Gjest Stian28 Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Hei Nils! Håper du har tid til å svare meg på dette. Jeg har slitt med panikkangst siden jeg var 15-16 år. Har hatt en veldig fin oppvekst uten problemer, men angsten og tvangstankene kom tidlig. Bruker Seroxat. Saken er at jeg tenker kontinuerlig hele dagen på noe jeg kaller "Nord/Sør". Det er akkurat som jeg alltid må ha kontroll på hvor Nord / Sør er hen. Eller noe i den duren, men det plager meg hvert sekund hele dagen. Har du hørt om lignende før? Jeg var hos psykolog for 4-5 år siden, men følte det ikke hjalp. Har du noen tips til en som har slitt lenge? Mvh Stian 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Jeg er ikke kjent med at ulike tvangstanker har spesielle benevnelser. Jeg har ikke vært borte i denne tvangstanken før, men i prinsippet kan en få tvangstanker om hva som helst. Tvangstanker er langt vanskeligere å behandle med kun psykologiske metoder enn det tvangshandlinger er. Tvangslidelse generelt krever meget kompetente behandlere som behersker helt spesielle teknikker. Generelt prat "om det som har vært vondt og vanskelig i livet" har absolutt ingen effekt. Sannsynligvis kommer du ikke utenom medisiner av typen SSRI. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.