Gå til innhold

NHD-Tvangstanker

Anbefalte innlegg

Lille Lisen

Jeg har så mye tvangstanker at det er fullstendig altoppslukende. Det er tanker som i og for seg er vanlige å ha, men de tar helt av, og jeg ender opp med angst og panikkangst nesten hver dag.Jeg har hatt tvangstanker nesten hele livet, de har omfattet ulike ting som f.eks seksuell legning osv. Det jeg er aller mest redd for, eller som er"tabu-emner i den perioden jeg er i, det blir tvangstanker.Til slutt tror jeg ting er slik tankene sier, og forsvinner nesten helt inn i den verdenen. Mister meg selv.Hadde en tøff oppvekst med psykisk syk og mye fraværende mor, vet at det har satt spor, kan hende det er derfor jeg har tankene, vet ikke..Tankene nå går på kjærlighet og følelser i forholdet jeg har med kjæresten min, og blir trigget av alt mulig, av ting jeg ser på tv, leser om, hører om osv.(Slik har det vært med de andre tvangstankene jeg har hatt også). Jeg gjør alt jeg hører om ting som minner om mine tanker til mitt. Jeg strever skikkelig.Ved ikke hva jeg skal gjøre, er redd det kommer til å ende med et utfall som ikke er noe bra.. Tankene styrer meg nå, jeg vet ikke lenger hvem jeg er, hva jeg vil, eller hva jeg føler. Føler jeg lever i to verdener der den ene delen av meg sier at alle tankene mine sikkert er riktige og at jeg må følge dem. Mens den andre delen forteller meg at det er tvang, og at de "beskytter" meg mot noe annet, noe jeg sliter med men takler " ved hjelp av" tvangstankene. Jeg er redd. Vet hva jeg kan miste og gå glipp av i livet hvis jeg gjør noe av det tankene mine sier, men jeg er så inderlig redd for at det de forteller meg er sant. Hva skal jeg gjøre? Være så snill og svar, jeg må ha hjelp.. Selv om jeg skal til psykolog til høsten trenger jeg hjelp nå..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239297-nhd-tvangstanker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

nattsvermeren1365380995

kjære deg.det hørtes tungt ut å ha det slik. du kan prøve å be om krisetime på den plassen du skal få psykolog. vet at noen poliklinikker har et slikt tilbud.eller gå gjennom fastlegen og be han purre på slik at du får hjelp fortere.det er mulig å få hjelp tidligere hvis en har blitt værre. lykke til:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239297-nhd-tvangstanker/#findComment-1847177
Del på andre sider

Lille Lisen

kjære deg.det hørtes tungt ut å ha det slik. du kan prøve å be om krisetime på den plassen du skal få psykolog. vet at noen poliklinikker har et slikt tilbud.eller gå gjennom fastlegen og be han purre på slik at du får hjelp fortere.det er mulig å få hjelp tidligere hvis en har blitt værre. lykke til:)

Tusen takk for svar, nattsvermeren og NHD.

Det er så godt at noen svarer!

Takk for at du brydde deg, nattsvermeren.. Ble glad..Ville bare si det.

Natta

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239297-nhd-tvangstanker/#findComment-1852188
Del på andre sider

nattsvermeren1365380995

Tusen takk for svar, nattsvermeren og NHD.

Det er så godt at noen svarer!

Takk for at du brydde deg, nattsvermeren.. Ble glad..Ville bare si det.

Natta

hei,Lille Lisen

koselig å høre fra deg!

håper det går bedre med deg.

klem fra meg,og så får du ha det godt:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239297-nhd-tvangstanker/#findComment-1852337
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...