Gå til innhold

Reker og vektopgang

meira

Anbefalte innlegg

hei, jeg lurer på en ting. Jeg har ligget på ca 13-1400 kcal siste uken.Allikevel har jeg gått opp nesten 2,5 kilo. (Skal ikke ha mensen..)Jeg har spist reker i lake hver dag. Kan dette være årsaken?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest reker er vel sunt

Reker er vel noe av det sunneste du kan spise når du slanker deg, er det ikke det da, hvis du ikke i tillegg har spist loff med majones da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall er det kanskje p.g.a. saltet, ikke rekene? Salt binder vann og kan føre til vektøkning uten at man egentlig har lagt på seg.

Så vidt jeg vet er det lite kalorier i reker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reker er vel noe av det sunneste du kan spise når du slanker deg, er det ikke det da, hvis du ikke i tillegg har spist loff med majones da ?

Men de er vel ganske salte,- så det kan jo være en del vann i denne vektoppgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall er det kanskje p.g.a. saltet, ikke rekene? Salt binder vann og kan føre til vektøkning uten at man egentlig har lagt på seg.

Så vidt jeg vet er det lite kalorier i reker.

Ja, kalor1messig er det gunstig. Men det inneholder mye salt. Bruker ikke majones på rekene, men litt ekstra lett rømmekolle, som er regnet med i kaloriregnsskapet.Skulle normalt sett gått ned,så det spørs om ikke det er saltmengden som gir utslag.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest reker er vel sunt

Men de er vel ganske salte,- så det kan jo være en del vann i denne vektoppgangen.

Kanskje, men 2,5 kilo .... det hørtes rart ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...