Gjest reddere enn noen gang Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 For en måned siden var jeg og mannen først på ulykkessted. Vi kom i bil, like bak en motorsyklist som krasjet front mot front med en bil i motgående felt. Vi hev oss ut av bilen, fikk ringt 113 og politi - og løp bort på stedet. Bilførern gikk det bra med. Motorsyklisten var halvdød, blod overalt og ben sto ut av kroppen overakt. Det var et grotesk syn. Jeg kjører selv sykkel og har gjort det i mange år. Jeg la merke til mc-føreren som kjørte som et svin og sa til min mann at dette kommer til å gå galt. Og det gjorde det, dessverre. Personen på motorsykkelen døde etter tre dager. Mange indre skader og altfor mange bruddi kroppen. Så kommer mitt poeng, nemlig hva det har gjort med meg. Jeg har for det første satt vekk motorsykkelen, og den er nå på vei til å bli solgt. Aldri mer! Det er èn ting...men det verste er at jeg har fått så sterk angst for trafikken. Jeg er livredd når mannen min kjører til og fra jobb, tenker på ham hele tiden og bekymrer meg, Jeg kjører selv svært forsiktig på veien nå, og er rett og slett redd. I tillegg er jeg bekymret for all familie, og har bedt både min søster, min bror og min far om å droppe å kjøre sykkel mer. En av dem har hørt på meg. Jeg har angst! Er så redd. Slik som nå, så er mannen min på veien, Han skal kjøre 20 mil. jeg får katastrofetanker, ser for meg ulykker og er livredd når telefonen ringer.Tenk om det er syklehuset e.l Ringer familien ofte når de er på veien, og forsikrer meg stadig om at biler er i god stand. Bør jeg snakke med noen om dette? mannen min har også fått et snev av angst etter å ha vært vitne til en dødsulykke, men han er likevel ikke så redd som meg. Hva kan jeg gjøre?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239315-f%C3%B8rst-p%C3%A5-ulykkessted-og-hva-det-har-gjort-med-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saigon Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Få deg en time hos fastlegen din og be om hjelp. Da vil du enten bli henvist til psykolog eller du vil kunne gå til samtaler gjevnlig hos fastlegen din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239315-f%C3%B8rst-p%C3%A5-ulykkessted-og-hva-det-har-gjort-med-meg/#findComment-1847294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jeg vil leve Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 ja helt vanlig reaksjon dette. synes du skal ta kontakt med noen der du bor slik at du kan få snakket om disse forferdelige tingenne dere har blitt utsatt for. jeg selv var i en bilulykke for noen år siden og ble hard skadet. er veldig redd nå og føler jeg ikke har kontrollen. men tenker på at det er værre og se det fra utsiden da får man jo med seg alt. man kan få postraumatisk stress syndrom av mindre. mitt råd er. snakk mend noen som kan hjelpe deg slik at dette ikke setter seg i kroppen din.. lykket til jeg kan ikke si at jeg forstår hva du hr vært igjenom. men følsen du har rundt det kjenner jeg godt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/239315-f%C3%B8rst-p%C3%A5-ulykkessted-og-hva-det-har-gjort-med-meg/#findComment-1847298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.