janerik821365381004 Skrevet 24. juli 2006 Del Skrevet 24. juli 2006 Hei jeg er en gutt på 24, fikk anstrengelses utløst astma for 6 år siden. Etter dette har jeg hat store problemer med å trene. Kan som regel trene lett på sommerstid men blir ofte annpusten og tungpustet etter 5-10 min lettjogg. Bruker for øyeblikket Symbicort og ventoline, har også prøvd flutide og airomir, uten bedre resultat. Her vært hos lunge lege men får bare konstatert at jeg har astma. Kunne trengt noen tips om andre medesiner eller lignende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest har astmabronkitt Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 hei! tar du medisin rett før treningen,uten at det hjelper?kan du høre med legen om du kan ta flere doser før treningen? du bør uansett,ta opp med legen når du erfarer at medisinene ikke gir forventet effekt,så legen kan øke styrke eller doseringer på med. og evt bytte til annen med. er det kun astma,eller astmabronkitt? hvis du plages med slim/hoster klumper,kan det være astmabronkitt,og da er det andre medisiner du skal ha. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Du burde egentlig være i gode hender når du går hos lungelege. Men etterhvert har vi betraktelig erfaring for for at såkaldte beta-2 agonister brukt regelmessig, dvs. daglig, gradvis gir en dårlige beskyttelse ved anstrengelses-astma. I Symbicort er det nettopp dette (oxis) og i tillegg får du også Ventolin. Mange greier seg bedre ved å bruke Pulmicort (som er den andre halvdelen i Symbicort) sammen med Singulaire. Snakk med legen din om dette. Det er klart individuelle forskjeller på hvordan man reagerer på de forskjellige typer medisiner, men når det går dårlig, bør det være greit med et forsøk på å endre medikasjonen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.