i814u2 Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Nå er ikke jeg sikker på hvordan det er der du jobber men jeg antar det er psykologer, psykiatere osv.. ? Jeg begynte å gå hos psykolog for litt over ett halvt år siden pga ganske sterk sosialangst og depresjon. Timene hos lege før jeg ble henvist var ett enormt mareritt for meg, lite venterom som alltid var helt fullt av mennesker. Det er ingenting i hele verden som skremmer meg så mye som der. Så jeg ba pent om at noen på DPS kunne skrive ut medisiner til meg. Det ordnet psykologen og det var snilt. Det er en mye tryggere atmosfære der. Nå har jeg blitt ganske godt kjent med både psykologen og denne andre personen som ordner med medisineringen men saken er at jeg har ikke blitt noe bedre, sosialangsten er kanskje noe forbedret men ikke mye og jeg er mer deprimert enn før og nå sa den "andre" at neste gang måtte jeg gå til legen å få medisiner igjen. Hvorfor ? Jeg ble så skuffet men turte ikke si noe, jeg har begynt å grue meg mye allerede til neste gang jeg trenger påfyll og det er flere uker til. Jeg lurer på om du syns det er greit å gjøre det på denne måten fra deres side? Ville du gjort det samme? Det virker kanskje som ett tullete problem men for meg er det reelt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239064-nhd-hvordan-er-det-der-du-jobber/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Jeg har opplevd noen forsøk på å introdusere slike ordninger også blant ansatte hos oss. Her er jeg imidlertid helt klar: Som spesialisthelsetjeneste skal vi selvsagt skrive alle resepter på alle psykofarmake (nervemedisiner) som våre pasienter bruker. Det forhindrer ikke at en pasient som likevel oppsøker fastlegen kan få resepter fornyet fordi det er mer praktisk for pasienten. Men vi skal aldri vegre oss for ansvaret og arbeidet med å skrive resepter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239064-nhd-hvordan-er-det-der-du-jobber/#findComment-1845010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.