Gå til innhold

Angst og hypokondri. Nhd, andre...

Anbefalte innlegg

Det skal så lite til for å få meg ut av likevekt. Nå har jeg hatt vondt i magen på diffuse steder i nesten 10 dager. Jeg har tidligere skulle gjennomgått gastroskopi, men røsket slangen ut i panikk. Da hadde jeg godt å gruet meg i månedsvis. Jeg fikk heldigvis nexium hos legen selv om jeg ikke egentlig har krav på å få det iom at jeg ikke gjennomførte gastroskopien. Men dette magevondtet har fått meg til å frykte magesår. Får sånne katastrofescenarioer i hodet mitt. Jeg har totalt forbi mot sykdom, oppkast(er kvalm, og redd for å spy), så jeg tar benzopreparater hver dag. Har ordnet time hos legen i dag, gruer meg. NOen som har noen tips om hvordan jeg kan slippe denne angsten? jeg vil ikke at den skal ta overhånd. I dag doblet jeg nexium dosen på egenhånd, i tillfelle magesår. Vet ikke om dette er lurt å gjøre, men jeg får katastrofetanker rundt magesår, og at magen skal sprekke. Opprinnelig fikk jeg nexiumen mot reflux syndrom.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/238836-angst-og-hypokondri-nhd-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

nattsvermeren1365380995

har en bok jeg holder på å lese som jeg håper du vil lese.den tar for seg bla hv ordan bli kvitt sykdomsangst. boka er skrevet av ingvard wilhelmsen.tittel:livet et usikkert prosjekt. den er muligens vanskelig å få i enkelte bokhandlere.prøv nettbokhandel,hvis probl.jeg bruker boken selv mot angst og depresjon.det virker!skulle ønske at alle med angst og depresjon hadde mulighet til å få lese og bruke denne boken:)lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...