Gå til innhold

Hvordan forholde seg til noen som ikke er til å stole på?

Anbefalte innlegg

Jeg har en ung slektning som overhodet ikke er til å stole på. Hun lyver og sniker seg unna og tar ikke ansvar. I tillegg så er hun veldig konfliktsky og skygger unna så fort noen prøver å konfrontere henne med virkeligheten. Hadde hun vært en venninne så hadde jeg kuttet kontakten for lenge siden, men hun er som sagt en slektning som jeg egentlig er veldig glad i (Hun har mange positive sider også).

Det jeg lurer på er hvordan jeg kan holde kontakten med henne samtidig som jeg setter grenser for hva jeg godtar av løgner etc. For dersom noen stiller krav til henne kutter hun bare kontakten med vedkommende. Hun finner seg stadig nye venner og kutter ut de gamle. Hun har slitt med angst bl.a og jeg ønsker å vise at jeg støtter henne, men at jeg ikke finner meg i løgner og ansvarsfraskrivelse. Vil ikke skremme henne bort, men vil heller ikke "liste meg på tå hev" for at hun skal holde kontakten med familien.

Noen som har noen tanker om hvordan jeg kan få til dette?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...