Gå til innhold

???? Vond kul i overarmen


Gjest sjøstjerna

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna

Plutselig dukket det opp en kul i overarmen. Den var vond og kjentes godt utenpå armen. Dagen etter var område rundt kulen rosa. Den har vært der i to dager og er kan kjennes av "hvem som helst".

Kvalmende å ta på pga smerte- men samtidig litt udefinerbar ubehag. Kulen er helt avgrenset med diameter 1,5 cm, så vidt jeg kan kjenne.

Har noen vært borti noe liknende?

(jeg har ikke slått meg altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Du har ikke fått et stikk av et eller annet udyr?

hvilket udyr skulle det vært? Spør, for det har jeg jo ikke tenkt på.

Hva stikker og kan gi sånn kul da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilket udyr skulle det vært? Spør, for det har jeg jo ikke tenkt på.

Hva stikker og kan gi sånn kul da?

Ikke helt sikker... Kanskje du har fått en allergisk reaksjon e.l på et stikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilket udyr skulle det vært? Spør, for det har jeg jo ikke tenkt på.

Hva stikker og kan gi sånn kul da?

mygg, veps, knott, klegg eller alle andre småkryp som biter og stikker kan føre til kuler under huden, spesielt hvis du har fått en allergisk reaksjon.. ville tatt en allergitest hos legen var jeg deg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt sikker... Kanskje du har fått en allergisk reaksjon e.l på et stikk?

Det kan være en helt ufarlig fettkul eller talgkjertel som er blitt betent. Hvis det er litt rødt og varmt og smerter når du tar på det er det sannsynligvis en betennelse av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være en helt ufarlig fettkul eller talgkjertel som er blitt betent. Hvis det er litt rødt og varmt og smerter når du tar på det er det sannsynligvis en betennelse av noe slag.

Jeg hadde noe lignende rett ovenfor håndleddet, den begynte som en liten kul som ikke var merkbar. Men etter en stund så var den omentrent dobbelt så stor som den du nevner på, området på utsiden av huden var rødrosa i starten men etterhvert ble underarmen rød og gjorde veldig vondt. Jeg fikk kulen opperert bort å det viste seg å være en fettklump som lå og klemte på nerver og som da ble verre jo større kulen ble. Dette fant de ut etter en MR så jeg vil anbefalle deg å ta en sjekk for å eventuelt fjerne den før det går så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...