Gå til innhold

Omkom i trafikkulykke - Så heldig.

Anbefalte innlegg

Gjest magtor

Slik tenker jeg hver gang jeg leser i avisen om mennesker som har omkommet. Kunne ønske det var meg. Jeg har ikke samvittighet til å begå selvmord. Så lenge jeg kan huske har jeg håpet på å få en alvorlig dødelig sykdom. Ingenting i livet mitt har vært verd å leve for etter ay jeg ble voksen. Ingen medisin har hjulpet. Cipralex, Cipramil, Effexor og flere. Alle de vanlige SSRIene. Kan elektrosjokk hjelpe?

På den andre siden så lever jeg svært sunt. Mosjonerer og spiser sunn mat, men det er fordi jeg var overvektig som liten og er redd for å bli tykk igjen. Man kan ikke se på meg at jeg er deprimert.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238314-omkom-i-trafikkulykke-s%C3%A5-heldig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hei33

Da jeg først leste innlegget ditt så ble jeg litt sjokkert over at det gikk an å tenke sånn. Det er faktisk andre mennesker dette dreier seg om og ikke deg. Det er ikke sikkert de har hatt noe ønske om å dø.

Men da jeg leste videre om ditt ønske om å dø, så tenkte jeg noe som jeg har tenkt mange ganger før; Hvorfor skal det sykeliggjøres å ville dø?

Er ikke det en menneskerett å kunne bestemme det selv?

Hvorfor er det psykt? Kan godt forstå at det er egoistisk og kanskje veldig dårlig gjort ovenfor nær familie, men hvorfor er det psykt?

Da jeg først leste innlegget ditt så ble jeg litt sjokkert over at det gikk an å tenke sånn. Det er faktisk andre mennesker dette dreier seg om og ikke deg. Det er ikke sikkert de har hatt noe ønske om å dø.

Men da jeg leste videre om ditt ønske om å dø, så tenkte jeg noe som jeg har tenkt mange ganger før; Hvorfor skal det sykeliggjøres å ville dø?

Er ikke det en menneskerett å kunne bestemme det selv?

Hvorfor er det psykt? Kan godt forstå at det er egoistisk og kanskje veldig dårlig gjort ovenfor nær familie, men hvorfor er det psykt?

Kanskje fordi man ikke tenker sånn lenger hvis man blir behandlet for sin depresjon eller hva det nå er som gjør at man blir suicidal?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...