Gå til innhold

Noen andre.

Anbefalte innlegg

Hei.

Siden det er mange her som bruker Cipralex lurer jeg på om det er andre som har fått dårlig matlyst som bivirkning eller er det bare meg.?

Har brukt den i 4 mnd nå og må må også på de verste dagene bruke beroligende ved siden av.

Bruker 15 mg ,har vært oppe i 20 mg men følte jeg var overmedisinert,det er ganske lenge siden så jeg lurer på om jeg nå skal prøve 20mg igjen .

ha en fin dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238342-noen-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg merker at jeg ikke har noe særlig matlyst. Gikk først på 20 mg Cipralex, så trappet jeg ned til 10 mg uten å konferere med noen. Nå tar jeg kun 5 mg. Målet er å slutte.

Hei hei33.

Hvordan har din erfaring med Cipralex vært.

Lurer på om det er den som gjør at jeg er så tung og trøtt også,fy søren så lei jeg er av piller men tør ikke slutte heller blir så dårlig at da må jeg nok legges inn og det skremmer meg også.

Nå vet jo ikke jeg så mye om å være innlagt da for det har jeg aldri vært,mulig det er det jeg hadde trengt,ikke vet jeg.

Hvordan har du det nå da på 5mg Cipralex?sliter du fælt?

Håper du har det så bra som mulig.

klem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238342-noen-andre/#findComment-1837694
Del på andre sider

Gjest Hei33

Hei hei33.

Hvordan har din erfaring med Cipralex vært.

Lurer på om det er den som gjør at jeg er så tung og trøtt også,fy søren så lei jeg er av piller men tør ikke slutte heller blir så dårlig at da må jeg nok legges inn og det skremmer meg også.

Nå vet jo ikke jeg så mye om å være innlagt da for det har jeg aldri vært,mulig det er det jeg hadde trengt,ikke vet jeg.

Hvordan har du det nå da på 5mg Cipralex?sliter du fælt?

Håper du har det så bra som mulig.

klem.

Hei mbo! :-)

Joda, min erfaring med Cipralex har på noen måter vært god, den. Har egentlig stått på de i mange år. Eller dvs, først gikk jeg på Cipramil noen år, og så de siste to årene på Cipralex. Grunnen til at jeg fikk de medisinene var depresjon. Jeg har også slitt en del med angst generelt, og sosial angst spesielt. Min erfaring var at Cipralexen virket godt mot angsten, men ikke depresjonen. Har fått vite nå etter diagnostisk intervju hos psykologen at jeg lider av dystymi/ langvarig depresjon. (med noen bunner innimellom). Har lest at behandlingen mot dystymi blant annet er høye doser med SSRI, men siden jeg følte at "ingen" tok ansvar for medisineringen min, valgte jeg å slutte med medisiner i protest. (Akkurat som om det hjelper noe, he he). Jeg protesterer fordi det ikke virker som om noen tar meg alvorlig. Fastlegen har sagt rett ut at han "ikke skjønner seg på psykiatri". Og psykologen har har sagt til meg flere ganger at hun skal sjekke opp dette med medisiner med psykiateren på DPS`n, uten at det er blitt gjort.

Så derfor streiker jeg/protesterer jeg. (Vet det er psykt..)

Jeg merker ingen spesielle negative ting ved å gå på bare 5 mg, men det er vel kanskje bare et spørsmål om tid...?

Jeg vil at du skal vite at jeg ikke vil anbefale noen andre til å gjøre det samme som meg. Jeg er meg, du er deg, og andre er seg. Alle er vi ulike, og reagerer ulikt på ting. Jeg synes du skal (som du også innser selv) fortsette med medisinene slik legen har sagt, selv om du blir veldig trøtt og sliten av dem. Jeg ble også veldig trøtt av dem. Du kan jo evt spørre om det finnes andre lignende som ikke har disse bivirkningene?

Ønsker deg alt mulig godt, mbo! Håper du finner ut av ting og etterhvert får en fullgod helse!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238342-noen-andre/#findComment-1838091
Del på andre sider

Hei mbo! :-)

Joda, min erfaring med Cipralex har på noen måter vært god, den. Har egentlig stått på de i mange år. Eller dvs, først gikk jeg på Cipramil noen år, og så de siste to årene på Cipralex. Grunnen til at jeg fikk de medisinene var depresjon. Jeg har også slitt en del med angst generelt, og sosial angst spesielt. Min erfaring var at Cipralexen virket godt mot angsten, men ikke depresjonen. Har fått vite nå etter diagnostisk intervju hos psykologen at jeg lider av dystymi/ langvarig depresjon. (med noen bunner innimellom). Har lest at behandlingen mot dystymi blant annet er høye doser med SSRI, men siden jeg følte at "ingen" tok ansvar for medisineringen min, valgte jeg å slutte med medisiner i protest. (Akkurat som om det hjelper noe, he he). Jeg protesterer fordi det ikke virker som om noen tar meg alvorlig. Fastlegen har sagt rett ut at han "ikke skjønner seg på psykiatri". Og psykologen har har sagt til meg flere ganger at hun skal sjekke opp dette med medisiner med psykiateren på DPS`n, uten at det er blitt gjort.

Så derfor streiker jeg/protesterer jeg. (Vet det er psykt..)

Jeg merker ingen spesielle negative ting ved å gå på bare 5 mg, men det er vel kanskje bare et spørsmål om tid...?

Jeg vil at du skal vite at jeg ikke vil anbefale noen andre til å gjøre det samme som meg. Jeg er meg, du er deg, og andre er seg. Alle er vi ulike, og reagerer ulikt på ting. Jeg synes du skal (som du også innser selv) fortsette med medisinene slik legen har sagt, selv om du blir veldig trøtt og sliten av dem. Jeg ble også veldig trøtt av dem. Du kan jo evt spørre om det finnes andre lignende som ikke har disse bivirkningene?

Ønsker deg alt mulig godt, mbo! Håper du finner ut av ting og etterhvert får en fullgod helse!

Hei.

Har slutta med medisiner på egenhånd flere ganger jeg og det gikk ikke særlig bra men man blir lei og fortvila når man ikke blir forstått og får den hjelpen man trenger.

Slitsomt og vondt med langvarige depresjoner,det har jeg også vært plaget med i mange år men nå før Jul var det som kroppen bestemte seg for at nå gir vi a skikkelig angst i stedet så hun får litt mer å slite med.

Håper du ikke blir for dårlig nå da,er det ikke mulig å bytte lege?frustrerende når de ikke forstår hva det går i.

Jeg går jo også i kognitiv gruppe men der er det ferie nå,har god hjelp av gruppa så jeg gleder meg til den starter opp igjen.

Har hatt det ganske bra noen dager nå og det er jeg glad for,setter pris på hver dag uten angst.

Håper du har det bra i dag og at du snart får den hjelp du trenger.

Stor klem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238342-noen-andre/#findComment-1838385
Del på andre sider

Gjest Hei33

Hei.

Har slutta med medisiner på egenhånd flere ganger jeg og det gikk ikke særlig bra men man blir lei og fortvila når man ikke blir forstått og får den hjelpen man trenger.

Slitsomt og vondt med langvarige depresjoner,det har jeg også vært plaget med i mange år men nå før Jul var det som kroppen bestemte seg for at nå gir vi a skikkelig angst i stedet så hun får litt mer å slite med.

Håper du ikke blir for dårlig nå da,er det ikke mulig å bytte lege?frustrerende når de ikke forstår hva det går i.

Jeg går jo også i kognitiv gruppe men der er det ferie nå,har god hjelp av gruppa så jeg gleder meg til den starter opp igjen.

Har hatt det ganske bra noen dager nå og det er jeg glad for,setter pris på hver dag uten angst.

Håper du har det bra i dag og at du snart får den hjelp du trenger.

Stor klem.

Takk for det, mbo! Du går i gruppe sier du? Det skal jeg også begynne med til høsten. Lurer fælt på hva som skjer i en gruppe. Hvem leder det, hvor mange er det i gruppa, får vi oppgaver å løse, eller er det bare prat, osv. Kan du være så snill å fortelle litt om dine erfaringer? Tusen takk! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238342-noen-andre/#findComment-1838786
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, mbo! Du går i gruppe sier du? Det skal jeg også begynne med til høsten. Lurer fælt på hva som skjer i en gruppe. Hvem leder det, hvor mange er det i gruppa, får vi oppgaver å løse, eller er det bare prat, osv. Kan du være så snill å fortelle litt om dine erfaringer? Tusen takk! :-)

Hei.

I gruppa vår er vi 6 personer og to gruppeterapauter,

bør ikke være for stor gruppe.

Vi starter med og gå igjennom hva som har skjedd siden sist og man trenger bare prate hvis man vil.

Ellers maler vi,reiser på turer,ikke sånn på rekke og rad i sentrum da men vi finner plasser vi kan gå tur eller grille og sånne ting.

Vi har også vært på overnattigstur og lagt på hotell.

Vi gjør stort sett sosiale ting som vi har slitt med og etterhvert går det greit.

Det er gruppe 2 ganger i uka fra 10 til 14 med lunsj kl 12.

Vi er etterhvert blitt godt sammensveiset.

Jeg synes jeg har god nytte av gruppa og den fikk meg ut av total isolasjon .

Det er jo ikke sikkert alle grupper drives på samme måte men dette er litt om hvordan vi har det.

Driver ikke noe særlig med oppgaver men øver på og leve ute i den vanlige verden:)

klem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238342-noen-andre/#findComment-1838992
Del på andre sider

Gjest Hei33

Hei.

I gruppa vår er vi 6 personer og to gruppeterapauter,

bør ikke være for stor gruppe.

Vi starter med og gå igjennom hva som har skjedd siden sist og man trenger bare prate hvis man vil.

Ellers maler vi,reiser på turer,ikke sånn på rekke og rad i sentrum da men vi finner plasser vi kan gå tur eller grille og sånne ting.

Vi har også vært på overnattigstur og lagt på hotell.

Vi gjør stort sett sosiale ting som vi har slitt med og etterhvert går det greit.

Det er gruppe 2 ganger i uka fra 10 til 14 med lunsj kl 12.

Vi er etterhvert blitt godt sammensveiset.

Jeg synes jeg har god nytte av gruppa og den fikk meg ut av total isolasjon .

Det er jo ikke sikkert alle grupper drives på samme måte men dette er litt om hvordan vi har det.

Driver ikke noe særlig med oppgaver men øver på og leve ute i den vanlige verden:)

klem.

Tusen takk for svar, mbo! Det hørtes jo riktig koselig ut! :-)

Så får vi se etterhvert åssen det blir for meg...

Lykke til videre med gruppa di!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238342-noen-andre/#findComment-1839192
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...