Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er relativt vanskelig å få uføretrygd i dag så jeg regner med sykdommen har blitt godt dokumentert av fastlegen. Er du i tvil om diagnosen er riktig, siden du spør?

Ja, det er tro og tvil.De hypomane

sidene mine vet jeg ikke om dekker kriteriet for å passe inn i en F 36.1 diagnose.Hverken spes. i psykiatri

etter 20 timer fant det ut, og ikke etter grundig nevropsykologisk utredning.Den store depresjonen kom, varte ca 3-6 mnd, men da hvordan man da skal tolke/diagnostisere oppstemthet er vel heller motediktert etter diagnosemønsteret som hele tiden vil forandes, eller hva?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239441-bipolar-2-uf%C3%B8r/#findComment-1848541
Del på andre sider

Gjest dddddnaa

sidene mine vet jeg ikke om dekker kriteriet for å passe inn i en F 36.1 diagnose.Hverken spes. i psykiatri

etter 20 timer fant det ut, og ikke etter grundig nevropsykologisk utredning.Den store depresjonen kom, varte ca 3-6 mnd, men da hvordan man da skal tolke/diagnostisere oppstemthet er vel heller motediktert etter diagnosemønsteret som hele tiden vil forandes, eller hva?

diagnoser blir ikke alltid lettest funnet via et intervju med en mengde spm. Noen ganger ses den lettest ved at den oppfattes i RL. Kanskje fastlegen din så en hypomani istedet for å spørre seg fram til den.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239441-bipolar-2-uf%C3%B8r/#findComment-1848553
Del på andre sider

Du kan be om å få en ny vurdering av diagnosen hos spesialist.

Diagnosen i seg selv gir ikke rett til trygd, det er funksjonsevnen som er det vesentlige.

Forekomsten av bipolar lidelse er relativt konstant ift kulturer og tidsepoker, så jeg tror ikke det er noen motegreie å få den diagnosen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239441-bipolar-2-uf%C3%B8r/#findComment-1848554
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...