Gå til innhold

NHD/Lamictal og bipolar3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest missa n.

poenget er vel kanskje at om du bruker lamictal hele tiden så kommer ikke depresjonene og du holder deg frisk, og trenger ikke begynne trappe opp og ned når en ny depresjon kommer, og så ned igjen når den er over osv. hadde ikke jeg giddi...

legen min sier lamictal fungerer best når du tar den hele tiden og ikke begynner og slutter og begynner og slutter.

Gjest jentebp2(3?)

poenget er vel kanskje at om du bruker lamictal hele tiden så kommer ikke depresjonene og du holder deg frisk, og trenger ikke begynne trappe opp og ned når en ny depresjon kommer, og så ned igjen når den er over osv. hadde ikke jeg giddi...

legen min sier lamictal fungerer best når du tar den hele tiden og ikke begynner og slutter og begynner og slutter.

Jeg vet den forebygger mot nye depresjoner.

Og det med å begynne og slutte trenger ikke å bli noe man må gjøre hele tiden. Det kommer vel heller an på hvor ofte den enkelte faller inn i en depresjon.

Vil tro de fleste med "normale" depresjoner ikke bruker antidepressiva hele tiden, "bare sånn i tilfelle..."

Jeg mener man burde kunne se den enkelte an, ikke bare si at all form for bipolar=livslang medisinering.

Nils Håvard Dahl, psykiater

For hver depresjon er det ca 10-15% sannsynlighet for at den ikke kan behandles og blir kronisk.

For hver depresjon tar det vanligvis lengre tid å behandle den. Funksjonsnivået når nesten aldri helt tilbake til der det var, og de kognitive funksjoner svekkes.

For hver ny depresjon øker sannsynlighten for at en får ytterligere en.

Som du forstår er det gode grunner for ikke bare å behandle nåværende depresjon, men også å forebygge nye episoder.

Gjest jentebp2(3?)

For hver depresjon er det ca 10-15% sannsynlighet for at den ikke kan behandles og blir kronisk.

For hver depresjon tar det vanligvis lengre tid å behandle den. Funksjonsnivået når nesten aldri helt tilbake til der det var, og de kognitive funksjoner svekkes.

For hver ny depresjon øker sannsynlighten for at en får ytterligere en.

Som du forstår er det gode grunner for ikke bare å behandle nåværende depresjon, men også å forebygge nye episoder.

Takk for svar.

Har denne medisindiskusjonen hver dag, blir aldri enig med meg selv...

Noen ganger glemmer jeg nesten at jeg tar dem for min egen del. Medisinene blir vel en stadig påminnelse, bipolar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...