Gå til innhold

Uvitende fastlege

Anbefalte innlegg

En slektning fikk stemningsstabiliserende fra DPS etter flere episoder med det vi tror er dysforisk hypomani (irritabel, sint, urasjonell). Og ble bedre av depresjonene også. Men da fastlegen fikk vite det, ble han sint og sa "Du er da ikke manisk-depressiv. Du har aldri vært manisk." Men bør fastlegen være så lite oppdatert på bipolar lidelse (hvis det er det han er)? Psykiateren bør vel kunne fortelle legen hvorfor han har endret diagnosen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239586-uvitende-fastlege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest typisk :\

han får svare, nei jeg er ikke manisk depressiv, jeg er bipolar! les og lær!

Er typisk å høre sånt, fått høre det samme fra psykiatrisk sosionom. Jeg burde gå langvarig i terapi hos psykiater og det ville være hardt, men til slutt ville det være verdt det...

da hadde jeg vært dau. Med litium derimot ble jeg frisk.

Hun tror jeg er frisk fordi jeg sluttet på medisiner! Får la henne leve i den troen. Har ikke tenkt å slutte.

og ja, mange blir irritabel og aggressiv osv under en (hypo)mani. Ikke alle kjøper ti biler for en million og jobber 23 timer i døgnet og er kjempeglad.

grr.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239586-uvitende-fastlege/#findComment-1849706
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...