Gå til innhold

Nedslanking til vektklasse

NAIMO

Anbefalte innlegg

Hei. Skal ned 3 kg i forbindelse m vektklasse styrt konkurranse. Pga en skade sluttet jeg m vekttrening og gikk ned i vekt og skal derfor prøve med på en lavere vektklasse som innebærer ca. 3 kg ned til 45 kg på 3 måneder. Er 155cm høy. Vet at 45 er litt lite for meg, men blir bare for en kort periode. Trener 5-6 dager i uka, inkl kondisjon, i tillegg til idretten min. Lurer nå på om noen her kunne hjulpet meg med hvordan jeg bør legge opp kostholdet i disse månedene? Tror de 3 kg ikke slippe så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snacky1365380698

Finns mange måter å gå raskt ned 3 kg, men det er ofte svært dårlige kriseløsning. Ettersom du ikke bare skal ned 3 kg, men også ha masse overskudd til å prestere er det viktig at vektreduksjonen er meget godt gjennomtenkt.

Jeg kan desverre ikke hjelpe men konkrete råd og tips, men ettersom det er i konkurransesammenheng dette dreier seg om anbefaler jeg på det sterkeste at du prater med trener/kostholdsekspert e.l. Du kan fort bli 'feilærnert', trøtt, slapp osv hvis dette ikke skjer på rett måte.

Så ville absolutt ha pratet med en sakkyndig.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Det å gå ned såpass mange% av kroppsvekten på 2-3 mndr. er ikke lett uten at du blir slapp og orker lite. Helst ville jeg at du tar kontakt med en ernæringsfysiolog. Men det "korte og det lange" er at du øker forbreningen med å fordele dagsdosen med mat på minst 5 forskjellige måltider. Hopp over "raske karbohydrater" og pass på at det er fett og protein i vært måltid. Drikk mye vann før og under måltidene, du blir da raskere mett og holder lettere til neste måltid. Men som sagt, skal du gjøre dette, ha en rådgiver som du kan snakke fortløpende med og som kan se deg. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...