Gå til innhold

Manigjeld, kan man stå som "bruker" av bil andre eier?

Anbefalte innlegg

midlertidigtilvarig

Hvis jeg kjøper en bil til en annen person, kan jeg da stå som eier og den andre personen som "bruker"?

Denne personen det gjelder har nemlig stor gjeld og inkassosaker og kan dermed ikke eie noe selv.

Kan personen fortsatt stå som (eneste) bruker i forhold til forsikring på bilen, eller blir jeg automatisk også ansett som bruker, siden jeg er eier på papiret?

Dvs, vil forsikringspremien uansett gå ut i fra at det er to brukere (selv om eier og bruker er to forskjellige personer), eller kan forsikringen stå på bruker, og dermed også bli billigere enn ved to registrerte sjåfører?

Det er viktig for meg at denne andre personen skal føle at h*n "eier" mest mulig av bilen selv, derfor dette spørsmålet.

At h*n står som eneste bruker er ihvertfall en liten del av det og føle seg selvstendig.

Gjelden skyldes psykisk sykdom som er under kontroll nå, og ikke ansvarsløshet.

Derfor synes jeg det er forferdelig at denne personen alltid skal være avhengig av andres eiendeler, og tid.

Det har jo mye med menneskeverd og gjøre, og det og aldri føle frihet.

Takker på forhånd for evt svar:)

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...