Gå til innhold

tungt for å puste når jeg tar seroquel

Anbefalte innlegg

Gjest Zahara

Når jeg tar kveldsdosen (600mg) for å sove så "glemmer" jeg å puste. Føles helt j når virkninga har trådd til for fullt. Får panikk følelse som gjør alt verre,må sette meg opp for å få pustet.

Så kanskje ikke så rart jeg ikke vil sove i perioder.. hvis det er sånn hele tida. har forsøkt å ta bare apodorm, men sovner ikke av dem.

Har forsøkt med 400 mg seroquel, men sovner ikke.. ligger bare våken, og blir tungpustet av det og..

gruer meg til å ta dosen og legge meg., men uten pillene sover jeg ingenting, kroppen er sliten og vil sove, men hjernen er lys våken, jeg får ikke engang slappet av. tar jeg largactil skjer det samme som med seroquel.

jeg tenker noen ganger like før jeg sovner, at jaja, våkner jeg ikke er det vel like greit.. Håper hver gang jeg legger meg at jeg må sovne fort , så jeg slipper følelsen av ikke å få puste.

vet ikke hva jeg skal gjøre jeg..

Fortsetter under...

Hei, Jeg hadde det akkuratt sånn som deg, når jeg gikk på seroquel. Masse panikkangst, spes ca 1-2 timer etter jeg tok kveldsdosen. Jeg hadde også slik følelse av at jeg skulle slutte å puste, i tillegg var det som om jeg glemte å svelge mitt i en svelgning. Jeg kuttet ut seroquel, og gikk over på zyprexa. Vektmessig ble det ingen stor forandring. Jeg fikk seroquel først isteden for zyprexa fordi jeg allerede var overvektig.Men for meg var seroquel minst like ille for vekten. Bakdelen etter avsluttet seroquelbehandling er at jeg har i tider hatt konstant forbruk av stilnoct og rivotril for å sove, men nå klarer jeg meg uten stilnocten, og tar rivotril bare når jeg har angst uro.

Gjest erfaringdame

Hei, Jeg hadde det akkuratt sånn som deg, når jeg gikk på seroquel. Masse panikkangst, spes ca 1-2 timer etter jeg tok kveldsdosen. Jeg hadde også slik følelse av at jeg skulle slutte å puste, i tillegg var det som om jeg glemte å svelge mitt i en svelgning. Jeg kuttet ut seroquel, og gikk over på zyprexa. Vektmessig ble det ingen stor forandring. Jeg fikk seroquel først isteden for zyprexa fordi jeg allerede var overvektig.Men for meg var seroquel minst like ille for vekten. Bakdelen etter avsluttet seroquelbehandling er at jeg har i tider hatt konstant forbruk av stilnoct og rivotril for å sove, men nå klarer jeg meg uten stilnocten, og tar rivotril bare når jeg har angst uro.

enig, hadde ikke pusteproblemer på seroquel, men kriblinger i beina.

Og vektøkningen var like ille som zyprexa, minst. overspiste noe ekstremt. Kasta opp flere ganger pr dag til slutt.

Klarer meg heldigvis med litium og lamictal, men søvnen min var mye bedre på zyprexa.

seroquel sovnet jeg ikke av likevel, for hadde sånn kribling i låret, helt jævlig.........

Sier litt at jeg veide 75 kg til slutt på seroquel (70 på zyprexa, så den bare fortsatte på seroquel som liksom IKKE skulle gi vektøkning!) når jeg veide 50-55 kg før jeg fikk medisiner...

men gikk ned igjen da jeg sluttet og bare går på litium og lamictal=) ok 10 mer enn før meds, men det er bedre enn 25.

kanskje like så godt skifte til zyprexa ??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...