip erstatningetrening og "synes-synd-på-meg-selv-tanker" begynner jeg å finne gode eratatninger for min primæridrett, som mitt dårlige kne kan tåle bedre.smerter er allikevel en daglig del av trening, så ting tar tid.

Konklusjon; - hvis du er så dårlig som du fremstiller; opptrening må uansett til for å nå et normalfunksjonsnivå. så må status for konkurransemulighet tas deretter.rulloestol er vel ingen god alternativ mot noen fotballkamper...finn evt andre idretter som er bedre å tåle.

lykke til:-)

hei:-)

takk for svar!

kjipt å høre:-/

ja jeg trener styrke og står på balansebrett hver dag. det er kjipt, men det må til.

gikk til fysio men fikk beskjed om å bytte (fordi han fremprovoserer mer smerte) så skal ringe nimi imorra å få timer der istede!.-)

men saken er nå blitt værre.. jeg har mest sannsynlig ryki leddbånda på nytt (de de fiksa ved operasjon) og jeg får ikke ny røntgen før 6mnd.. menmen, livet går videre.. har på en måte vendtmeg litt til tanken på å aldri spille igjen, men det er trist.! jeg får ikke engang lov å jogge, så ser frem til den dagen jeg kan ta meg en 45min joggetur:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...