Gå til innhold

Selvtillit & sydentur..råd mottas med takk..

Anbefalte innlegg

Gjest Stressajente

Tror det er flere år siden jeg har skrevet her inne nå,det er jo bra:)

Jeg har i mange år slitt med dårlig selvtillit,pga mobbing og senere rusmisbruk.Har brukt antidepressiva i flere år men slutta for ett år siden (og for en karusell av fölelser det har vært siden da:)..)

Har fått "diagnosen" forvrengt selvbilde og har gått til samtaleterapi etc uten at det har hjulpet meg spesielt.endringen må jo skje i en selv.hvilket det har gjort hos meg,bedre nå enn jeg har vært på flere år..

Så da sydentur kom opp sa jeg ja til det.

jeg har ikke brukt verken sommerklær eller bikini på 7 år.

og jeg kjenner meg veldig stresset nå med tanke på å vise meg frem så mye og hvordan jeg skal klare å takle det..

jeg vil jo kunne slappe av,kose meg med å bade som jeg alltid har likt og koble av etter å ha jobbet i hele sommer.men slik jeg kjenner meg nå er jeg redd for at det kommer til å bli en helvetes uke..

Kjæresten min veit litt hvordan jeg har det men som de fleste med slike issues veit så er det ikke akkurat noe man prater mye om..

jeg er forsåvidt normalvektig,er 152 cm og 54 kg, trener styrketrening 3 ganger i uka og spiser normalt så alt skulle jo tilsi at jeg burde ha det bra nå.Men jeg kjenner altså veldig på disse følelsene ovenfor meg selv og kroppen min,jeg er redd for at noen skal le på stranden,at kjæresten min skal skjemmes over meg ,you name it..

Dette ble ett langt innlegg..det jeg håper på er noen som veit hvordan det er å ha det slik,og som kan gi meg noen tips om hvordan jeg kan klare å slappe av denne tiden.noen gode tips og råd mottas med takk.:)

Fortsetter under...

Føler veldig med deg!!

Du skriver at du har hatt(har) et forvrengt selvbilde. Det betyr kanskje at du har hatt anorexi?

Forholdet mellom høyde og vekt er iallefall helt fint og jeg er sikker på at du er ei flott og nett jente!!

Sikkert ikke så lett å tro det likevel.

Du kan imidlertid prøve å psyke deg opp ved å gjenta for deg selv at du er flott!! Du har kjempet lenge og du er mye bedre i dag.

Se på denne turen med ikke altfor store forventninger. Det er en stor seier om du i det hele tatt reiser, ikke sant?

Se på turen som terapi, øvelse....

Neste gang kan det gå enda litt bedre. Men ikke om du ikke reiser på denne turen.

Øvelse gjør mester.

I Syden treffer du sikkert stort sett fremmede mennesker, folk som ikke kjenner deg fra før. Så du trenger ikke leve opp til noe som helst. Du kan være deg selv. Og det er bra nok!! Mer enn bra nok.

Om du titter litt rundt deg på stranden i Syden, så ser du at det er alle slags kropper der. Folk kler av seg og tør vise valkene sine, nettopp fordi folk tør å slå seg litt løs...naboen er sannsynligvis ikke på samme sted, ikke kollegaen heller.

Dette var kanskje ikke til stor hjelp....

Men jeg ønsker deg uansett en god tur.

Gled deg over at du er friskere og løp ut for å nyte livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...