Gå til innhold

Hva er det med meg og broren min?

Anbefalte innlegg

Gjest Violsa

Fra vi var yngre har jeg alltid sett veldig mye opp til han. Og vi var gode venner for endel år siden. Nå er det så mye konflikter mellom oss at jeg vet ikke hval..

Jeg ønsker desperat hans annerkjennelse og at han skal like meg. Så får jeg ingenting tilbake føler jeg. Feks hvis jeg spiser potetgull eller noe ulovlig så må jeg gjemme posen.

Og jeg føler han ser på meg som den tragiske dumme ekle fæle stygge looseren. Han har av og til i fylla kommet med utsagn som at jeg ser helt for jævlig ut og at jeg er patetisk og sånt.

Nå hadde jeg kjøpt noe øl inn. Så ville han kjøpe de av meg. og var hyggelig og spurte. Jeg sa nei og at jeg ville ha de selv.

Så gikk jeg opp og skulle ha en film som lå i pcen hans. Og han bare ga meg det blikket. Nektet å snakke med meg. Til pappa sa han at han ga totalt faen. At jeg var en ikke person og at han var totalt likegjyldig.

jeg ble selvfølgelig dritsåret.Og sint. Og reiv noe blader i gulvet og ble rasende..jeg fikk ingen respons.

tenk at det skulle ende sånn. At han tydeligvis hater meg. og liker meg ikke. ...Hos pappa er det egentlig rimelig koselig å være. Men blir så mye konflikter og dritt at jeg vet ikke. men får bli her litt til. vet ikke .

vi er helt edru alle sammen. så var ikke noe fyllekrangling.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239194-hva-er-det-med-meg-og-broren-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

nattsvermeren1365380995

hei! han hater deg nok ikke.det kan sikkert føles sånn,det forstår jeg. du søker å få hans anerkjennelse og blir såret når du ikke oppnår dette.

vet ikke helt hva jeg skal si, men har selv opplevd å bli vendt ryggen-nettopp av dem jeg ønsket å bety noe for. har senere forstått at jeg ikke oppnådde det jeg ønsket fordi jeg prøvde for hardt(de trakk seg unna fordi jeg var pågående.)og dessuten var jeg ikke glad i meg selv eller anerkjente meg selv,engang.

det er ikke riktig mot deg selv å "trygle" om anerkjennelse,heller.

han har kanskje sitt å stri med han,også? han ser ikke hva han gjør mot deg,tror jeg. har du prøvd å sette deg ned å prate ordentlig med ham?det ordner seg sikkert siden:) du må bruke kreftene dine til å bli mer glad i deg selv:) klem

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du ønsker at han skal anerkjenne deg.

Vet du hva han legger vekt på? Hvilke verdier er det han setter pris på og som fører til anerkjennelse? Hva er det han misliker og som fører til det motsatte? Vet du det?Kanskje du kan spørre han?

Gjest Violsa ( ha

Du ønsker at han skal anerkjenne deg.

Vet du hva han legger vekt på? Hvilke verdier er det han setter pris på og som fører til anerkjennelse? Hva er det han misliker og som fører til det motsatte? Vet du det?Kanskje du kan spørre han?

hehe...subtilt psykiater kritikk.

vel. Jeg tar selvkritikk og vil være et bedre og mer voksent menneske.

Men jeg har den umodne drittmenneske i meg. at når han nekter å svare meg( han er nemlig også umoden og ekkel og ego til tider . og ignorer meg. så klikker jeg og kaster masse blader i gulvet. Og da kan han bare se på meg og gi svaret på spørsmålet "hvorfor er du sur på meg" med et blikk..

*sukk*

aktiv dødshjelp anyone?

Høres ut som ganske normal "søsken-krangling" spør du meg...

Tør jeg gjette at dere begge er tenåringer, og fortsatt bor hjemme??

I såfall er det nok ikke så rart at dere begge er litt "ustabile" og irritable ovenfor hverandre i perioder. Dere er begge i en tøff utvikling og løsrivningsfase som gjør at humør og dagsform kan svinge fort!

Og nettopp søsken er ofte de som det er lettest å la frustrasjon gå utover. Ovenfor venner, anstrenger man seg gjerne litt mere for å gjøre et godt inntrykk..

Men dette går sikkert over! Og jeg er ganske sikker på at broren din ikke hater deg! Men kanskje han er litt lei av å ha en søster som stadig søker hans oppmerksomhet og anerkjennelse??

Og siden nettopp annerkjennelse fra ham er så viktig for deg, så er du kanskje mere nærtagende enn du har grunn til??

Annonse

hehe...subtilt psykiater kritikk.

vel. Jeg tar selvkritikk og vil være et bedre og mer voksent menneske.

Men jeg har den umodne drittmenneske i meg. at når han nekter å svare meg( han er nemlig også umoden og ekkel og ego til tider . og ignorer meg. så klikker jeg og kaster masse blader i gulvet. Og da kan han bare se på meg og gi svaret på spørsmålet "hvorfor er du sur på meg" med et blikk..

*sukk*

aktiv dødshjelp anyone?

Jeg tror broren din innerst inne er glad i deg, bare at han ikke har lært seg å sette pris på familien sin enda. Han vet ikke hvor heldig han er som har en slik kjekk søster som deg. Men en dag vil han nok finne ut dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...